Jag lade märke till det oxå. Men ska vi börja anta att det betyder att wiren inte går direkt till förgasarbryggaren, utan via en elektronisk box?Zvugge skrev:R6an har ju Fly By Wire eller vad det nu heter.
Varför finns det då Snabbgas med Wire i YRC kittet?
Swedie skrev:Jag lade märke till det oxå. Men ska vi börja anta att det betyder att wiren inte går direkt till förgasarbryggaren, utan via en elektronisk box?
Swedie skrev:Jag lade märke till det oxå. Men ska vi börja anta att det betyder att wiren inte går direkt till förgasarbryggaren, utan via en elektronisk box?
Nyteknik skrev:Svingen ser ju ut som på min gamla -94 TZ 250.
Det är ju lite lustigt att en femton år gammal 250 i många avseenden är ballare än nästa års R6: Torrkoppling, aluminiumtank, magnesiumfälgar, pytteliten bromsskiva bak, järnskivor fram, gung-fri fjädring, allt-eller-inget-effektregister m.m.Chris Ash skrev:Japp nu börjar delarna som satt på -94 års racers komma på gathojarna....
Nädå...väldigt läcker cykel som ser väldigt MotoGP ut.
Nej det där är nog orginalgaffel, som har justering för både snabb och långsam kompression. Det är ball!maxximus skrev:Asläcker! E det en Öhlinsgaffel som sitter på den?
eus skrev:Nej det där är nog orginalgaffel, som har justering för både snabb och långsam kompression. Det är ball!
Finns det någon annan cykel som har det?
Jojoo men inte samma sak ändå, isåfall har ju alla Yamaha sen 1987 öhlins? Då verkar det ju jättedumt att byta till öhlinsfjädring på superbike å dyl...maxximus skrev:Jo, men Öhlins ägs av Yamaca sedan 1987 så där finns nog lite tech-transfer i alla fall, särskilt om orginalgaffeln börjar likna en Öhlinare...
eus skrev:Dom har släppt lite mer info nu också
Maximum power With direct air induction: 97.8kW (133 HP) @ 14,500rpm / Without direct air induction: 93.4kW (127 HP) @ 14,500rpm
Men shit i brajjen asså 127 HP i en 600
Swedie skrev:wiren inte går direkt till förgasarbryggaren,?
Ja men insugen då. besservissermagnus_moss skrev:Den har väl insprutning.... eller?
Slappa skrev:eus skrev:Dom har släppt lite mer info nu också
Maximum power With direct air induction: 97.8kW (133 HP) @ 14,500rpm / Without direct air induction: 93.4kW (127 HP) @ 14,500rpm
Men shit i brajjen asså 127 HP i en 600
Alltså runt 107-110 på slangen. Mumsigt.
hmm.. 161kg torr, vad kan de bli när man bantat bort alla lampor m.m. och bytt till lätta räjskåpor?eus skrev:Jojoo men inte samma sak ändå, isåfall har ju alla Yamaha sen 1987 öhlins? Då verkar det ju jättedumt att byta till öhlinsfjädring på superbike å dyl...
Dom har släppt lite mer info nu också
Maximum power With direct air induction: 97.8kW (133 HP) @ 14,500rpm / Without direct air induction: 93.4kW (127 HP) @ 14,500rpm
Maximum torque With direct air induction: 68.0Nm (6.93 kg-m) @ 12,000rpm / Without direct air induction: 66.0Nm (6.73 kg-m) @ 12,000rpm
Dry weight 161
vadå avis..Swedie skrev:Holy fäck! Ska bli kul att ha en sådan ståendes hos mig nästa år.
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail
En dröm sedan många år har ... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Foto: LEON Transportstyr... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |