Ankan_84 skrev:
2642230 Jag e också inne på en R6:a, men för dom pengarna jag är villig att lägga så har dom oftast gått en bit... mellan 2 och 3 tusen, är det avskräckande??
Va ska man tänka på när man köper R6:a mellan 98-01... Framför allt hållbarheten??
Tacksam försvar...
R6 finns endast från -99.
Det du ska tänka på är att kolla så att den är ordentligt servad. Helst av auktoriserad firma.
Kontrollera drivpaket & kolla om det är bytt någon gång för att se huruvida miltalet överensstämmer med förslitningen.
Kolla så att det inte är märken i styrstoppen, har hojen vart i backen blir det oftast märken där.
Kolla glapp i styr & svinglager och att fram & bakhjul spårar.
Vid provkörning, accelerera hårt på 1:an & växla genom lådan, hoppar någon växel ur är lådan sliten.
Kolla så att det inte läcker från packboxarna på framgaffeln. Kolla även upp under framkåpan, högst upp på gaffelbenen efter gamla flugrester & annat godis som kan gömma sig där om ägaren slarvat med rengöringen, detta klegg förstör sakta men säkert dina packboxar vid hårda inbromsningar då gaffeln komprimeras.
Slutligen, varför välja en R6 av dessa två alternativ?
Den är modernast av de två, Suzukin är klumpigare och av äldre design.
För att citera Bike: R6:an är kompromisslös.