yamaha r6

zache

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
yamaha R6
yamaha r6
tjenare, jag har bestämt mig för att köpa en hoj o ta mc-kort nu till våren... jag vill ha en r6:a, för man vill ju inte köpa en hoj man tröttnar på diräkt, så lite effekt sitter aldrig fel och den är så grymt snygg!!! Men går det att ha en sådan hoj som sin första hoj?!jag vet att det inte rekommenderas men går det att lära sig att köra den?! :va

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Ja det går, den är slö.

Nämen allt går o ha som förstahoj bara man ökar succesivt. Lättkörd.
Jag tyckte dock att min fd. FZR600 var så man kissade på sig vid gaspådrag i början.

Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
zache skrev:
yamaha r6
tjenare, jag har bestämt mig för att köpa en hoj o ta mc-kort nu till våren... jag vill ha en r6:a, för man vill ju inte köpa en hoj man tröttnar på diräkt, så lite effekt sitter aldrig fel och den är så grymt snygg!!! Men går det att ha en sådan hoj som sin första hoj?!jag vet att det inte rekommenderas men går det att lära sig att köra den?! :va
det är klart att det går att köra den, den är ju helt klart svårare att lära sig olika balansövningar osv med än en "vanlig" hoj.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
zache skrev:
... jag vill ha en r6:a, för man vill ju inte köpa en hoj man tröttnar på diräkt
Har aldrig förstått det där? Hur fort kan man tröttna? Du kan ju köpa vilken 500,600 som helst och du kommer inte ha några större problem att hänga med efter vägarna.

Eller har du någon polare som har en litershoj och är glad på gasen?
:7peta

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Jag hade r6:a som förstahoj. Dock körde jag inte upp med den. En trevlig hoj på många sätt! Ta det bara lite lugnt i början, man är inte kung dag 1, även om det känns så.

ÅSTRÖM1

Riding hard, dying free
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ducce monster 900 -96
zache skrev:
yamaha r6

tjena, ja hade en r6a som första hoj å de gick hur bra som helst bara man lär känna hojen, sålde hojen sen pga dyr försäkring-kolla det först om du är kräsen,

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
jag har också 6:a som första hoj, duger bra. kvittar vilken hoj man köper så vill man ha mer drag efter ett tag. därför är det ju bättre ur många synpunkter att börja lite lägre, blir ju fler trappsteg då. lycka till! :tummenupp

zache

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
yamaha R6
morlock skrev:
Har aldrig förstått det där? Hur fort kan man tröttna? Du kan ju köpa vilken 500,600 som helst och du kommer inte ha några större problem att hänga med efter vägarna.

Eller har du någon polare som har en litershoj och är glad på gasen?
:7peta

jo, det vore min morbror då :hoppskrat ....men köper den inte för att mäta mig med honom, han har en ninja på 160Hk hehe...tycker bara att r6:an är snyggast utseendemässigt

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Hur ska du ha råd att försäkra den på dig själv?

Är det inte bättre att börja med en Honda CB750, Honda Dominator osv.?

Du kommer garanterat inte tycka att de är slöa, och det är bara bra om det går lite sakta o säkert i början av din hoj-karriär...

zache

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
yamaha R6
Tåbbä skrev:
Hur ska du ha råd att försäkra den på dig själv?

Är det inte bättre att börja med en Honda CB750, Honda Dominator osv.?

Du kommer garanterat inte tycka att de är slöa, och det är bara bra om det går lite sakta o säkert i början av din hoj-karriär...

pengarna är inget hinder, men det är kanske sant att det vore bättre att köpa en lugn hoj, men när jag ändå vet att jag ska köpa en r6:a, så varför inte köra på det med en gång...annars blir det väl att jag köper en slö hoj och sedan en r1:a...blir lite jobbigt att köra på tre byten, tar tif o pengar

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
zache skrev:
pengarna är inget hinder, men det är kanske sant att det vore bättre att köpa en lugn hoj, men när jag ändå vet att jag ska köpa en r6:a, så varför inte köra på det med en gång...annars blir det väl att jag köper en slö hoj och sedan en r1:a...blir lite jobbigt att köra på tre byten, tar tif o pengar

Varför inte en R1:a på en gång :D

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
vad irriterad ja blir på dessa trådar! kanske inte av frågan men de svar som vissa vräker ur sig,, varför skulle en r1 va mer olämpligt än r6? nogorlunda mer lättstyrd å manövrerad. du kommer nog unnifull med de flesta hojarna efter ett tag(köra eller köra snabbt?),, det tar bara olika tid.

det är inte hojen som dödar dig, det är du själv!

jao har du pengarna köp vilken hoj du vill och kör med förnuft även om du kör moppe eller sporthoj.

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
zache skrev:
yamaha r6

Det har en del att göra med hur man är som person och har en del att göra med vad man har för tidigare vana och erfarenheter. Jag kör en R6a (04) och kan intyga att det är en mycket kompetent maskin, på många sätt extrem. Det är en motorcykel byggd för att vinna tävlingar på bana. Om jag får ge dig en förståndig rekommendation så avråder jag dig från att skaffa en R6a som första-hoj. Prata med din morbror! Jag är övertygad om att han gärna snackar hoj och följer med dig och kollar in lämpliga objekt!

Hälsningar
Wille

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
ska nog hänga av nån r1 i sommar om det är nån som är färsk på hojen å vägen är kurvig =)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Har du kört tidigare, typ moped eller crosshojjar så GÅR det börja på en R6a.

Har du inte kört tidigare, så håll dig ifrån den, köp nån hoj som du vågar välta några gånger, typ en supermotard.

Hursomhelst är det väl ingen vettig hoj å börja på, då tycker jag att literhojjarna nästan är lättare att köra... Trots att det är en liten hoj får du ha respekt för den ändå. Jag tror du skulle tycka det var roligare å köra om du började på något mindre också.

zache

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
yamaha R6
MostWanted skrev:
vad irriterad ja blir på dessa trådar! kanske inte av frågan men de svar som vissa vräker ur sig,, varför skulle en r1 va mer olämpligt än r6? nogorlunda mer lättstyrd å manövrerad. du kommer nog unnifull med de flesta hojarna efter ett tag(köra eller köra snabbt?),, det tar bara olika tid.

det är inte hojen som dödar dig, det är du själv!

jao har du pengarna köp vilken hoj du vill och kör med förnuft även om du kör moppe eller sporthoj.

Största anledningen är att sporthojar är så grymt snygga :yoparty
och sedan vore det kul att ha en hoj som man kan köra om med, har en volvo s40 1,8i...den är inte precis nummer ett när det gäller att köra om med

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...