yamaha r6

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
zache skrev:
Största anledningen är att sporthojar är så grymt snygga :yoparty
och sedan vore det kul att ha en hoj som man kan köra om med, har en volvo s40 1,8i...den är inte precis nummer ett när det gäller att köra om med
ja men varför skulle du dö på en r1 och inte på en r6? de argumentet håller inte!

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
det är väl större chans att man faller av r1:an, som nybörjare iallafall[/QUOTE]

:7peta :va :confused:

Ta det lungt med hojen i början, som MAN skall göra som nybörjare!

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
MostWanted skrev:
ja men varför skulle du dö på en r1 och inte på en r6? de argumentet håller inte!

Helt enig! Jag blir så trött av att höra den ena efter den andra säga att man kör ihjäl sig om man har en literhoj osv osv bla bla bla!!.. Ingen bra nybörjar hoj osv bla bla ... Blir lite fånigt!.. Allt handlar om hur MKT du gasar punkt slut!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
zache skrev:
Största anledningen är att sporthojar är så grymt snygga :yoparty
och sedan vore det kul att ha en hoj som man kan köra om med, har en volvo s40 1,8i...den är inte precis nummer ett när det gäller att köra om med
Vart ska du köra? Göra omkörningar med en motard i stadstrafik finns det inte jämförelse med ;D I princip alla hojjar på 50hk+ är kvicka nog å göra omkörningar, tillåme Yamaha Warrior tex ;>

zache

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
yamaha R6
OlleR skrev:
Vart ska du köra? Göra omkörningar med en motard i stadstrafik finns det inte jämförelse med ;D I princip alla hojjar på 50hk+ är kvicka nog å göra omkörningar, tillåme Yamaha Warrior tex ;>

jag ska ha den framförallt på landsvägarna, inte som glidarhoj utan en kul sak jag kan åka kortare sträckor med

abelin

Adrenalin
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ktm 625
mitt råd är att köpa den hoj som känns rätt jag köpte en R6asom första hoj och jag är inte besviken på mitt val. :tummenupp

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag ville från början ha en BLÅ R6:a
men hittade en röd -99 med en bra prislapp
och nu snart efter ett år i mina ägor, så skulle jag inte vilja byta till en blå för allt smör i småland :D

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
ZXR400
visst att literhojarna och dom extremaste 600:eek:rna är grymma..
men jag förstår inte varför man ska köpa dom som första hoj om man inte ska satsa på rr licenser eller nått liknande.
och dessutom så tror jag att killen skrev att han skulle ha den på25Kw, okey smidigt att köra R6 pluggat och sen tabort när man får obegränsat och redan ha en bra hoj med mycket effekt.
men ska han endån byta upp till Rettan så låter det onödigt. dessutom så var juh inte pengarna nått problem?
men mitt argument om att skaffa en 50hästars hoj under sin 25Kw tid håller juh bara om man ska byta upp sig efter den tiden och att man kör pluggat. drar man dom så är det åhh andra sidan inte mycket värt.

men men köp R6:an om du tycker att den är nått för dig

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
jack_pil skrev:
visst att literhojarna och dom extremaste 600:eek:rna är grymma..
men jag förstår inte varför man ska köpa dom som första hoj om man inte ska satsa på rr licenser eller nått liknande.

Varför? Utseende kanske spelar in för vissa, kul att känna att man har lite att gasa med mellan benen..

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Såld
zache skrev:
yamaha r6
tjenare, jag har bestämt mig för att köpa en hoj o ta mc-kort nu till våren... jag vill ha en r6:a, för man vill ju inte köpa en hoj man tröttnar på diräkt, så lite effekt sitter aldrig fel och den är så grymt snygg!!! Men går det att ha en sådan hoj som sin första hoj?!jag vet att det inte rekommenderas men går det att lära sig att köra den?! :va

DU :) jag har köpt min hamaya R6 nu för nån vecka sen fick jag den levererad :banana

Det blir min och brorsans första hoj :tummenupp Den är ju lätt å smidig, men man får köra med huvet och inte handen.

Köp du en R6 dom e ju så förbannat snygga och säkert sköna som fan å köra hehe. Min är ju en -03 som vi har tagit ut nu så den är ny, men jag ska ta de lugnt med den i början. Måste ändå köra in den i 100 mil innan man kan börja gasa. Ajja hoppas du köper en R6:a! Lycka till med köpet :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...