Jag saknar min!
Jag kan tänka mig att det är priserna som får många att hejda sig. Jag är också sugen på 125r från den tiden, eftersom det var såna man körde som 16-åring med nytaget körkort. Men priserna ligger ofta på 15-20000, och då väljer man hellre nåt lite större och modernare för de pengarna. Dessa 125or som egentligen borde kosta 5-6000, sett till användbarhet och "mesta hoj fört pengarna".Men varför letar du inte upp en? Då och då kommer det upp lite hyfsat fina RD 125, inte i massor, men några per år iaf. Vilken färg är det som gäller?
Men varför letar du inte upp en? Då och då kommer det upp lite hyfsat fina RD 125, inte i massor, men några per år iaf. Vilken färg är det som gäller?
Har redan 5 hojar i hushållet och vet inte om jag orkar med att hålla igång en till, men som det heter, plötsligt kanske det händer. En vit 1983 hade jag på då det begav sig
Woop woop blev affär. En vit -82:a står nu avlastad i mitt garage Stått stilla i 20 år så kommer bli en utmaning misstänker jag att få igång den. Men wtf 2000:- är ju inte mycket pengar. Några tips på vad man ska tänka på förutom tömma gammal soppa, rensa förknasare och byta olja? Pytsa i lite såndär omega additiv som mjukar upp packningar i motorn tänkte jag köra på iaf.
Fick den levererad och har inte hunnit kolla på den ännu men under 1cm damm så ska den tydligen se bra ut View attachment 451416
Woop woop blev affär. En vit -82:a står nu avlastad i mitt garage Stått stilla i 20 år så kommer bli en utmaning misstänker jag att få igång den. Men wtf 2000:- är ju inte mycket pengar. Några tips på vad man ska tänka på förutom tömma gammal soppa, rensa förknasare och byta olja? Pytsa i lite såndär omega additiv som mjukar upp packningar i motorn tänkte jag köra på iaf.
Fick den levererad och har inte hunnit kolla på den ännu men under 1cm damm så ska den tydligen se bra ut View attachment 451416
Jag köpte en Yamaha DT125 MX -81 för några veckor sedan, den hade stått i 8-10år sen den var igång senast.
Provade igår att kicka igång den med startgas fulla luftburken och efter 15-20kickar så kom den igång
Gick dock bara på choke, men det var ändå sjukt kul att köra ute på den snötäckta grusvägen fram och tillbaka med fötterna släpandes i backen som då man körde moped på isiga vägar hela vintrarna
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur långt har den gått och (sånär som på de 8-10 åren) är det länge sen den var i besiktad och i trafik? Upp med lite detaljbilder!
Har gått strax över 1300mil , var besiktigad senast -86 tror jag det var
Han hade haft den som hoj i sommarstugan sedan tidigt 90tal och kört den varje sommar
Så till våren ska jag in och besiktiga den för sista gången
Mer bilder kommer...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |