Nisse Järnet skrev:
Byt vev och topp så går det bra.
Hmm... jag åkte förut i mina tidigare dagar runt med en syndig svart/röd RD 125 -86:a..
180cc cylinder går at sätta på en med ypvs motorn, du får helt enkelt skita i ypvs:en. varför ska man byta vev för? bara för det är 180cc så betyder det inte att "slaglängden" är längre?!?! du har ju en större kolv också..
det är bara handla cylinder o kolv o ut o bränna i stortsett.. addemoto kan säga att det inte passar på ypvs motorer men det är säkert för det står så i katalalogen..
det är mkt här i livet som inte "ska" passa men allt går att få till det..
min rd va inte orörd.. den gick utav helvete! det va portad avgasport med modifierad ypvs, modifierade kanaler mm mm mm mm... den va bromsad till 36hk om jag inte minns helt fel nu.. lämnade in den för att få den "rätt" styckad..
den gick apa bra för att vara en 125.a... sen köpte jag en Honda 125 ns men den gick inte lika bra alls...
jag gjorde allt detta med rd:n för jag hittade inte några 180cc cylindrar till "vettiga" priser då.. detta va ju för många år sen.. men minnen finns kvar... det va apa kul o va 16 år o har 125.a.. första steget till att vara "vuxen"..hehehe
Mvh T