Yamaha RD 125 Strypning

RDRacer

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2007
Hoj
Yamaha RD 125
Tjenare, första inlägget på forumet då.

Och det gäller min nyköpta Yamaha RD 125.

Det är som sagt en Yamaha RD 125 -84

Den är strypt och nu är det så att jag vill ta bort strypningen. Har tagit bort avgassystemet och kan inte hitta någon strypning i det, inte i delen som sitter på cylindern iallafall.

I papprern står det "Motoreffekten sänkt genom begränsning i avgasröret. Tidigare effekt 15 kw.

Sitter det inne i avgasysstemet? iomed att det är så pass slutetr blir det ju skitjobbigt att såga sönder det för att sedan svetsa det.

Just det, jag kollade in i avgasporten i cylindern och där satt det en grej längst upp som såg ut att stoppa hälften av avgasflödet, kan det vara en strypning? den såg gjuten ut men vid närmare titt hade den för skarpa kanter.

Så, vart sitter min strypning?

Tack på förhand.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tjenare, första inlägget på forumet då.

Och det gäller min nyköpta Yamaha RD 125.

Det är som sagt en Yamaha RD 125 -84

Den är strypt och nu är det så att jag vill ta bort strypningen. Har tagit bort avgassystemet och kan inte hitta någon strypning i det, inte i delen som sitter på cylindern iallafall.

I papprern står det "Motoreffekten sänkt genom begränsning i avgasröret. Tidigare effekt 15 kw.

Sitter det inne i avgasysstemet? iomed att det är så pass slutetr blir det ju skitjobbigt att såga sönder det för att sedan svetsa det.

Just det, jag kollade in i avgasporten i cylindern och där satt det en grej längst upp som såg ut att stoppa hälften av avgasflödet, kan det vara en strypning? den såg gjuten ut men vid närmare titt hade den för skarpa kanter.

Så, vart sitter min strypning?

Tack på förhand.

Det i din agasport borde vara ypvs ventilen när du vrider på tändningen bör det åka upp, och sen släppa ner igen, den är till för att få baktryck på lägre varv, och sedan flytta på sig på högre varv, den skall vara där.

är du säker på att den är strypt i nuläget?

I sånna fall borde det sitta en bricka i röret, kolla i stickyn.

RDRacer

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2007
Hoj
Yamaha RD 125
Den måste vara stypt.. kommer ju knappt upp i 100/kmh med den och nej den är inte feldrevad.

Men som sagt, har läst lite och fått tips om att den kan sitta lite längre in i avgassystemet, i förgasaren vid trotteln eller insuget.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy