Yamaha Rd 125

hannibal

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
Hemligt tills vidare
Är sugen på en Yamaha Rd, men vet inget om den, så alla som har erfarenhet eller fakta om den skriv ner det här. vill veta allt
är den bra? hur går den? finns det trimm? är den hållbar? är den värd pengarna? vad kostar det att försäkra. allt! :näsblod

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
hannibal skrev:
Är sugen på en Yamaha Rd, men vet inget om den, så alla som har erfarenhet eller fakta om den skriv ner det här. vill veta allt
är den bra? hur går den? finns det trimm? är den hållbar? är den värd pengarna? vad kostar det att försäkra. allt! :näsblod
22hk original.. går att dra upp till 25 med effektblås ca..
Den väger strax över 100kg.. (väldigt lätt)..
Rörram på den så det tål ju diskuteras hur stabil den är..
Yamaha motor.. nu skippar vi tjötet och är ärliga.. den håller bra den!..
toppfart.. ca 140.. (smala däck :D)
Rätt underhållsfri.. Drar lite soppa osv..
Vibrerar mycket!!..
Sen finns de ju dom med RC ventil och dom utan.. (YPVS)... det skiljer väl sisådär 3hk på dom och "lite" i register...
Nu är denna faktan om RD LC.. gamla RD har jag ingen uppfattning om.
Föresten.. min granne ska sälja sin RD nu.. om du är intresserad.. Pris bud.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
philsson skrev:
:rofl :rofl :rofl Finns väl ingen 125a som går att wheela med.. spec inte en gammelsport.. går ju inte ens med dom nya..

Nisse Järnet. :fakta

Såm sakct, det gårr at drra snutten på bakcjylet! LeTt! :cdevil

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
philsson skrev:
:rofl :rofl :rofl Finns väl ingen 125a som går att wheela med.. spec inte en gammelsport.. går ju inte ens med dom nya..

Det är inga större problem att åka bakhjul med en offroad 125a så som DT CRM och KDX mfl, jag får upp min på 1an utan några som helst problem men sen att ligga kvar där tänker jag inte göra ( vågar jag inte göra ) för jag har inte råd att laga den iallafall. :)

Marcus136 slängde ju upp en film när han åkte bakhjul med sin CRM :yoparty

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
spectre skrev:
Det är inga större problem att åka bakhjul med en offroad 125a så som DT CRM och KDX mfl, jag får upp min på 1an utan några som helst problem men sen att ligga kvar där tänker jag inte göra ( vågar jag inte göra ) för jag har inte råd att laga den iallafall. :)

jag har också åkt bakhjul med DT MX.. :fakta Sen vad som hände sen är en annan historia.. :näsblod
Men gammelsport på bakhjulet?.. spec en RD.. ja kanske.. dom är ju lätta men de kan inte va lätt å leka med dom.. "CRM" på forumet stegrade ju med sin NS så.. allt är möjligt. men kan inte va lätt!.

Solid snake

Guest
spectre skrev:
När vi endå är inne på Rd så vaffan, Hur mycket får man pynta för en RD eller NS(f?) i ruttet skick? ( den ska vara körbar men inte mer..)

1:50 :-

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
spectre skrev:

Äksakt bah.

Huskyn går upp lätt som en plätt, ettan går inte, alldeles för hetsig, går utan koppling på tvåan men jag fördrar med, mer kontrolerat på så vis.... Det går ju hålla den där till den inte orka varva mer, men det är ingen riktigt wheelie heller, den kommer så jäkla fort efter det bara :näsblod Men jag SKA lära mig, hehe.

En RD borde gå, liten o smidig hoj o förmodligen bra körställning för att slanga.

Som nån sa, nisse järnet är ett lysande exempel på att det går o slanga med 125cc...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
spectre skrev:
När vi endå är inne på Rd så vaffan, Hur mycket får man pynta för en RD eller NS(f?) i ruttet skick? ( den ska vara körbar men inte mer..)

2000-3000 spänn hittar du en körbar för

Med lite tur kan du hitta en fin för 4000

Vissa vill ha hutlösa priser för sina RD`s (7000 för en smårisig) och andra säljer dom fina för billiga pengar.. gäller bara att hitta dom

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Jag betalade 4000 för min och jag har kört den ca 500mil nu.. inga som helst problem.... jag kan skicka bilder på den om någon e sugen..

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
när jag var 14 bast så köpte jag min första rd 125 lc av 84 års modell. det enda som hände med den var att jag skar cylindern. hehe. ett knaster hade hoppat ur och sen var det totalkrach! köpte en till efter det så man hade två att köra på jag o polaren. dom båda gick bra som fan (då var vi runt 16 och ute på vägarna och härjade för fullt.) och vi hade väl toppfarter på runt 140 blås. det absolut bästa är när expationskammaren slår till och man får upp den i 40 blås på ettan. hehe inte undra på att skiten skar. det var tider det där och väcker många gammla minnen. och dom som säger att det inte går att stegra med en rd har fel! så länge man har en extra passagerare bak så. hehe.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Perkidde skrev:
när jag var 14 bast så köpte jag min första rd 125 lc av 84 års modell. det enda som hände med den var att jag skar cylindern. hehe. ett knaster hade hoppat ur och sen var det totalkrach! köpte en till efter det så man hade två att köra på jag o polaren. dom båda gick bra som fan (då var vi runt 16 och ute på vägarna och härjade för fullt.) och vi hade väl toppfarter på runt 140 blås. det absolut bästa är när expationskammaren slår till och man får upp den i 40 blås på ettan. hehe inte undra på att skiten skar. det var tider det där och väcker många gammla minnen. och dom som säger att det inte går att stegra med en rd har fel! så länge man har en extra passagerare bak så. hehe.
hehe.. detdär med passageraren fick jag erfara idag ytterligare en gång.. skulle visa det "grymma draget".. och slirade iväg med kopplingen på 1an.. fy va den resten. (NSF)..
Min gör föresten 45-50 på 1an.. :tungan :yoparty (70 2an:()

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...