Yamaha Rd 125

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Min första hoj var en RD125LC-83. Den gick som fan, speciellt efter att jag rensade ur allt koks ur avgassystemet. 140 på mätaren. Och den gick på bakslangen utan problem, det handlar bara om teknik. Börnade som fan gjorde jag med den med :hihi
Men sen stal nån den :(

Så då fick jag skaffa en RD125 YPVS-85. Den var mycket bättre. Toppade 165(mätarn ut och lite till :D ) nerför ölandsbron. Och var bra mycket stabilare än 83:an. Fast vevlagret gav upp sen och kostade 6000 att laga :(

Rent generellt var det bra första hojar. Billiga att äga och framförallt roliga. Jag vurpade med båda mina och det kostade inte många kronor att laga dom.

Jag skulle inte betala mer än 4000 för en YPVS idag. Men den är värd dom pengarna. Men se till att köpa en som motorrenoverats. Runt 2500 mil går dom oftast innan motorerna börjar ge upp. En sak som jag lärt mig som jag inte visste när jag vara 16 är att det är viktigt att köra på bra olja. Tyvärr vet det flesta 16-åringar inte bättre än jag gjorde så en välskött kan vara svår att hitta. Castrol TTS är en bra olja, kostar en hundring för en liter.

hannibal

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
Hemligt tills vidare
Eller på ren svenska: ÄGDA :yoparty :yoparty :yoparty :banana :arsele

micke74fo.jpg

Nr.7 som kör(har du nåt emot att jag lägger upp din bild här så pma mig)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
hannibal skrev:
Eller på ren svenska: ÄGDA :yoparty :yoparty :yoparty :banana :arsele

micke74fo.jpg

Nr.7 som kör(har du nåt emot att jag lägger upp din bild här så pma mig)
Snyggt.! :tummenupp undra hur länge han orka hålla den där.. för de e väl knappast uppnådd balanspunkt?.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...