Tändspolen kanske, när denna blir varm slutar den fungera och när den svalnat så går hojen igen, det är ju trots allt en relik det där så en del kan ju ha hänt med åren.
Barar en gisning från min sida, jag vet inet hur lång en "stund" är tex och om den går som längst när den fått stått tex. över hela natten eller liknande.
går tyvärr inte med vilken spole som helst måste vara en som är anpassad till CDIsystem men tar man en spole från nån moped el mc med cditädning borde det funka har själv en högeffektspole universal från moppe på min dt125lcJobbigt, det kan vaar nåt nanat givetvis, men kolla upp spolen iaf enklast är om du då låter den gå och när den lähgger av toksnabbt river ur stiftet och kollar om det finns nån gnista.
Nu behöver inte frånvaro av gnista betyda att det är spolen, men det ger iaf att det är ett elfel.
Men mycket kan bli fel med spolen i sig och kabeln och tändhatten, det håller inte i evigheter, det vore bar om du kunde prova med en anna spole, vad som helst fr 12v bör funka att testa med, var noga med jorning och så om du testat så du inte gör dig av med CDI boxen med på en gång.
Lånar tråden lite.
När jag startar min honda nsr när den är kall så drar jag ner choken 50%, sen när den är igång så drar jag ner den fullt och låter den stå på tomgång ca 30-50 sekunder.
Nu undrar jag, om jag inte har tid o låta den stå på tomgången, kan jag köra med choken i ett tag? Eller ska man inte göra det alls? Eller mår motorn bättre om man gör det?
Tacksam för svar! Eller kanske bäst o inte använda choke alls?
de bästa är väl att starta utan choken?
såg att man ska starta den och ligga på så låga varv som möjligt när den e kall,
du gör nog rätt i att inte bara dra iväg i full fart, sliter mer på motorn om man bara bränner iväg. brukar typ stå 2-3 min på tomgång först innan jag drar iväg. Men det gör jag främst för att den blöddrar och går ojämnt kall.
ne men dom säger att överstiga 3000 varv med choken är illa också,
Ofan..
Jag brukar:
Klicka på elstarten och dra choken fram o tillbaka tills den startar (svårstartad när den är kall). Har den där ca 1 min, sen kör jag iväg på låga varv.
Fast idag hände något..
Jag skulle starta den så orkade inte motorn runt riktigt.. Den orkade runt men inte ordentligt så den gick inte igång. Så jag fick springa igång den
Hahaha.
Fan jag var ut och startade CRMen idag efter att den stått i över 2 veckor ute i gen och rusk, den fan starta på första kicken så de verkar ju inte direkt svårstartade normalt iaf.
Tyvärr är det punka än så jag körde den bara varm, tänkte det var bäst så det inte blir en massa fukt i motorn, jag är inte vig nog än att få av hjulet för tt byta däck, men det kommer väl.
Jag kan sätta skallen på att du har ett ihopkladdat bränslefilter! Det sitter troligen i tanken på RD...skruva ur soppakran och kolla, det tar bara nån minut.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |