Yamaha RD 350 YPVS

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
UltraMarine skrev:
Jäklar vad snyggt det oranga i den bilden är! - men det är väl kamerafel - den är väl röd o vit som alla andra ?

Förmodligen....men eftersom det står att den är "nästan original" så kan han ju ha lackat ramen. Ett riktigt fint ex är det iaf

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ninjaboy skrev:
Skulle inte heller betalat 10' för den du beskrev, är allergisk mot ägare som inte känner till saker. Men 5' är ok om man är beredd att meka eller ändå tänker bygga om till något så originalskicket inte spelar någon roll.

Men mycket hellre 14' för den i annonsen.

Nä, 10 får han inte någonstans (såvida han inte träffar nån som har lika dålig koll som honom själv :rolleyes:) och det sa jag till honom. Men han verkar inte ha nappat på 5.

Att inte ha koll det är en sak. Men att undanhålla saker som är helt uppenbara för vem som helst (tex en skrapat pipa, ett snett styre) ja det gör mig rätt sne. Killen hade ju bytt olja och drivpaket helt själv och då kan man inte stå och himla med ögonen och säga att man inte sett ditten eller datten.

Ja, den för 14 var fin. dessvärre tror jag den är såld

RDJoel

brumbrumbrum
Gick med
14 May 2003
Hoj
Ingen längre (bara en vespa för att det är så smidigt)
Köp den som står i skyltfönstret på MC-varuhuset.
Den är finfin.
:tummenupp

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det är synd att så många RD350 är dåligt skötta. Men det blir väl så när de inte kostar så mycket och är så kallade bus-hojar.

Rd:na äter inte så mycket kolvar som ryktet säger. De flesta andra gat-tvåtakatare är värre.

Jag hade en 86:a. Den hade gått 1500 mil när jag köpte den och 3600 mil när jag sålde den och gick fortfarande klockrent. Sålde tillochmed tillbaka den till killen jag köpte den av.
Fast han sålde den bara några månader efteråt såg jag.

Värt att kolla på dom är som folk har sagt: YPVS läckage, Gaffelläckage(många pumpar i luft med vanlig tryckluft, vilket blåser O-ringarna och orsakar oljeläckage och dålig fjädring) samt bakstötdämparen som ofta kan vara grymt kass. Min fick väldigt dålig väghållning när bakdäcket var slut, så det märks rätt väl. Kolla även om främre kåphållaren har varit lagad. Dessa går gärna av om hojen körs på bakhjulet mycket(jag fick laga min tre gånger).
Växellådorna brukar funka bra men min polare hade otur med sin och ettan till trean försvann. Men det visade sig att det bara var en bricka som krökts. Trist att behöva plocka ner hela motorn bara.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
RDJoel skrev:
Köp den som står i skyltfönstret på MC-varuhuset.
Den är finfin.
:tummenupp

Är den till salu då??? Är beredd att slanta en del för RD 500´n som står där.....

RDJoel

brumbrumbrum
Gick med
14 May 2003
Hoj
Ingen längre (bara en vespa för att det är så smidigt)
Ingen aning...
men allt har ju ett pris.

Ja RD500:an som står där är inte heller så dum.

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
fazerfun skrev:
Är den till salu då??? Är beredd att slanta en del för RD 500´n som står där.....

Man stannar gärna till och tittar på de där två, 350in och 500an. Jag lyssnade lite vid ett tillfälle, ingen av de två är till salu. Mc-varuhuset har blivit erbjuden höga belopp för 500an men ändå inte sålt.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
WilleZL skrev:
Man stannar gärna till och tittar på de där två, 350in och 500an. Jag lyssnade lite vid ett tillfälle, ingen av de två är till salu. Mc-varuhuset har blivit erbjuden höga belopp för 500an men ändå inte sålt.

Förstår att de håller i den, det är ju en klassiker av rang! Tror knappast vi får se fler serieproducerade tvåtaktsräcers i framtiden.....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024