Pell3
Ny medlem
Yamaha RD bygge "Flattrack á la 2-takt!
japp då har man gjort slag i saken och knatat dom där 100 meterna till grannen och köpt den där motorcykeln som stått där så länge man kan minnas. fick den för rena veckopengspriset då den stått på deras tomt sen -99 kom det fram. men så va den ju risig åxå.
hojen i fråga är alltså en yamaha rd 125a från -80. får ju hålla mig till 125or än så länge då jag bara är 17
rätt spännande när man började skruva och tvätta faktiskt. hittade barr och spindlar överallt och tillochmed kottar mellan förknasarna
så vad är det då jag tänker göra?
jag är för tillfället inne på att bygga något flattrackliknande likt denna rd 350, fast med alla atteraljer för att den ska vara gatlaglig.
satt på kurs i helgen så jag skissade ihop denna, är ingen konstnär men det är en idé
'
men kan inte riktigt bestämma mig för att göra detta eller om jag "bara" ska renovera den till originalskick, så jag bestämmde mig för att vända mig till sporthojs alltid så trogna expertis
vad tycker ni?
utöver detta mindre brådskande problem finns ännu en fråga. jag har nämligen bestämmt att det kanske är bäst att få motorn att gå innan man börjar bygga om/riva isär. men jag får ingen gnista. vad kan detta bero på tro? har försökt få tag på ett kopplingsschema men hittills utan lycka, så om någon vänligt själ sitter på ett schema till denna hoj vore det trevligt att på något sätt kanske få glutta på detta.
ja det var väl det jag sitter på nu, så hjälp mig fatta lite beslut så kommer uppdatera tråden så fort något nytt händer, vilket förhoppningsvis blir snart när jag fått tag på ett kopplingsschema.
men tills dess: over n' out
japp då har man gjort slag i saken och knatat dom där 100 meterna till grannen och köpt den där motorcykeln som stått där så länge man kan minnas. fick den för rena veckopengspriset då den stått på deras tomt sen -99 kom det fram. men så va den ju risig åxå.
hojen i fråga är alltså en yamaha rd 125a från -80. får ju hålla mig till 125or än så länge då jag bara är 17
rätt spännande när man började skruva och tvätta faktiskt. hittade barr och spindlar överallt och tillochmed kottar mellan förknasarna
så vad är det då jag tänker göra?
jag är för tillfället inne på att bygga något flattrackliknande likt denna rd 350, fast med alla atteraljer för att den ska vara gatlaglig.
satt på kurs i helgen så jag skissade ihop denna, är ingen konstnär men det är en idé
'
men kan inte riktigt bestämma mig för att göra detta eller om jag "bara" ska renovera den till originalskick, så jag bestämmde mig för att vända mig till sporthojs alltid så trogna expertis
vad tycker ni?
utöver detta mindre brådskande problem finns ännu en fråga. jag har nämligen bestämmt att det kanske är bäst att få motorn att gå innan man börjar bygga om/riva isär. men jag får ingen gnista. vad kan detta bero på tro? har försökt få tag på ett kopplingsschema men hittills utan lycka, så om någon vänligt själ sitter på ett schema till denna hoj vore det trevligt att på något sätt kanske få glutta på detta.
ja det var väl det jag sitter på nu, så hjälp mig fatta lite beslut så kommer uppdatera tråden så fort något nytt händer, vilket förhoppningsvis blir snart när jag fått tag på ett kopplingsschema.
men tills dess: over n' out
Bifogat
Last edited: