Yamaha RD bygge "you tell me"!

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
trevligt att det finns folk som följer:):)

*lägg till prenumeration.. och ok!*

Kommer följa dagligen ;)

japp, nu så har jag gnista på båda sidor:banana så mycke krångel det där med brytartändning. visade sig att problemet var kassa kontaktytor på brytarna, som i sin tur troligtvis beror på kassa kondingar. men kommer inte byta dessa för än jag fått igång den, då det kommer funka endå, nu när jag har nyslipade brytspetsar. lär väl ta lite stryk utan riktiga kondingar men det får man leva med:rolleyes:
nästa steg blev att få lite rull på gasen som förut satt som lim. lite 5-56 löste det hela galant och nu går wiren på bra. tyvärr ligger tyskaläxorna o väntar så där tog det stopp för idag.

blev även en litet titt på oljepumpen på den här modellen. och måste säga att den ser oroande avancerad ut. känns osäkert om jag vågar lita på att denna ska fungera så jag får läsa på vidare om den och se vad jag gör.

imorrn står kopplingen på schemat som även den kärvar nåt otroligt och efter det ska det nog gå att få igång den med lite tur och startgas:gnissla:tungan

sen börjas det på riktigt!!!

har även börjat se mig omkring efter ekrade fälgar då dessa troligen är snyggare, men det får nog vänta ett tag.

slänger upp en kass bild på tändplattan då det inte finns så mycke att fota men ser iaf lite roligare ut då:tungan

Bifogat

• DSC01807.jpg
    DSC01807.jpg
    174.9 KB · Visningar: 151

Dogge1972

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2008
Hoj
Buell XB12R/S-04 moddad, Järnsportster XLCH -75
Kolla tradera rätt ofta. Mindre mc och moppetankar för nån liten hundring rätt ofta.

En gammal (den lilla) peanut tank ifrån en sportster är aldig fel på en flattrack, ofta lite dyr....

Några andra...

http://www.blocket.se/malmo/Triumph_Norton_Yamaha_Honda_BSA_28903045.htm?ca=15&w=3

http://www.blocket.se/halland/Mc_delar_till_honda_450__69__71_29083684.htm?ca=15&w=3

http://www.blocket.se/ostergotland/Bobber___Chopper_28245724.htm?ca=15&w=3

Lycka till med bygget!

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj

tackar mycket för tipsen:), men är ute efter en lite mindre och kantigare tank, helst så denna på bilden sida 1:)

lägger den här åxå:tungan

Bifogat

• 11Nov29ChampionYamahaRD.jpg
    11Nov29ChampionYamahaRD.jpg
    68.8 KB · Visningar: 217

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
http://omarsdtr.com/

http://omarsdtr.com/dt500champ.html
dt500champprod.jpg

http://omarsdtr.com/dt750champ.html
dt750champprod.jpg

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
tackar mycket för tipsen:), men är ute efter en lite mindre och kantigare tank, helst så denna på bilden sida 1:)

lägger den här åxå:tungan

Kanske en tank från en DT50? Kanske i största laget? Var ju nästan 10 år sedan man sladda omkring på en sådan...

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj

Där e den ju!!:tummenupp tackar tackar:Bugar har inte sat mig in i "tracker" sidorna än men där va ju en för hela klabbet. priserna var kanske inte underbara för en studerande 17åring, men snart är det juafton:tungan

Kanske en tank från en DT50? Kanske i största laget? Var ju nästan 10 år sedan man sladda omkring på en sådan...

bra tips:tummenupp den tanken ser ju inte helt fel ut och fukar ju i värsta fall bra som tillfällig tank tills man hittar/har råd med nåt bättre:tungan

jo, slimmad e den!:tummenupp dock är den som du sa lite väl rund och lång ut, och har tänkt att försöka hålla mig så nära det bilden visar, för den e så jäkla ball:yoparty

massor med bra ideer ju:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Inget snack om saken, köp en sån kantig tank från sidan det länkades till!:tummenupp

Kommer bli så jävla rätt detta, jag vill fan också ha en!:yoparty

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Enda som fattas efter att du skaffat tanken är ju dom guldfärgade solfjädertopparna ;) :D

Dom var så sjukt porriga på den hojen!

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
gav mig på kopplingen idag, men fan vad illa däran den e. wiren sitter som lim i höljet så den får hänga me oljetratt över natten så har den förhoppningsvis lossat imorrn. då blir det även att böja till(baka) pinnen som trycker på kopplingen, som var något böjd. farsan fixa även till en provkörningstank från gammla kantgräsklipparn som man kan ha o pröva med sem :)

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
gav mig på kopplingen idag, men fan vad illa däran den e. wiren sitter som lim i höljet så den får hänga me oljetratt över natten så har den förhoppningsvis lossat imorrn. då blir det även att böja till(baka) pinnen som trycker på kopplingen, som var något böjd. farsan fixa även till en provkörningstank från gammla kantgräsklipparn som man kan ha o pröva med sem :)

Ett hett tips är att köpa en ny wire, att smörja upp en gammal utan att kunna dra ut den ur höljet blir aldrig bra tyvärr. :/

(har erfarenhet från en kawwa 400 -86 på just det området, blev en helt ny hoj med ny wire, trots otaliga smörjningsförsök av den gamla)

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ett hett tips är att köpa en ny wire, att smörja upp en gammal utan att kunna dra ut den ur höljet blir aldrig bra tyvärr. :/

(har erfarenhet från en kawwa 400 -86 på just det området, blev en helt ny hoj med ny wire, trots otaliga smörjningsförsök av den gamla)

jo, misstänker att det är så det tillslut kommer bli, men hade bara tänkt att få den att funka hyfsat för en provkörning. för efter att jag fått motor mm. att gå igen kommer jag riva isär alltihop för lack mm., och där kommer nog fler nya delar än kopplingswire köpas :)

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Kolla gammal Honda XL 250 från typ -75, eller ev. Yamaha XT 500 från sjuttiotalet för tank.
Honda XL tanken ser cool ut, skulle tro att det fanns en hel del andra små offroader på den tiden med vettiga tankar!

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Vad skulle det kosta att få en sån kantig tank byggd av en alusvetsare och plåtslagare?

Sjukt snygga var dom, skulle va kul att bygga nått med sånt stuk :Bugar

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Kolla gammal Honda XL 250 från typ -75, eller ev. Yamaha XT 500 från sjuttiotalet för tank.
Honda XL tanken ser cool ut, skulle tro att det fanns en hel del andra små offroader på den tiden med vettiga tankar!

verkligen inte fel,:tummenupp:tummenupp helt rätt stuk om något runda:)

Vad skulle det kosta att få en sån kantig tank byggd av en alusvetsare och plåtslagare?

Sjukt snygga var dom, skulle va kul att bygga nått med sånt stuk :Bugar

mm. har funderat rätt mycket i dom banorna, tom var inne på att bygga en själv, men har inte riktigt dom svetskunskaperna tyvärr:gnissla att få det gjort av ett proffs är nog rätt dyrt känns det som, om det ska bli tätt med slipade skarvar mm. då är det nog lika bra att köpa en färdig:tungan

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Kan ju prova att göra en i vanlig plåt och lacka den. Blir den inte helt 100% tät finns det ju tanktätare som tar de minsta porerna. Svetsskarvar är räsing, slipas inte bort:tungan

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj