Yamaha Rd Lc hastighets mätare

2stroke_

Börn until it smoookes
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Yamaha Rd Lc 125cc, *Moped dragster projekt Mustang Mamba*
min hastighets mätare lever ett eget liv, för de första är den undermätare å e skit seg å visar exempel 50 om man kör i 100. Samt att nu fungerar den inte alls? jag misstänker själva hastighets mätarn är knu**ad. Eller det kankse är nått enkelt fel någon känner igen? om inge annat om någon har en hastighets mätare for sale eller vet en bra sida de finns på? :banana

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
kontrollera så att vajern sitter ordentligt i. Sen kan du öppna hjulet och titta om allt ser OK ut.. hastighetsmätaren är nog det svåraste att fixa själv. om det är den som är paj så råder jag dig till att leta efter en ny. skroten?.

2stroke_

Börn until it smoookes
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
philsson skrev:
kontrollera så att vajern sitter ordentligt i. Sen kan du öppna hjulet och titta om allt ser OK ut.. hastighetsmätaren är nog det svåraste att fixa själv. om det är den som är paj så råder jag dig till att leta efter en ny. skroten?.

Jag har kollat så vajjern sit så vajern sitter som den ska samt kollat så den snurrar som den skall, men de är ändå något fel, jo de blir väll till å göra de...

annars kankse man kan bygga genom å sätta dit en digital hastighets mätare?...
Någon erfarenhet av det?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
2stroke_ skrev:
Jag har kollat så vajjern sit så vajern sitter som den ska samt kollat så den snurrar som den skall, men de är ändå något fel, jo de blir väll till å göra de...

annars kankse man kan bygga genom å sätta dit en digital hastighets mätare?...
Någon erfarenhet av det?
bygga om instrumenteringen blir nog ingen hitt.. sätt dit en cyckeldator ist.. de funkar prima

2stroke_

Börn until it smoookes
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
philsson skrev:
sådanna kommentarer är varken uppbygliga, hjälpsamma eller schyssta.. håll sånt för digsjälv ist. :7peta

Lungt känner killen personligen han driver bara me mig :p Frågan är den om dom godkänner cykeldator på besiktning. :7peta

2stroke_

Börn until it smoookes
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Allround skrev:
Det var en bra fråga. Men jag tror inte att dem godkänner det...

bastards! de borde finnas sånna digital hastighets mätare för mc, som Ghostrider i hans filmer han har ju digital mätare :3freak ´Man får väll bygga eget eller köpa någonstans :(

:fatta!

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Cykeldator godkändes förra året när jag besiktigade en offroadare, men BM muttrade och sade att -Det borde egentligen vara förbjudet men det är det inte, ÄN!

Det går att pilla itu instrumenten på en sån om du är försiktig. Smörj med WD-40 och låt droppa av innan du monterar ihop (blir permanent imma på insidan annars). Se bara till så du inte lortar ner insidan av glaset eller urtavlan, det är så jäkla störigt att titta på det.

Kolla annars som sagt drevet vid hjulet och H-mätarvajern.

pilsner

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Pilsner skrev:
Det går att pilla itu instrumenten på en sån om du är försiktig. Smörj med WD-40 och låt droppa av innan du monterar ihop (blir permanent imma på insidan annars). Se bara till så du inte lortar ner insidan av glaset eller urtavlan, det är så jäkla störigt att titta på det.

Hade(Har...) samma problem med seg hastighetsmätare. En gång i halvåret vill den ha smörj, annars segar den ner sig. Ovan finns alltså lösningen på ditt problem! Frågan är dock om inte symaskinsolja skulle funka bättre på så sätt att man inte behöver smörja den igen efter ett litet tag...

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
YZF-R6 - 03
2stroke_ skrev:
min hastighets mätare lever ett eget liv, för de första är den undermätare å e skit seg å visar exempel 50 om man kör i 100. Samt att nu fungerar den inte alls? jag misstänker själva hastighets mätarn är knu**ad. Eller det kankse är nått enkelt fel någon känner igen? om inge annat om någon har en hastighets mätare for sale eller vet en bra sida de finns på? :banana

kan du inte ringaoch höra med sams?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...