Yamaha Rd Projekt

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
DirtyLopez skrev:
okej, jo det är det nog men jag behöver lite hjälp. Skulle behöva lite hjälp med spränskisser på motorn så jag kan se hur jag ska sätta ihop skiten...det är en tvåcylindrig 77:a för övrigt...

Okej har inte sett men ska leta lite åt dig, om du kollar om den är två eller 4 takt tror iof att den två cylindriga är 4-takt men vore kul att veta.

DirtyLopez

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
cbr
prulle skrev:
Hittar fan inget vettigt så bli inte för uppspelt..
nejdå...har letat en del själv och inte hittat ett skit... :huvet men jag upptäckte nu när jag fixade med kolvarna att bulten på den ena kolven saknas...så jag får hoppas att jag kan hitta lite reservdelar nånstans....kanske lelles?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
prulle skrev:
Okej har inte sett men ska leta lite åt dig, om du kollar om den är två eller 4 takt tror iof att den två cylindriga är 4-takt men vore kul att veta.
2t 12kw DIN :mattias

har jag för mig kanske var 11kw DIN :va

DirtyLopez skrev:
nejdå...har letat en del själv och inte hittat ett skit... :huvet men jag upptäckte nu när jag fixade med kolvarna att bulten på den ena kolven saknas...så jag får hoppas att jag kan hitta lite reservdelar nånstans....kanske lelles?
jannes MC i skillingaryd säljer billigt. :tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
philsson skrev:
2t 12kw DIN :mattias

har jag för mig kanske var 11kw DIN :va

jannes MC i skillingaryd säljer billigt. :tummenupp

öhh nej? inte ostrypt väll? då har ja cb 4 takt mer krut!

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
prulle skrev:
öhh nej? inte ostrypt väll? då har ja cb 4 takt mer krut!

CB:n har 12kw... det är 17 hästar...

RD:n har också 17 hästar...

Och förresten, när dom hojarna togs in i Sverige så fanns det ingen lag på strypning så det har aldrig tillverkats elelr utvecklats ngn form av strypning till dom hojarna.

DirtyLopez

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
cbr
kolv i cylinder?

tja grabbar!

bli inte sura nu men jag har beslutat mig för att fixa hojen helt i orginal... :gnissla men nu har jag ett litet problem...en av de två kolvarna är helt ny. jag har nu satt på kolvringarna och satt fast den på vevstaken och på med clipsen. Men problemet är att kolvringarna står ju ut lite och tar emot så jag får inte riktigt in kolven i cylindern. den gamla passar bäst till en av de två cylindrarna så jag antar att den varit placerad där förut. jag har dock inte tagit i riktigt ordentligt och försökt få in den men de ska väl gå in ganska lätt? någon som vet vad jag gör för fel?

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Nu vet ju inte jag hur pass mekkunning du är, men du måste trycka ihop kolvringarna för att dom ska gå in i cylindern. Det ska inte gå att peta in kolven utan att trycka ihop ringarna.
Glöm inte att smörja kolv och cylinder med lite 2t olja innan du monterar det!

DirtyLopez

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
cbr
Trashcan skrev:
Nu vet ju inte jag hur pass mekkunning du är, men du måste trycka ihop kolvringarna för att dom ska gå in i cylindern. Det ska inte gå att peta in kolven utan att trycka ihop ringarna.
Glöm inte att smörja kolv och cylinder med lite 2t olja innan du monterar det!
okej tackar så mkt då vet jag
:tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
tvålen skrev:
CB:n har 12kw... det är 17 hästar...

RD:n har också 17 hästar...

Och förresten, när dom hojarna togs in i Sverige så fanns det ingen lag på strypning så det har aldrig tillverkats elelr utvecklats ngn form av strypning till dom hojarna.

Okej. fan finns de inte något bad ass trim till dom? ja letar men hittar inte.
Om ja ska sälja crmen och bygga en cafe racer så ska den fan gå fortare, axxa bättre och var roligare på kurvugväg än crmen.

Så någon sm vet som kan säga om det är möjligt att få den att bli en skit rolig omoralisk bus hoj?

Solid snake

Guest
prulle skrev:
Okej. fan finns de inte något bad ass trim till dom? ja letar men hittar inte.
Om ja ska sälja crmen och bygga en cafe racer så ska den fan gå fortare, axxa bättre och var roligare på kurvugväg än crmen.

Så någon sm vet som kan säga om det är möjligt att få den att bli en skit rolig omoralisk bus hoj?
Köp min tzr och riv av alla kåpor och höj den lite där bak så har du nästan en caféracer, bara lite annan lykta också + lite annat lull lull.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Solid snake skrev:
Köp min tzr och riv av alla kåpor och höj den lite där bak så har du nästan en caféracer, bara lite annan lykta också + lite annat lull lull.

Mer än street fighter.. Ja har inte äns tittat åt tzrena förut, ska ta reda lite om dom först.

DirtyLopez

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
cbr
har hört att det är lättats att sätta i kolven i cylindern om man är två...stämmer det? det får jag nog fan hoppas för själv klarar jag det inte, skar mig på kolven när jag smörjt in den i olja... :kocko ....jojuste det andra jag undra e om det e en pil uppepå kolven så ska väl den peka mot avgassidan ellr? :va

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
DirtyLopez skrev:
har hört att det är lättats att sätta i kolven i cylindern om man är två...stämmer det? det får jag nog fan hoppas för själv klarar jag det inte, skar mig på kolven när jag smörjt in den i olja... :kocko ....jojuste det andra jag undra e om det e en pil uppepå kolven så ska väl den peka mot avgassidan ellr? :va

Den kan säkert vara enklare om man är två... Be farsan hjälpa dig eller nåt. Kan kan ju rucka lite försiktigt på cylindern medan du försöker peta in ringarna.

Ja, pilen ska vara mot avgassidan.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...