En kompis ska börja köra hoj och frågade mig vad han skulle köpa. Billigt skulle det va och coolt. Kom att tänka på de coola Yamma SRX. Vad säger ni om det, är det en bra hoj ? Vilka konkurrenter finns i de prisklasserna ?
/benfre
/benfre
benfre skrev:En kompis ska börja köra hoj och frågade mig vad han skulle köpa. Billigt skulle det va och coolt. Kom att tänka på de coola Yamma SRX. Vad säger ni om det, är det en bra hoj ? Vilka konkurrenter finns i de prisklasserna ?
/benfre
Mike the bike skrev:Jag vet en som skall sälja en jävligt fin.
/M
arv skrev:Tidningen "Performance Bikes" hade med den på sin top 10 över största MC- flopparna. Men det beror kanske på ovan nämd orsak.
Är nog en bra 'instegshoj' med härligt stånka ljud.
Pilsner skrev:SRX:en är en mycket kul hoj! Det finns hur mycket trimbitar som helst till dem och det är en mycket underhållande hoj på din lokala krokväg.
Det enda negativa på den (jag förutsätter att du inte är helbockad på R1r och dylikt med mohefflamycket hästkrafter) är de klena däckdimensioner. Framdäck finns väl, men bak blir det för smalt med sporthojsframdäck och i orginaldimenstorlek finns inget med vettigt grepp.
SRX:en är GRYMT smal och går att lägga ner hur mycket som helst. Efter max nerlägg börjar det sladda och med is i magen (och rätt teknik) går det att köra ändå lite fortare...
Tycker du om udda hojar och att "köra fort långsamt" är SRX:en klockren. Jävligt kul. Det SKA dock sitta ett Supertrapp blås på den, annars känns det inte riktigt rätt liksom.
Kolla kedo.de efter tillbehör och trim.
pilsner
benfre skrev:Personligen tycker jag den är jävligt snygg, mest därför jag fastnade för den faktiskt. Sen torde den vara en perfekt nybörjarhoj.
Bara det inte vara några allvarliga fel på den som gjorde att den hamnade på den där listan du nämner....
/Fredrik
R400 skrev:Den här hojen verkar intressant! Finns det bilder någonstans?
Är den släkt med andra hojar, såsom TRX med TDM eller XTZ:s (Ténéré:s) lansvägssläkting som jag inte minns vad den heter?
srx600 skrev:Hej
har precis köpt en svensksåld 86 med 1800 mil på mätaren (!) i nyskick... det sitter ett Predator helsystem på den och är öppnad på insugssidan med annat luftfilter. Förgasaren är justerad så den får fetare blandning. Andra fotpinnar samt något nerdrevad för bättre utväxling.
Jag har haft ett gäng cyklar tidigare och denna är riktigt trevlig faktiskt... inget fartmonster jämfört med sportcyklar men faktiskt helt ok...
Riktigt gött ljud i...
Vibrationer är inget direkt problem i styre o sits men i fotpinnarna vibrerar det rejält.
1000.-/ helår o helförsäkring... helt ok....
Bild för den som är intresserad....
http://sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=25307
Mvh
Johan
Arctic#1 skrev:Det va ju en riktigt snygg motorcykel! gillade inte satet och bakskjarm, men dom ar ju utbytbara...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|