Yamaha Store Västerås! Toppen!

IPJT

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
Aprilia rs 125 - 07 (krashad), Yamaha YZ250 F 2009
Ville bara tipsa lite!
Åkte i fredags för att kolla på en begagnad cross hos Yamaha Store i Västerås.
Slutade med att jag åkte hem nöjd som aldrig förr, bestämt mig för att aldrig handla en begagnad cross på ngt annat ställe än hos dem. Hade med mig mxreview's checklista och allt uppnåddes.
Jag skulle kunna skriva hur mkt som helst som var toppen!!! Ngt dålig? Inget! Ärligt talat kommer jag inte på ngnting som va dåligt. Inte minsta lilla sak att klaga på.
Christoffer som hjälpte oss va riktigt trevligt. Man fick all tid man behövde och upplevde ingen stress. Alla andra var också väldigt trevliga. Märks att dessa grabbar vet vad dem håller på med och inte försöker lura på än en massa skit. Väldigt service inriktade också!
Jag råder folk att åka dit och hoppas att de får en lika toppenupplevelse som jag! Jag kommer självklart åka dit för att serva crossen även fast jag bor i Sthlm.

IPJT

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
hehe olja byter jag själv. Tänkte mer på servicen jag lämnar in för att göras 1 gng per år :)

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Wow, grattis, va kul, lyllos dej!! Ser fram emot en spännande trådutveckling fr.o.m. nu!! :tummenupp

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
jo christoffer är en trevlig prick.
har själv köpt en hoj där och fick en gratis 1000milars service på köpet.
servicen gjorde nån ung snubbe som inte verkade har så mkt koll på den hojen över huvud taget.
han påpekade ett "fel" som är en vanlig standard för just den modellen samt rekommenderade mig att köpa en powercomander fast det satt en på hojen - väldigt synligt ditsatt på ett ställe han måste kontrollera på 1000milars servicen men som han tydligen inte har sett :rolleyes:

IPJT

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
Jaa nu va det inte tänkt att vi skulle fokusera på mina service intervaller utan Yamaha Store.
Men om ni vill veta så gör jag regelbundna servicear som luftfilterbyte oljebyte och oljefiltersbyte mm. Men jag har tänk att köra ca 50 timmar varje år så då lämnar jag in den för kolvbyte mm. Och kolv byter jag inte själv.

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Vaddå, har jag missat nåt? Typ fick du hojen gratis om du gjorde lite smygreklam åt Y-store här på SH, lr?;)

IPJT

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
Nej det stämmer inte BigRed. Känns inte det lite orimligt va?
jag har ingen jävla aning om vad ni har för tidigare erfarenheter av dem och ärligt talat skiter jag fullständigt i det. Tänkte dela med mig av min upplevelse för att tipsa folk...

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kul för dig, delar inte din entuiesm direkt på service/underhålls sidan iaf jag kan rabbla upp en mängd punkter på slarv, dålig service och "noll koll" och deras "interna skitsnack" om kollegor inför kunder mkt proffsig:rolleyes:....men deras mc försäljning kanske är utmärkt.:va

Last edited:

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Även jag har bara bra att säga om Yamaha Store Västerås! Trevlig personal, bra priser. Dom anstränger sig för att hjälpa en, vilket inte är en självklarhet idag.

Grattis till köpet! Hoppas du blir nöjd.

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Även jag har bara bra att säga om Yamaha Store Västerås! Trevlig personal, bra priser. Dom anstränger sig för att hjälpa en, vilket inte är en självklarhet idag.

Grattis till köpet! Hoppas du blir nöjd.

Håller med dig helt.
Jag har handlat delar där några ggr, som inte har varit till någon Yamaha, typ packboxar och sådant.
Dom letar fram det man behöver. :tummenupp

I andra affärer är det ofta tvärnit om dom inte kan slå upp reservdelsnumret i datorn innan dom går till lagerhyllorna.

Bra och just personal är mitt intryck av dom.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag har också köpt en cross där för en massa år sedan.
Även jag tyckte dom skötte allt klockrent och vet med mig att jag blev lite paff för hur bra en butik kan vara ... vilket är ovanligt idag.

Peace

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...