Yamaha T7 concept

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag gillar konceptet. :)
Men frågan är om de lyckas hålla nere vikten.

Jodå, visst. Den här hojen har Yamaha behövt sen de lade ned Tenere 750, en riktig grusracer.

Men är inte 700 kubik för lite för att dela upp på två cylindrar? Minns hur besviken jag blev när jag körde grus med en Transalp 650 - det va svårt, för att inte säga hopplöst, att hänga ut baken som med en stånka. Trist.

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Wow vad cool! Man blir riktigt sugen på att smiska lite grus/sand/jord...

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Jodå, visst. Den här hojen har Yamaha behövt sen de lade ned Tenere 750, en riktig grusracer.

Men är inte 700 kubik för lite för att dela upp på två cylindrar? Minns hur besviken jag blev när jag körde grus med en Transalp 650 - det va svårt, för att inte säga hopplöst, att hänga ut baken som med en stånka. Trist.
Aldrig kört transalp, är ju en Honda ju. :hihi Så kan inte uttala mig om den.
Men visst går det att sprätta ordentligt med en tvåcylindrig.
Jag har nyligen köpt på mig en Versys 650 motor. Dock mindre hästar än i en
MT07/T7 motor men jag tror det räcker långt. :)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Aldrig kört transalp, är ju en Honda ju. :hihi Så kan inte uttala mig om den.
Men visst går det att sprätta ordentligt med en tvåcylindrig.
Jag har nyligen köpt på mig en Versys 650 motor. Dock mindre hästar än i en
MT07/T7 motor men jag tror det räcker långt. :)

Visst, det funkar ju med en twin men just det där direkta stampet vid 3000v/min som en stånka har är ju helt borta. En så förhållandevis liten tvåcyl lever ju på att man varvar jävlar på gruset. Så tyckte jag att TA:n kändes, ovillig liksom... Så det är rätt, låt oss hålla oss till Yamaha! ;)

Vad ska du ha Versys-motorn till förresten?

LZ

Ny medlem
Gick med
25 May 2014
Hoj
Kawa ZRX1200S, Yama XT600
Som Ulvhamne säger, CRF1000L är ju en Africa Twin? Den heter liksom "CRF1000L Africa Twin" :död CRF1000L är ju dessutom inte i samma klass som T7, Negertwinnen är en fettotourer men det ser knappast T7 ut att vara. CRF1000L är ju dessutom bara ett svar på GSA och 1190, så nej, Honda har inte triggat ett skit :fakta

Jag kör bland annat en Yama XT600E som ju inte direkt är den kvickaste varianten av stånkor. Men jag kör året runt och tidigare lite längre sträckor och min röv är mjuk så jag vill bara säga att XT´n har, för mig, den absolut bästa komforten. Ergonomin passar min lekamen perfekt. Ett par tre liter större tank och mera knuff i motorn hade ju varit önskvärt som sagt. Africa Twin, CRF 1000 L, är det som man önskat av XT´n från första början. En naturlig ersättare. En bra ergonomi, min, hyfsad väghållning, min, och lite mera drag i spisen. Liknande design som senaste XT660Z, som jag inte har så mycket emot. Och så står det Honda på fanskapet. Testade afrikanen på Gillinge i sommras för att bekräfta min förutsatt dåliga inställning för den. Den fan lurade mig. När dagen var slut så var de första kilometrarna hem på XT´n väldigt sega. Och som ovan näms så kan man nog inte jämföra AT´n med T7 men inte heller med bumsen eller kotten. AT´n ska man mentalt klassa in i +600 klassen. En bekväm fetpendlare. Hade jag pengar så hade jag redan kompletterat garaget. Men jag ska följa T7 concept. Behöver kanske mer pengar.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA