Yamaha TDM 850, några tips...

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jag har blivit erbjuden en TDM -93:a 1 ägarhoj, lite mil och fin som få. Men vet inget om TDM alls. Vad är det för typ av hoj, är den bra m.m.

Jag har inte hunnit fara och titta på den än det är en kompis kompis som äger den.
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
nickname skrev:
Jag har blivit erbjuden en TDM -93:a 1 ägarhoj, lite mil och fin som få. Men vet inget om TDM alls. Vad är det för typ av hoj, är den bra m.m.

Jag har inte hunnit fara och titta på den än det är en kompis kompis som äger den.

Engelska tidningen bike (alltså INTE svenska...) har ett beg test av TDM:en i nummret som finns ute. KOlla på välsorterad pressbyrå, längst bak i tidningen
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
motorn är iaf den twin som sitter i ökenmodellen superteneré.
Själva hojen är nån slags allroad hoj, inget för terräng eler liknade trots utseendet.
Jag tror den är helt ok som pendlarhoj eller som förstahoj tex.
Själv har jag aldrig kört nån så jag vet inet hur den går alls, men 80 hästar tar de ur dem vill jag minnas och det kan ju räcka i de flesta fall.

en 91a ser inet ut som länken nån la in ovan, jag hittade ingen superbild men http://hayabusa.bikepics.com/yam-tdm850-91-bikepics-06779.jpg

Det är den ursprungliga looken på hojen.
 
Last edited:

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Det sägs vara en kvalitetshoj. Jag gillade den när jag körde den, men då var mina erfarenheter av andra hojar än min GPZ500 begränsade. 5-växlad och bra vrid, men inte så mycket effekt på topp. Upprätt körställning och fungerar bra att köra längre sträckor på.
 

MaZk

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Ort
Solberga
Hoj
FZ6S
nickname skrev:
Jag har blivit erbjuden en TDM -93:a 1 ägarhoj, lite mil och fin som få. Men vet inget om TDM alls. Vad är det för typ av hoj, är den bra m.m.

Jag har inte hunnit fara och titta på den än det är en kompis kompis som äger den.

TDM bytte utseende 1996. Då kom den lite mera runda looken.
Innan 96 så ver den lite mera kantig.
96 - 02 gjordes flera förändringar bla växellådan.

Om du skall köpa en TDM så tycker inte jag att du skall välja en tidigare än 96.
Tips att kolla priser i Tyskland då du kan tjäna 30%.
Kolla på http://www.mobile.de
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Den ser inget vidare ut men är lätt och kul att köra, i princip samma motor som i TRX 850.
En utmärkt hoj om man inte kräver det värsta, dessutom så är den lätt att köra fort med på krokiga vägar även om den inte går så fort rakt fram.
Ganska många sålda över åren i Sverige, om den är så gammal som 10 år så tror jag inte det är värt besväret att ta hem en från Tyskland, ganska liten prisskillnad på så gamla hojar och det är inte fel att veta historien om sin hoj.
Inget för skogen dock trots utseendet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top