Yamaha TDR 125 projekt

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Popcorn skrev:
Jag tror jag sett dig (går i niklas klass), gick du i Erik Wikbergs klass förut? Innan gymnasiet alltså. Sorry för :felämne


HUR VÅGAR DU SKRIVA OT SKIT I MIN TRÅD!!!!!! nu ska jag genast gå domdär 2 metrarna fram till dig för att göra en välförtjänt boris på dig :fatta!

:D

nej, men ärligt nu grabbar, nog med OT här är ni snälla:) skicka pm;)
 
Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
NSR_MAN skrev:
2040950 Hur går det med byggandet nu? :va hur långt har du kommit :) ?

har plockat isär den nu för att byta till större munstycke, 4 st i större storlekar beställda och även ett större framdrev så den inte varvar sönder i 110 :)
Sen ska ett sportluftfilter på ganska snart oxå. Håller fortfarande på och kollar framlykta med, det ser ut att bli ett sånt som var på den andra tdr'en fast med godkända lampor i + att det ska vara antingen svart eller carbon.
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
NiklasL skrev:
2041389 har plockat isär den nu för att byta till större munstycke, 4 st i större storlekar beställda och även ett större framdrev så den inte varvar sönder i 110 :)
Sen ska ett sportluftfilter på ganska snart oxå. Håller fortfarande på och kollar framlykta med, det ser ut att bli ett sånt som var på den andra tdr'en fast med godkända lampor i + att det ska vara antingen svart eller carbon.

Okej låter bra det :tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
tycker du skulle behålla framlampan om den ser ut som jag minns den, bygg hojen mer åt dakar hållet, det är den nog bäst till, har sett bilder på det och det vart jävligt grannt!

lycka till vad än du bestämemr dig för.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
rallyfisken skrev:
2042565 tycker du skulle behålla framlampan om den ser ut som jag minns den, bygg hojen mer åt dakar hållet, det är den nog bäst till, har sett bilder på det och det vart jävligt grannt!

lycka till vad än du bestämemr dig för.

njaa, om ekonomin räcker som jag hoppas den gör så kommer det nog faktiskt att bli en streetfighter av den, då det är helt min stil(bortsett från ren supermotard). Älskar looken på streetfighters, dom ser så lekfulla och lite elaka ut. och detdär med lekfull passar mig perfekt, älskar att leka med hojen:) Men tack ändå för förslaget:) och tack för peppningen;)
 

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
bmw f650 gs -04
NiklasL, jag kan ju tillägga att ifall den accar bra upp till 100 å sen segare lite upp till 120.. å sen ligger man där utan å märka något som om de var en varvtalsspärr på den ett tag sen ser man att man näramar sig 130-140 om de är lite nedför.

så då borde båda borde nog vara ostrypta :) jag har köpt 17 drev nu, det är rätt svårt å hitta till TDRen men det finns om du letar.. får se hur den går då. för jag tycker att man måste varva på tok för mkt som den är drevad orginal.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Rstu skrev:
2044987 NiklasL, jag kan ju tillägga att ifall den accar bra upp till 100 å sen segare lite upp till 120.. å sen ligger man där utan å märka något som om de var en varvtalsspärr på den ett tag sen ser man att man näramar sig 130-140 om de är lite nedför.

så då borde båda borde nog vara ostrypta :) jag har köpt 17 drev nu, det är rätt svårt å hitta till TDRen men det finns om du letar.. får se hur den går då. för jag tycker att man måste varva på tok för mkt som den är drevad orginal.

munstycken och 17 kuggs drev kom idag:) bara att montera ;P jag är helt säker på att det var munstycket, det kändes direkt + att när man hållit stumt en liten stund så tenderade den att dö pga av soppabrist :) så nu ska det vara löst ;)
 

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
bmw f650 gs -04
Okej, vi får jämföra hur dom går sen =) det har blivit snöstorm i falun nu så livet känns förstört än en gång.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Rstu skrev:
2046074 Okej, vi får jämföra hur dom går sen =) det har blivit snöstorm i falun nu så livet känns förstört än en gång.

ajajaj, HATA SNÖ!! :huvet här töar det fortfarande(peppar peppar). vill få ihop den nu och provköra :tungan klart vi ska jämföra sen :yoparty
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
NiklasL skrev:
2046611 ajajaj, HATA SNÖ!! :huvet här töar det fortfarande(peppar peppar). vill få ihop den nu och provköra :tungan klart vi ska jämföra sen :yoparty

Jo jag som ställde på scootern igår också..
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Mr.PB skrev:
2048835 mm men idag har det ju börjat igen :död
jag fattar inte :confused: var är våren? :va de bara snöar å snöar :mad:

NiklasL skrev:
2041389 har plockat isär den nu för att byta till större munstycke, 4 st i större storlekar beställda och även ett större framdrev så den inte varvar sönder i 110 :)
Sen ska ett sportluftfilter på ganska snart oxå. Håller fortfarande på och kollar framlykta med, det ser ut att bli ett sånt som var på den andra tdr'en fast med godkända lampor i + att det ska vara antingen svart eller carbon.
gött :tummenupp ska du ändra nåt me bakdelen eller något sånt? typ ta bort bögläppen eller nåt liknande:)?
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
NSR_MAN skrev:
2049112 jag fattar inte :confused: var är våren? :va de bara snöar å snöar :mad:


gött :tummenupp ska du ändra nåt me bakdelen eller något sånt? typ ta bort bögläppen eller nåt liknande:)?

jadå det kommer det med, såfort jag får tid:)
 

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
bmw f650 gs -04
NSR_MAN skrev:
2049112 jag fattar inte :confused: var är våren? :va de bara snöar å snöar :mad:
Ja vart är sommaren?
Det värsta måste vara att normännen hade rätt! svenskarna smhi trode våren var påväg medans normännen sa att det skulle komma mer snö för några veckor sedan.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Rstu skrev:
2057759 Ja vart är sommaren?
Det värsta måste vara att normännen hade rätt! svenskarna smhi trode våren var påväg medans normännen sa att det skulle komma mer snö för några veckor sedan.

jo men nu verkar ju sommaren komma iaf ;) vill verkligen ut på träffar nu och lära känne lite kul mc folk :tungan
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Tog nåra fina bilder ikväll :) på sista bilden så går det ungefär i 130 så kameran hann inte riktigt med :yoparty
 

Bifogat

  • Yamaha TDR 125.jpg
    Yamaha TDR 125.jpg
    29.1 KB · Visningar: 108
  • Yamaha TDR 125 2.jpg
    Yamaha TDR 125 2.jpg
    30.4 KB · Visningar: 148
  • Yamaha TDR 125 3.jpg
    Yamaha TDR 125 3.jpg
    10.7 KB · Visningar: 116
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top