Glömde en fråga... HD mfl kör ju med singelgasare till tex 1200cc så det borde ju gå att få tillräckligt med luft&bränsle med singelgasare även till TR1:an?
Om man fixar ett insug med tillräcklig innerdiameter som inte blir för klumpigt, så går det naturligtvis att montera en förgasare som är tillräckligt stor.
Det behövs dock något större diameter än harley 1200 original.
Flödet bestämmer effekten.
Till en TR1a behövs en förgasare som klarar sisådär 80 hk.
Enkelförgasare på långt insug ger mer kraft på låga varv.
Dubbla förgasare på korta insug ger mer kraft på höga varv.
Om man väljer två lagoma trottelförgasare, till exempel:
Så går det nog att använda original luftburk med lite extra hål.
Eller bygga en ny.
Jag kör med en äldre mikuni, rund trottel, 36mm venturi.
Jag kör med en äldre mikuni, rund trottel, 36mm venturi.
Biltema syntet.
Om TR1-gurun säger syntet så får det bli så! Tack!
Provar dock med OKQ8's (racingoil?) eftersom den kostar i princip lika mycket som biltemas... får hålla tummarna för att det inte går åt
Guru är jag inte.
Men biltemas syntetolja har jag hällt i diverse hojjar och aldrig haft kopplingsproblem.
Även beställt ett större framdrev för att få ner varvtalet i högre hastigheter... tyvärr med annan hålbild så det blir till att göra en ny låsbricka.
Även beställt ett större framdrev för att få ner varvtalet i högre hastigheter... tyvärr med annan hålbild så det blir till att göra en ny låsbricka.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |