Yamaha TT, XR600 eller XR650?!

Ne de va inte min för ja har ingen:tungan !! Men ja såg den ja å !... Dom e jäkligt fin :)!.... Ja vill ju helst ha en XR650 men ja komma inte ha rå me en sån har ja räknat ut nu:gnissla ! Åsså tror ja en TTR passar mig bättre i körstilen:)! ... XR600 e ett uteslutet val pga priset:gnissla ! Å ja har kört yamaha sen ja var 9år å inte haft allt för stora problem, så varför inte fortsätta säg ;P!!... Å ja vill ju ha pengar te annat än mc:n å:)!

Dom service intervaller som ni uppger är ju löjligt täta. Räcker att byta olja/filter med 200mils intervaller på XR 650. Kostar dessutom inte många kronor. Sen att dom drar 1l/milen är ju rena lögnen. Min drog 0,7 vid hård körning och 0,5 vid blandad. Det där att dom skär på vevlagret låter knepigt det med. Eller du kanske tänker på den där killen som turbo konventerade sin, den skar efter 700 mils körning har jag för mig.

Dom service intervaller som ni uppger är ju löjligt täta. Räcker att byta olja/filter med 200mils intervaller på XR 650. Kostar dessutom inte många kronor. Sen att dom drar 1l/milen är ju rena lögnen. Min drog 0,7 vid hård körning och 0,5 vid blandad. Det där att dom skär på vevlagret låter knepigt det med. Eller du kanske tänker på den där killen som turbo konventerade sin, den skar efter 700 mils körning har jag för mig.

Jag har kört 900 mil med min, på våra TT (Tisdags Turen) drar den 0.8. Jag räknar oftast på det vid tankning. :fakta
1 liter går oxå att få till, men då får man anstränga sig.
0.5 har jag aldrig ens varit i närheten av.

100 mils intervall ÄR enligt boken. :fakta
Att alla som har en XR650R bara gör var 200de mil är en annan femma.

3157029 Jag har kört 900 mil med min, på våra TT (Tisdags Turen) drar den 0.8. Jag räknar oftast på det vid tankning. :fakta
1 liter går oxå att få till, men då får man anstränga sig.
0.5 har jag aldrig ens varit i närheten av.

100 mils intervall ÄR enligt boken. :fakta
Att alla som har en XR650R bara gör var 200de mil är en annan femma.
Måste fråga dig.. Är din också lite ryckig med gasen? Tycker gasen är svår att "finlira" med. Känns som det är lite mycket av/på..

Upplever du samma?

Måste fråga dig.. Är din också lite ryckig med gasen? Tycker gasen är svår att "finlira" med. Känns som det är lite mycket av/på..

Upplever du samma?

Nja, jag tycker väll XR'n är rätt "mjuk". Jag har den menlösa orginalförgasaren.
I vissa lägen kan den kanske vara lite "On-Off"'ig. Men vad kan man begära av en hoj utan ryckutjämnare. :)

Jag har inte tänkt på det, så det kanske är svar nog. :)

Ska väll tilläggas att jag är van vid en TL, och den är inte direkt känd för att ha världens mjukaste insprutning...

Okej, haha:)

Själv kommer man från 125:a så det kanske inte är så konstigt att det upplevs ryckigt nu när man kör riktigt hoj :hihi

Nu har ja sålla bort "XR650 å XR600" pga prise:)!

Så nu står de mellan TTR å KTM lc4 640.
(Ja vet att ja inte nämde KTM:en förut men ja har kolla runt å hört mig för om dom, å dom låt inte så dålig:)!)....

Hur e servicen, reservdelskostnaderna å hållbarheten på en KTM lc4 640:)?
Me reservdelskostnaderna menar ja hur mkt den kostar jämfört me TTR:en:)!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick