Yamaha TX750 Bobber 1973

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Fick byggt ett fäste till framlampan idag, väntar på delar till bakbromsen, när den väl är i funktion så ska rasket rivas ner för lack osv kommer ev ändra i planerna ang lacken, får se =)

2012-01-11 17.29.42.jpg

Loes

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Fz1 , BSA Golden Flash -52, Kxf 450
Riktigt frän! Är hjulbasen oförändrad eller är den stretchad nått?

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Vet faktiskt inte, den e ju ombyggd till stel bak så får ju bli en sfro på den sen, det enda jag är lite orolig för är att oljetråget ligger väldigt nära marken, men får la se hur det går med det

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ser riktigt tuff ut! Nästan lite väl brutal markfrigång. :hihi

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag får väl hjälpa till att gunga av hojen när när du hänger på oljetråget vid nåt farthinder i Lödde:tungan

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
haha ja man får välja sina vägar =) men jag e van sen jag höll på med bilracing o skulle lufta lite nån kväll, gick ju inte o köra var som helst =)

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Då var kontakten med Sfro tagen, får se hur det slutar, alternativet är att köra obesiktigat om det skulle tokskita sig

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Har varit dött här länge, sfro var förbi här ikväll och tittade på hojjen, bedömningen var att han undrade varför han var här överhuvudtaget då det står T12B ombyggt forodn i regpapperna.. ja jag visste inte vad som gällde, han tyckte inte jag behövde gå via sfro utan bygga klart o kontrollbesa.. nu kommer ju våren o sommaren så nu vill man ju inte meka =) men får se hur långt jag kommer innan sommaren, ska få rätt på bakbromsen, sen ska skiten rivas o lackas/ poleras osv o sen ihop i förhoppningsvisi gång igen

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
nä tyvär, 18 bak o 19 fram... pissedyrt med whitewall.. o hittar inte ens till fram för den delen, funderar på sånna däcksidor man trycker i på ett vanligt däck

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
nä tyvär, 18 bak o 19 fram... pissedyrt med whitewall.. o hittar inte ens till fram för den delen, funderar på sånna däcksidor man trycker i på ett vanligt däck

Kass. Vet inte hur resultatet blir med sån där vit däckbokstavspenna?

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Snyggt bygge, kan inte bli annat än bra! :tummenupp

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Skippa fusk-whitewall, det blir lika attraktivt som mås-skit efter första regnskuren vad jag hört, om det ens blir bra från början. Allt som är vitt tenderar att bli gult/brunt med tiden:gnissla

Grattis till att slippa SFRO:banana

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Ja penna blir det inte, har sett en del skräckexempel, funderade mer på sånna vita ringar i gummi man trycker mellan däck o fälg, vet dock ingen här som provat det, tack för alla positiva komentarer det motiverar! Dock kommer den inte bli klar denna sidan vintern för osm sagt nu kommer sommaren, då ska man gasa o äta glass =) men lite skurvande kommer säkert hinnas md nån regnig dag

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
430170_10150572011956781_558641780_9457643_1538629671_n.jpg

Rev ner skitet i kväll så jag kan börja så smått med ramen, skall spacklas o målas

pawthrick

xs-fanatiker
Gick med
19 Sep 2009
Hoj
-81 Yamaha xs 650 'in a box' - Trackerprojekt. -72 xs-2 Chopper
Synd att lacken var dassig, det ser inte alls så tokig ut på bilderna, tvärt om. Gillar färgsättningen skarpt, och den lirar bra med sadeln.

Men å andra sidan är ju mattsvart aldrig fel :)

Fortsätt i detta tempo, kul att följa!

Cletus

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
Honda Shadow 600 -90
Hej snygg hoj:)
Sitter sånna där ringar som man sätter mellan däck och fälg på min hoj bak och vanlig whitewall fram så kan du jämföra:)
Sitter inte vid dator nu så kan inte slänga upp bild men kolla in mitt bygge här på sporthoj Honda shadow chopper/Bobber bygge

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Lutar starkt åt sånna man klämmer på, det tråkiga nu e att bakdäck är pissedyrt i min dimension 180/70/18, om nån vet var man kan hitta billiga jävla linglong däck osv så hojta till

Annars händer där lite, lackat ramen, fälgarna o lite annat skit, en bild kan jag iaf bjuda på, mycket mattsvart blir det =)

375045_10150610153211781_558641780_9589825_821733136_n.jpg

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...