Yamaha TZR 125 eller Aprilia rs 125?

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
Aprilia RS 125 ( Brembobromsar Fram + Bak, trevlig väghålning över 180km/h helt org utan minsta tendens på styrflader, fulltankade känns dom lite halv tunga när man står stilla o vid rulla för hand, men vid körning känns den lätt, väger drygt 130Kg, stor tank rymmer minst 14Liter.

Drar vid blandad körning 0.6-0.7

Minus:
Är att det känns obekvämt att köra långt på grund av den hårda sitsen, men monterar man så man sitter mjukare skulle man kunna lätt spendera mil efter :D

Saknas kick, skulle strömen ta slut måste man rulla igång den.

Laddas den inte när man kör då? Händer det ofta att den inte går igång?

kentan

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
Suzuki Rg 125 F -92
har själv en suzuki rg -92 och kan säga att dom är grymt sköna att köra. går bra och är jävligt snygga och så kan man få dom till en vettig peng :tummenupp och om du söker på suzuki rg så finns de ett par stycken på blocket :)

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Ska du köpa TZR så köp en som kom före -91 har jag för mig, då har den ostrypt CDI, och skulle hojen vara strypt så är det en bricka i mynningen på kröken, tar 5 minuter att plocka ur.

Har för mig att TZR har typ 28 eller 29 hästar ostrypt, bananchassie och skitbromsar, livsfarlig hoj helt enkelt.

Hade rätt kul när man hade en sån vill jag minnas.

Ja just det, den har inte elstart, du får kicka igång den.
Men de brukar starta på första kicken.

Fick upp min i 160 på mätaren nån gång, så det går att köra "fort" med den också, om man vill.

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
har själv en suzuki rg -92 och kan säga att dom är grymt sköna att köra. går bra och är jävligt snygga och så kan man få dom till en vettig peng :tummenupp och om du söker på suzuki rg så finns de ett par stycken på blocket :)

Nää, tycker inte dom är så fina faktiskt.. Ser inte specielt formad att köra fort heller, hehe.. Ser mest ut som en touring hojj.. Jag gillar Aprilia RS 125 grovt asså! Blir nog en sådan.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Touring? :confused:

1994_RG125_Gamma_500.jpg

kentan

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
Suzuki Rg 125 F -92
Nää, tycker inte dom är så fina faktiskt.. Ser inte specielt formad att köra fort heller, hehe.. Ser mest ut som en touring hojj.. Jag gillar Aprilia RS 125 grovt asså! Blir nog en sådan.

rg:n går faktiskt bättre än man tror. ja hänger på både cagiva och Aprilia RS jävligt bra :yoparty
RS:en har ja inte kört men vet flera stycken som har så de e nog jävligt bra hojar de me :tummenupp

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
alla rg som är byggda 92 och framåt har den nya och snyggare karossen och motorn som går bättre:tummenupp

Okej, man får väl hoppas att det finns nya annonser efter sommarjobbet då :) Är RG'n 2 takt eller? Eller vilken ska jag ta för att få bäst acc? 4 eller 2 takt ostrypt?

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Så gott som alla gamla 125or är 2-takt, det är nu på senare tid som 4-taktarna har blivit populära (skärpta avgaskrav.)

Det fanns förvisso 4-takt på det glada 70 och 80-talet, Honda CB125, den hade 17 eller 18 hästar har jag för mig.

Köp 2-takt om du ska ha en gammal hoj, ska du ha en nyare hoj så hade jag kikat på WSM och liknande.

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Så gott som alla gamla 125or är 2-takt, det är nu på senare tid som 4-taktarna har blivit populära (skärpta avgaskrav.)

Det fanns förvisso 4-takt på det glada 70 och 80-talet, Honda CB125, den hade 17 eller 18 hästar har jag för mig.

Köp 2-takt om du ska ha en gammal hoj, ska du ha en nyare hoj så hade jag kikat på WSM och liknande.

Håller med att man ska ha 2t om man ska ha äldre. WSM kan väl inte vara så kul med sina 11 hk. Det är 1/3 av vad en 2t har. Säger inte att effekten är allt, men det är en stor del ändå.

Har man budget på 15k så får man väl ha en lite äldre hoj. Jag har en 11 år gammal men den är nästan i nyskick :tummenupp

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Laddas den inte när man kör då? Händer det ofta att den inte går igång?

Jo klart det laddas när motorn är igång, finns ju generator :tungan

Startar lätt lätt, men har den stått ett tag så krävs det lite vevande på starten, men annars startar den pang lätt :)

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Håller med att man ska ha 2t om man ska ha äldre. WSM kan väl inte vara så kul med sina 11 hk. Det är 1/3 av vad en 2t har. Säger inte att effekten är allt, men det är en stor del ändå.

Har man budget på 15k så får man väl ha en lite äldre hoj. Jag har en 11 år gammal men den är nästan i nyskick :tummenupp

Går att ha kul med 11hk också.

[YOUTUBE-ID]MbW6Yas_tTY[/YOUTUBE-ID]

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Går att ha kul med 11hk också.

Jo, självklart går det. Bottendraget i 4t är också härlig när man vill wheela, men om du inte ska stunta så krävs det lite mer ansträngning för att ha kul med 11 hk än med 30 hk. När man kör landsväg är det ju härligt om man kan dra över 110 iaf.

Ju fortare man kör, desto kurvigare blir det :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...