Yamaha tzr 125 hjälp ?

larsson91

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
skellefteå
Hoj
ostrypt yamaha tzr 125
ingen som vet var jag kan hitta en rephandbok på internet till yamaha tzr 125 ? inte en som är till salu förstås:tummenupp

eller det kanske finns någon här som kan säga mig hur mycket olja man bör ha i framdämparna samt vilken olja ? och vilka mått tätningarna har ?

en annan fråga jag behöver svar på är vilket mått det är på strypnings brickan som sitter i avgasröret...

tack på förhand :)
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
ingen som vet var jag kan hitta en rephandbok på internet till yamaha tzr 125 ? inte en som är till salu förstås:tummenupp

eller det kanske finns någon här som kan säga mig hur mycket olja man bör ha i framdämparna samt vilken olja ? och vilka mått tätningarna har ?

en annan fråga jag behöver svar på är vilket mått det är på strypnings brickan som sitter i avgasröret...

tack på förhand :)

Olja och så kan jag inte i huvet men strypningsbrickan skall ha en innerdiameter på 25mm iaf. kan kolla det med oljan på måndag.:tummenupp
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
ingen som vet var jag kan hitta en rephandbok på internet till yamaha tzr 125 ? inte en som är till salu förstås:tummenupp

eller det kanske finns någon här som kan säga mig hur mycket olja man bör ha i framdämparna samt vilken olja ? och vilka mått tätningarna har ?

en annan fråga jag behöver svar på är vilket mått det är på strypnings brickan som sitter i avgasröret...

tack på förhand :)

Kan slänga över en handbok (vanlig, dock) och sprängskisser som jag har på burken.

Oil Capacity per leg - 238cc (8.39 fl oz)
Oil Level - 149mm (5.87 in)

Är de siffror jag har fått på olja i dämparen.

Och med tätningar menar du packboxarna i framgaffeln, eller? Om du nu hade tänkt köpa nya så är det lite onödigt, mascotmotor har packboxar. Bara slå dem en signal och säga vilken hoj det är så fixar de så du får rätt. Inte ens särskilt dyra.

Om du ska ha måtten av någon annan anledning, så har jag dem tyvärr inte.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top