Yamaha TZR, något att ha?

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Hej!

Jag håller precis på att titta på 125:eek:r och jag har kommit fram till att jag vill ha en sporthoj såklart :banana. Jag hade först tänkt att ha en Honda nsr av nyare modell (1997-2003), sen har jag kollat på aprilia rs, men det är svårt att hitta en sån till ett bra pris.
Då hitta jag En yamaha TZR på blocket, Undra bara om ni skulle kunna skriva allt ni vet om sånna alltså den nyare modellen (kolla länken) http://mcpoolen.se/mc/2000/yamaha/tzr125.html

E det nått att ha eller ska man istället försöka leta efter en honda eller aprilia?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Själv tycker jag att det är värt att ta en titt efter nyare TZR (verkar inte vara så jätte vanliga som NSR och RS är) :tummenupp

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Det är just det... Det finns inte så många
Är det för att ingen vill köpa dem för att dem e dåliga?
Finns det delar till den? :7peta

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Probotector skrev:
2164891 Själv tycker jag att det är värt att ta en titt efter nyare TZR (verkar inte vara så jätte vanliga som NSR och RS är) :tummenupp

kanske det han inte vill, ovanlig båge = svårt med reservdelar om det sabbar men jag har 0 koll, det är ju ändå yamaha som är ett av de större märkena liksom...

Snygg är den också så varför inte ?

ring till yamaha återförsäljare och hör om det är krångligt med delar till den bara :p?

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Köp Tzr! Den går skitfint och är skitskön att köra, den toppar väll runt 160 om man inte väger mer än 85 pannor:p Den går ju bättre än Nsr, så den är inte helt tokslö:p Men klart, de är ju en 125:a så snabb är den inte=)

Jag har fått upp min i 170 nånting i nerförsbacke:D

Btw, samma motor som dt men med annat blås så de har väll några fler hk...så svårt att få tag i delar är de inte...

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Okej ! :banana

tack för alla svar. Men det är såhär att jag inte kommer att trimma min MC.. inte i första taget iaf.. eftersom farsan inte tillåter det. Så jag undra vilken 125:a går bäst otrimmad? toppfart och axx i tanke

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Ripa skrev:
2165337 Okej ! :banana

tack för alla svar. Men det är såhär att jag inte kommer att trimma min MC.. inte i första taget iaf.. eftersom farsan inte tillåter det. Så jag undra vilken 125:a går bäst otrimmad? toppfart och axx i tanke
Köp 4t:tummenupp Då får du låga bensin kostnader, låga rep kostnader och du får vibrationsfri gång.

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Okej.
asså nu efter lite snack med farsan så verkar det som om det kanske blir en TZR -99. (han blev helt kär i den) jag däremot är fortfarande lite tveksam.. eftersom jag endast har hört om dem äldre modellerna.
det finns ingen som har en nyare TZR eller vet något om dem.
Skulle gärna vilja veta mer om deras prestanda. För jag vill inte ha en helt slö hoj... :gnissla

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Ripa skrev:
2166361 Okej.
asså nu efter lite snack med farsan så verkar det som om det kanske blir en TZR -99. (han blev helt kär i den) jag däremot är fortfarande lite tveksam.. eftersom jag endast har hört om dem äldre modellerna.
Skulle gärna vilja veta mer om deras prestanda. För jag vill inte ha en helt slö hoj... :gnissla

Tror inte att den är särskilt slö :tummenupp
Att fixa delar borde vara relativt enkelt eftersom det är ju ändå en Yamaha. Varför vissa motorcyklar är ovanliga beror sällan på att de är dåliga utan det beror mer på priset, tiden, designen, tillgång m.m. när de säljs.
Kollar man i Tyskland verkar det finnas en drös av dom :)

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Ripa skrev:
2166361 Okej.
Missa mitt inlägg elr? Den är INTE slö...Som sagt, samma motor som dt!

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -05
zpeppy skrev:
2165234 Köp Tzr! Den går skitfint och är skitskön att köra, den toppar väll runt 160 om man inte väger mer än 85 pannor:p Den går ju bättre än Nsr, så den är inte helt tokslö:p Men klart, de är ju en 125:a så snabb är den inte=)

Jag har fått upp min i 170 nånting i nerförsbacke:D

Btw, samma motor som dt men med annat blås så de har väll några fler hk...så svårt att få tag i delar är de inte...

170.. då har du väl en trimmad?
aja det kanske blir en sånn då

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll