Yamaha Virago 125

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
Min kompis har nu inhandlat en Virago 125cc den är importerad från Tyskland.. han gav lika mycket för den som en Aprilia Rs ungefär kostar :kocko.. men nu e det så att den går slött typ 80 kmh är det nån som vet vart strypningarna sitter på den?
vet att det är en custom men lite snabbare borde den gå.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Powerade skrev:
Min kompis har nu inhandlat en Virago 125cc den är importerad från Tyskland.. han gav lika mycket för den som en Aprilia Rs ungefär kostar :kocko.. men nu e det så att den går slött typ 80 kmh är det nån som vet vart strypningarna sitter på den?
vet att det är en custom men lite snabbare borde den gå.
Vad jag vet ska den vara starkare än CBR125 så 80 låter ju klent. Tyvär är det inga här på forumet vad jag vet som kör virago. Sen är det alltid lustiga strypningar i tyskland tyvär. :(

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
I tyskland har dom ju en 80km/h gräns, så den borde vara strypt.. Kolla insuget och avgas, om ni inte hittar nån strypning, gå till en yamahaverkstad och fråga :tummenupp

EDIT: stvafel..

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
KalleNorton skrev:
I tyskland har dom ju en 80km/h gräns, så den borde vara strypt.. Kolla insuget och avgas, om ni inte hittar nån strypning, gå till en yamaha verkstad och fråga :tummenupp
Kan vara nån elektrisk skit.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kanske eller inte spelar väl ingen roll. Kolla efter mekaniska strypningar och finns det ingen får ni höra med yamaha

Powerade

Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
Anton_Ljunghusen skrev:
Kanske eller inte spelar väl ingen roll. Kolla efter mekaniska strypningar och finns det ingen får ni höra med yamaha

Aa... ska ringa till yamaha Imorn.. :banana :) :hihi

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Hur går den då? Segar den upp i 80 eller går den kvikt upp o en stannar av o vägrar varva mer? ISF är den förmodligen elektroniskt strypt.

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Kawasaki
Hmm... jag tror dessvärre att den inte ska gå mera än 80-90km/h. Jag har provkört en Vibrago 250 och den toppade 120 och det va hemlängtan. Jag hade en 535 oxå och den toppade 170 typ. Så 80 låter nog som det ska. Jo jo klart den är strypt men jag tänkte bara säga att det är normalt för alla Vibrago 125or. 90% av gångerna är det bara att byta ut ljuddämparen och byta munstycken i föggen/arna!?!.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Paroxyst skrev:
Hmm... jag tror dessvärre att den inte ska gå mera än 80-90km/h. Jag har provkört en Vibrago 250 och den toppade 120 och det va hemlängtan. Jag hade en 535 oxå och den toppade 170 typ. Så 80 låter nog som det ska. Jo jo klart den är strypt men jag tänkte bara säga att det är normalt för alla Vibrago 125or. 90% av gångerna är det bara att byta ut ljuddämparen och byta munstycken i föggen/arna!?!.
Det låter som rimligt.. dock har jag provat en sådan. kom upp i 110. :rolleyes:

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
philsson skrev:
Det låter som rimligt.. dock har jag provat en sådan. kom upp i 110. :rolleyes:

kan nog stämma, jag åkte i 100 bakom henne på väg ut till vansö, sen svängde jag ut mot lagnö ( underbaraste grusvägen jag har kört på, förutom Lundavägen ( R.I.P , den vart brutalt mördad av nya motorvägen.).

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
spectre skrev:
kan nog stämma, jag åkte i 100 bakom henne på väg ut till vansö, sen svängde jag ut mot lagnö ( underbaraste grusvägen jag har kört på, förutom Lundavägen ( R.I.P , den vart brutalt mördad av nya motorvägen.).
Det roliga var ju att jag fick varva den mer i 110 än vad jag varvar min sporthoj.. :3freak

Denkan

f.d. Dennis_DJ
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
suzuki rm 250 -01
den som jag provade i höstas så gick ca.95 orginal....det borde finnas en strypning vid luft filtret...prova med att ta bort den först....

Powerade

Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
Dennis_dj skrev:
den som jag provade i höstas så gick ca.95 orginal....det borde finnas en strypning vid luft filtret...prova med att ta bort den först....

okej... ska kolla mer!
:tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...