Yamaha XH600s - värt besväret?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Ska man vara sån så anser i alla fall jag att xj600 är betydligt roligare än xj900.
Den är så präktig att det helt enkelt imploderar.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Ahahah, även om jag gärna kör en Opel Astra är jag inte säker på att jag vill ha en hoj som jämförs med den...

ÅAS, den tråkigaste hojen är ändå roligare att köra än en Opel Astra... Utom då det regnar....

Håller med om att XJ600 är tråkig, som sagt. Däremot skulle jag vilja säga att en tråkig hoj är nästan värre än en tråkig bil. Inget av det är kul, men i den tråkiga bilen sitter man åtminstone hyfsat bekvämt och det är ganska praktiskt. På den tråkiga hojen sitter man bara och tänker på att sadeln är för hård, att det vibrerar, att det bullrar en massa etc. Allt sånt man inte tänker på på en rolig hej eftersom det är just roligt. Tråkig hoj = helt meningslöst och sämre på alla sätt än alternativen i min värld

Jag tror det beror på om man är motorcyklist eller bilist som äger en motorcykel. :tungan

Nu var det länge sedan jag körde en XJ 600.
Och även om den inte var en favorit direkt så skulle jag ändå hellre pendla med den än ta bilen! :fakta
Det är långt ifrån deras sämsta, 535 ligger nära till där,:hihi och är hyfsat lättkörd vad jag kommer ihåg. :va
Nu gjorde den inge större intryck men inte var den var så dålig, bara själlös...
För jobbpendling skulle den duga åt mig, men jag är en motorcyklist som klarar att köra i regn... :tungan

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hade en XJ600s -96 några år (dvs dottern). Jag körde en del vinterkörning (snö) med den.

Typisk bruksjapan. Lite mjuk i köttet/bekväm. Bra sadel och körställning. Lagom i allt. Inte farligt tung. Drog 0,36 runt Lofoten med packväskor och 18-årig tjej som körde.

Jäkligt bra brukshoj men förstås inte supersexig. Men otroligt prisvärd och jag skulle kunna ha en igen bara för att den är så sympatisk.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Japp, håller med. Vi som är motorcyklister har vanligen lite större krav på körupplevelsen än att det ska vara tvåhjuligt och ta en från punkt a till punkt b.

Jag är hellre motorcyklist från A till B än tar bilen. Finns det en krokig väg mellan A och B så åker jag tidigare eller kommer fram senare. Men det handlar väl om intresse... :hej

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är hellre motorcyklist från A till B än tar bilen. Finns det en krokig väg mellan A och B så åker jag tidigare eller kommer fram senare. Men det handlar väl om intresse... :hej

Samma här, men det beror ju lite på vad man har för motorcykel också.
En moto-gp replica som är obekväm att sitta på i alla hastigheter men går skitfort på bana kanske bara är en plåga att frakta sig på, och då tar man hellre en Opel Astra

Jag körde en 60+ mils dagstripp på en GPZ med urkapad sadel för korta förare (jag är 186cm) en gång, det gick men det var inte bekvämt, och jag hade nog inte gjort den trippen själv, men nu hakade jag på ett gäng som ville åka till Piteå och äta Palt och hem igen samma dag.

Hade det varit bekvämare på en Yamaha XH600s? Förmodligen.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka