Yamaha XJ 600 goes cafe

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
HDK i Gbg. Min utbildning är mer artsy än din skulle jag tro. Du är mer tekniskt inriktad?

Hur var kraven på att komma in om man får fråga. Jag utgår ifrån att det krävs på matte och naturkunskap som är mer än grundläggande, och rätt bra betyg därtill va?

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Kom ner till garaget i em och skulle bort till mekgaraget... lyset på trajjan står på... man kliar sig lite i huvet... hmmm, det är ju en vecka sen jag använde den, väntar ju på delar som nu ligger och väntar på Johans MC.
Lyfter på täcket och ska stänga av lyset... inget tändningslås, nämen man tackar, jävla bonnläppar. Hojjen är kedjad vid en betongpelare och har larm... ändå bryter man upp tändningslåset. HUR JÄVLA DUM...... jaja, begåvningsreserven har vaknat ur vinter-idet, och istället för att jobba ihop lite stålar och KÖPA nåt så kan man ju naturligtvis sno av dom som råkar försöka göra rätt för sig..... faan vad trött jag blir.

Jaja, det blev lite småmeck i garaget också :)
Fixade med handtag, satte ihop bromsoken och lite småtjöt med diverse folk som var på besök

Imorgon får jag gå ner och kika närmare på hojjen om det är nåt mer de lyckats sabba på den :3freak

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Hur var kraven på att komma in om man får fråga. Jag utgår ifrån att det krävs på matte och naturkunskap som är mer än grundläggande, och rätt bra betyg därtill va?

Faan Rally, du får göra ett arbetsprov om det krisar med matten :)
Du är ju som skapt för sånt

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Faan Rally, du får göra ett arbetsprov om det krisar med matten :)
Du är ju som skapt för sånt

Jo, det går ju också. Men sen ska jag fixa matten under utbildningen också. Har tyvärr rätt stora luckor när det kommer till matte. Kombinationen noll intresse och katastrofalt dålig lärare i skolan satte sina spår. :(

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kom ner till garaget i em och skulle bort till mekgaraget... lyset på trajjan står på... man kliar sig lite i huvet... hmmm, det är ju en vecka sen jag använde den, väntar ju på delar som nu ligger och väntar på Johans MC.
Lyfter på täcket och ska stänga av lyset... inget tändningslås, nämen man tackar, jävla bonnläppar. Hojjen är kedjad vid en betongpelare och har larm... ändå bryter man upp tändningslåset. HUR JÄVLA DUM...... jaja, begåvningsreserven har vaknat ur vinter-idet, och istället för att jobba ihop lite stålar och KÖPA nåt så kan man ju naturligtvis sno av dom som råkar försöka göra rätt för sig..... faan vad trött jag blir.

Fixade med handtag, satte ihop bromsoken och lite småtjöt med diverse folk som var på besök

Imorgon får jag gå ner och kika närmare på hojjen om det är nåt mer de lyckats sabba på den :3freak

Fy faan.. har fortfarande lite att laga på min sen sist påhälsning.. hoppas det inte var värre än t-låset. Var väl bara ett år sen du fick byta sist?

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag tror inte det, men jag har inte hunnit kolla så noga, får rulla ut den i ljuset i em/kväll.
Surt som fn. Ny låssats kostar 4 papp, yippie

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R

Det är ju hopplöst att folk inte kan skilja på sitt och ditt. Egentligen borde du slå dig till ro nere i garaget, väl gömd med en träklubba, och invänta slöddret :smasha

Kawabunga

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2011
Hoj
Kawazaki Z550 -82
Jo, det går ju också. Men sen ska jag fixa matten under utbildningen också. Har tyvärr rätt stora luckor när det kommer till matte. Kombinationen noll intresse och katastrofalt dålig lärare i skolan satte sina spår. :(

På de designutbildningar jag gått (mer konstnärligt lagda) så behöver du grundläggande behörighet och sedan söker du in med portfolio och får gå på intervju. Men jag är ju inte ingenjör utan straight up industridesigner :tummenupp

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
På de designutbildningar jag gått (mer konstnärligt lagda) så behöver du grundläggande behörighet och sedan söker du in med portfolio och får gå på intervju. Men jag är ju inte ingenjör utan straight up industridesigner :tummenupp

Å fan. Fattar inte hur jag kunnat missa den utbildningen! Vad heter den mer exakt?

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Det är ju hopplöst att folk inte kan skilja på sitt och ditt. Egentligen borde du slå dig till ro nere i garaget, väl gömd med en träklubba, och invänta slöddret :smasha

den tanken har slagit mig :)

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Surt med Trajjan...synd att man inte kan koppla 380 volt över hojjen på kvällarna.
Eller sätta ett extra tändstift i tanken som piloterna gjorde på sina Spitfire´s under WW2 :rock

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja, detta arbetsskygga jävla drägg.... hade dom ägnat sig åt att läsa och skaffa sig ett hederligt arbete så hade de haft råd att köpa sig en hoj. Men dom hinner väl inte med sånt, de har väl nån bil att elda upp eller nån stenjävel som de måste kasta.... faan vilka jävla puckon :3freak
Men men , nu har jag bröjat trava bort med pinaler till nya lyan :)
Kommer bli fint som snus

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Hur står det till med herrn? Har du fått ordning på lyan eller? Nu när Kawa har tatt semester måste jag ju leva ut mina idéer genom någon annan! ;)

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tjena Rally
Jag flyttar imorgon. Har redan släpat bort en del saker som rymms i flyttlåder med hjälp av säckkärra :)
Men måste köpa lite grejer, som soffa, nån byrå åh lite annat smått... men köket börjar arta sig iaf.

Men sen kommer ju det där med färg o tapeter... de ska besikta lägenheten i em, hoppas på att de släpper till en hantverkare som fixar alla väggar med tapeter osv... annars får man ju börja med det sedan.

Och själv, jobbar, mekar eller vad händer nere i södern?

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Flytta är alltid lite spännande, även om det i ditt fall är av sådär skoj anledning. Jag jobbar en massa just nu så ingen ork till att skruva. Så fort en sak är löst jävlas nästa. Men Bushido har sagt att han ska kika på att göra spacers till mina ok från zxr:en så de kanske går att montera på sr:en :D grejen är den att han rycker in den 10 juni och permissioner är det inte jättegott om i början av utbildningen. Nästa vecka åker jag till Sweden Rock Festival och härjar så då blir det inget gjort. :fyllisar

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Gött med Fesival! Surt med strul, tyvärr är det ju en del av allt när man blandar vilt med delar från olika hojar.
Själv har jag precis besiktigat lägenheten :) Jag ska fixa lite kakel och en bänksskiva i köket, sedan tar värden resten och renoverar alla ytskikt, GÖTT!

Ska faktiskt kolla på en SR 500 i helgen, tycker ju inte att modellen isig är så upphetsande, men motorn är ju snygg och man kan kanske göra nåt ballt av det?? Fast lite synd att sätta kapen i en orginalhoj i fint skick kanske?
Den som lever får se :D

Ha de gött R!

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Gött med Fesival! Surt med strul, tyvärr är det ju en del av allt när man blandar vilt med delar från olika hojar.
Själv har jag precis besiktigat lägenheten :) Jag ska fixa lite kakel och en bänksskiva i köket, sedan tar värden resten och renoverar alla ytskikt, GÖTT!

Ska faktiskt kolla på en SR 500 i helgen, tycker ju inte att modellen isig är så upphetsande, men motorn är ju snygg och man kan kanske göra nåt ballt av det?? Fast lite synd att sätta kapen i en orginalhoj i fint skick kanske?
Den som lever får se :D

Ha de gött R!

Köööp! Finns mängder av SR så inget att tänka på.

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Här kånkas och bär, svettas o svär :)
Tro på faan att jag glömt elavtal... bara till att konka "hem" all mat i kyl/frys till gamla lägenheten
Och nån hoj har jag inte hunnit kika på....

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Det är bara till att kämpa på Zäta, bättre att de klart innan semestern så du får softa lite under sommaren.

Fan...Sweden Rock lät ju grymt, men jag får nöja mig med DAD i Gbg till sommaren...och flugfiske i Lappland :)
Tittar in om nån vecka igen...SH-abstinensen börjar släppa men har nu fått Multefeber istället.

Rally, håll ställningarna !

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...