Yamaha XJ6-Tråden

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Den där sadeln är garanterat skönare än originalet som blir rätt hård i längden. Gällande belly'n så är det naturligtvis en prisfråga men bortsett från det hade jag gått på en Ermax som jag vet håller hög kvalité.

Miniblinkers Rizoma Avio 21 (svart) samt Rizoma Circut 743 (vänster och höger) beställt från MotoAction. Nu får det bli vår!

Det tror (och hoppas) jag också. Det estetiska vinner också på sadelbytet. Allright, ska fortsätta dividera kring belly hur som haver. Jag är i alla fall sugen på att skämma bort min hoj duktigt. Jag tittar också på blinkers, någon som har yamahas LED-blinkers? Funderar även kring däck.. om det är något att byta, och i så fall till vad. Dunlop? Åh du, kan du inte vara så snäll att skriva dina tankar kring speglarna när du installerat dem? Kanske även en bild?

Ryllan

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2010
Hoj
2009, Yamaha XJ6N
Det tror (och hoppas) jag också. Det estetiska vinner också på sadelbytet. Allright, ska fortsätta dividera kring belly hur som haver. Jag är i alla fall sugen på att skämma bort min hoj duktigt. Jag tittar också på blinkers, någon som har yamahas LED-blinkers? Funderar även kring däck.. om det är något att byta, och i så fall till vad. Dunlop? Åh du, kan du inte vara så snäll att skriva dina tankar kring speglarna när du installerat dem? Kanske även en bild?

Japp, jag skall se till att lägga ut några bilder när grejerna sitter på. Lycka till med kittandet.

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
100 mila service

Hej på er,

Ägare av en jäkel. Men fan hur mycket kostar 100 mila servicen som jag förövrigt tycker verkar jäkligt fräck:p .. 100 mil kan man ju köra på en helg om man vill!

XJ6

Hellre en XJ6 än ingen alls!
Gick med
22 Feb 2011
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion ABS
100-mila sevice

Jag pröjsade 1700:- på MC Varuhuset i Sthlm.

Jag får betala 1300 kr hos min handlare i Nybro. (Kalmar län). Hoppas jag inte kör 100 mil första helgen..., men det blev 2 km igår bort till macken.

Last edited:

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC R
100-mila service

Hej på er,

Ägare av en jäkel. Men fan hur mycket kostar 100 mila servicen som jag förövrigt tycker verkar jäkligt fräck:p .. 100 mil kan man ju köra på en helg om man vill!

Tjo! Fick betala 1592 på Yamahacenter i Göteborg.

Ett litet tillägg för er som undrar vad som gjordes på 100-mila servicen:

1. Jusetering av koppling
2. Kontroll av bromsar / bormsvätska
3. Kontroll av bromsslangar
4. Kontroll av lufttryck
5. Kontroll av fälg
6. Kontroll av svingarm
7. Justering av kjedja
8. Kontroll av sidostöd
9. Byte olja
10. Byte oljefilter
11. Kontroll av avgassystem
12. Kontroll av lampor

Allt kan man ju givetvis göra själv men du betalar för stämpeln i serviceboken ;)

Last edited:

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
sadel1.jpg

sadel2.jpg

Ja, baken inväntar lite kärlek som ni ser på bild 1 ;)

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Verkligen. Den känns helt rätt! ;) Nu är det som sagt bara baken kvar..

1.jpg

2.jpg

Ni får ursäkta mig för att jag droppar så mycket bilder, men jag gillar bilder! Jag är hur som helst sugna på dessa.. Men jag funderar lite på det där med minst 180mm mellan blinkers.. Annars är Rizoma 21 ganska lockande, i guld.

Sådan nummerskyltslampa ska jag dock införskaffa mig. Jag är rätt okunnig så, skulle det medföra några konstigheter/komplikationer? Eller är det plug'n'play så att säga? ;)

http://hojstyling.se/product.php?id_product=232

Ryllan

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2010
Hoj
2009, Yamaha XJ6N
Verkligen. Den känns helt rätt! ;) Nu är det som sagt bara baken kvar..

1.jpg

2.jpg

Ni får ursäkta mig för att jag droppar så mycket bilder, men jag gillar bilder! Jag är hur som helst sugna på dessa.. Men jag funderar lite på det där med minst 180mm mellan blinkers.. Annars är Rizoma 21 ganska lockande, i guld.

Sådan nummerskyltslampa ska jag dock införskaffa mig. Jag är rätt okunnig så, skulle det medföra några konstigheter/komplikationer? Eller är det plug'n'play så att säga? ;)

http://hojstyling.se/product.php?id_product=232

Det är prick 18cm mellan blinkerserarna på denna och dem behöver du motstånd till men för nummerskyltslampan skall det vara "plug and play". Jag har köpt en sån där undertail, men inte installerat den än.

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Är det så? Har du sådana själv (intressefråga)? 18cm känns i överkant, men är det så, så är det så! Och det är jag glad för, har nämligen beställt. Var får jag tag på motstånd?

Ah, perfekt. La precis en beställning på skyltlyktan. Nu ska jag jaga ner blinkers fram.

EDIT: Ah, är det intergrerade blinkers i undertail á t. ex Ermax också kanske? Jag kommer få lov att borra i alla fall.

Last edited:

dannefranken

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Hoj
yamaha dragstar 1100 bobber
här kommer en bild på min hoj, köpt ljuddämparen från usa. kommer sitta ungefär sådär:)

Bifogat

• 197613_10150106167097291_667417290_6509397_6132209_n.jpg
    197613_10150106167097291_667417290_6509397_6132209_n.jpg
    86.9 KB · Visningar: 188

Ryllan

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2010
Hoj
2009, Yamaha XJ6N
Är det så? Har du sådana själv (intressefråga)? 18cm känns i överkant, men är det så, så är det så! Och det är jag glad för, har nämligen beställt. Var får jag tag på motstånd?

Ah, perfekt. La precis en beställning på skyltlyktan. Nu ska jag jaga ner blinkers fram.

EDIT: Ah, är det intergrerade blinkers i undertail á t. ex Ermax också kanske? Jag kommer få lov att borra i alla fall.

Jag har en Ermax undertail och den har 18cm prick mellan de integrerade blinkersarna. Jag ringde upp firman när jag skulle beställa och frågade om motstånd och de berättade vilka jag behövde. Tror dock att du hittar ett par på Biltema om du inte beställde med. Fram har jag beställt ett par Rizoma Avio 21 och då ska tydligen motstånd följa med.

Ryllan

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2010
Hoj
2009, Yamaha XJ6N
Är det någon XJ6-ägare som har Rizoma speglar på sin hoj? Jag har köpt ett par och trodde det skulle följa med adapters, men icke. Tänkte hämta hem hojen nästa vecka för jag har den inte där jag bor tyvärr så därför kan jag inte kolla direkt. Alltså... Är det någon som vet om jag behöver ha adapters, eller passar de på fästena för originalspeglarna?

tobe140

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2010
Hoj
yamaha xj6-n 09
jag har sat på en ny skylthållare på hojen dom det siter en led lampa som belyser numerplåten måste jag sätta dit ett motstånd också kom jag att tänka på?

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Det gör du inte. Om du inte befinner dig i Frankike dvs. Man kan säkert få nån butik i Schweden att ta hem, dock :) Jag beställde själv på (direktlänk):

http://www.topsellerie.com/@EN-FR/Y...ol-tank-covers-tank-bags-motorbike_8_507.html

Du kan givetvis skräddarsy din sadel hur du vill, men den sadel jag köpte var en sadel som du hittar där på högersidan av webbsidan, dvs "Promos", till ett pris av 186 Euro (1600 SEK).. Men då är det tänkt att du ska skicka ner din sadel till dom först, som en slags bas för deras "lilla" modifieringar. Jag valde att köpa ny "bas", så det landade nog på en 2300 inkl. frakt. De tillämpar förskottsbetalning, men det är safe. Hade min sadel levererad till dörren av UPS fem dagar efter beställning!

Annat alternativ:

http://www.selle-moto.com/sellerie-...-moto-yamaha/selle-moto-yamaha-roadsters.html

EDIT: Nu har jag fått hem skyltlampa. Beställt blinkers fram via butik i stan, och inväntar blinkers bak från Hong Kong.. Måste bara få tummen ur och beställa motstånd också..

Last edited:

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC R
Sannerligen en riktigt fin sadel vännen :) Nu längtar jag något fruktansvärt på våren så man kan plocka ut hojen! Jag är en sådan som väntar på att allt salt & vägdamm skall regna bort. Det ser riktigt lovande ut i nästa vecka här i Göteborg :D

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Sannerligen en riktigt fin sadel vännen :) Nu längtar jag något fruktansvärt på våren så man kan plocka ut hojen! Jag är en sådan som väntar på att allt salt & vägdamm skall regna bort. Det ser riktigt lovande ut i nästa vecka här i Göteborg :D

Sjukt sugen jag också! Aa vi får hoppas att de vädret stämmer bara, idag var de ju sol, snö, regn, hagel, sol, snö, regn, sol.. Så man vet inte :tungan

Får lindra abstinensen genom ett besök på Johans Mc imon :tummenupp

dannefranken

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Hoj
yamaha dragstar 1100 bobber
avgassystemet är klart:) jardine gp1 ljuddämpare och grenrör från en r6.. nu väntar bara mappning och bänkning sedan blir det ut å provköra när snön är borta:)

Bifogat

• 183454_10150112590642291_667417290_6565801_3986690_n.jpg
    183454_10150112590642291_667417290_6565801_3986690_n.jpg
    97.9 KB · Visningar: 191
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM