Tack för svar..
Hon kör ju CBR600an nu, men det är läge att byta upp därifrån. Den har liksom fyllt sin funktion som "tapp-hoj" nu (plastat kåpor som aldrig förr sen hon började köra ).
XJ6an känns som en lätt, smidig hoj som är mer modern i chassiet än de äldre hojar i samma prisklass som man kan jämföra med.
Effekten ser jag inte ens som ett problem för mig, jag sänkte mina tider med nästan 2 sek genom att byta ner mig från 125 till 65 hk på Gelleråsen, efter 1,5 pass! Bromsar, chassie och feedback är viktigare då.
Men nu är det fröken som ska åka i första hand (även om jag säkert kommer låna en del också ) och då är enkelhet & körbarhet ledorden.
Men inga kända sjukdomar eller andra baksidor som man borde känna till?
Och att fotpinnarna tar i? Är det i jämförelse med en R6a eller tar de i för en noob i en rondell också?
Jag vet inte riktigt, har bara haft min under helgen så har inte testat den. Har bara läst om det på lite olika forum att de tar i lätt i kurvorna. Sen beror det på hur man tar en rondell också självklart...
Om din brud slår i fotpinnarna när hon kör i rondell, så kanske du vill byta henne mot min kärring?