Då vart ett SC-Project beställt!
Vart beställde du det och för hur mycket??
Är jäkligt sugen på bättre ljud jag med..
Hej,
Ganska roligt! Frågade MC vauhuset om service jag med. Min har gått ca 700 mil. Plockade ut min i april förra året och kommer inte hinna köra upp till tusen mil innan ett år har gått och frågade vad som gällde då om jag skulle vänta med service och dom sa att enligt servicebok och tillverkare är det 1gång per år som den måste servas oavsett miltal annars gäller inte garantin. Däremot sa dom att det var helt okej att göra 1000 mils servicen redan vid 700 mil så jag har bokat service nu och fäljer därmet "service intervallen 1år"
Annars är det nog bara stoppa in nyckeln, lufta däck och köra, en kedjesmörjning kanske är bra om du inte gjorde det innandu ställde av. Den har ju gått 650 mil så ingen service behövs.
Hej,
Ganska roligt! Frågade MC vauhuset om service jag med. Min har gått ca 700 mil. Plockade ut min i april förra året och kommer inte hinna köra upp till tusen mil innan ett år har gått och frågade vad som gällde då om jag skulle vänta med service och dom sa att enligt servicebok och tillverkare är det 1gång per år som den måste servas oavsett miltal annars gäller inte garantin. Däremot sa dom att det var helt okej att göra 1000 mils servicen redan vid 700 mil så jag har bokat service nu och fäljer därmet "service intervallen 1år"
Men va fan!! Har vi inte klargjort det där redan? http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?203229-Yamaha-XJ6-Tr%E5den/page35
Sluta kasta pengar på hojfirmorna. Du får två bandagar för dom där pengarna!
Sant. Men jag hittade en liten klausul i handboken i dag. Minns inte vad det stod exakt då jag inte har handboken med mig men det var något i stil med "punkter med asterix skall göras av auktoriserad verkstad". Och det var många asterixer.......
En tråkig smäll man får ta, särskillt om man har tummen mitt i handen när det kommer till motorfordon - som jag har.
Du har ju en sprillans ny hoj. Har du inte kraschat den så finns det ingen anledning att serva nåt årsintervall! Den är lika hel och fin som när du ställde in den. Om 2-300 mil ska den 1000mila-servas och då går de ändå igenom det som behöver gås igenom.
Självklart ska du extraserva om du vill det, men du kastar verkligen pengar i sjön, så om du inte har såna i överflöd så verkar det vara ett ganska dumt val.
Igen, garantin gäller så länge du gör intervallservice enligt miltal.
PS: Släng ut frågan i stora forumet om du vill ha fler åsikter. Det kan ju spara dig 2800.
Hallå!
Här är ytterliggare en XJ6.are =) Körde hem en fabriksny xj6 diversion F -10 i Lördags! Här verkar det som att man kan få en massa bra tips och info! Skiiitbra!
OK, ja det är väl bäst att bläddra igenom handboken snart!=) ..95 mil kvar!=( Varvtalen är nog en vanesak och jag tror också att jag kommer trivas med den! Lättkörd, rätt så kvick och inte så stor. Jag funderar på om jag ändå måste sänka den, jag är rätt kort och når typ bara ner med stortåna!=P Är det någon som har erfarenhet av sänkt hoj? Jag vill inte göra det om den kommer gå märkbart sämre
Jag tvivlar på att den kommer att gå sämre om du sänker den, vad som kan bli sämre är fjädringsvägen men tvivlar på att det märks så mycket (har dock aldrig sänkt någon av mina hojar)
Glöm inte att kolla om du behöver sänka sidostöd/centralstöd vilket brukar vara vanligt
PS. Grattis till ett bra hojval
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |