Yamaha XJ6-Tråden

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Fan va lyxigt ljungqvist86! Du kommer bli serverad två oberoende rapporter om likadana system (som tycks vara relativt okänt om man söker på youtube, google, et. c.), runt samma tidsspann också! :D

Är väldigt nyfiken på hur ett SC Project utan dB-killer kommer att låta.

Haha Jepp! Perfekt, jag antar att ni båda kommer bli så nöjda så att ni inte kan säga att jag inte ska köpa ett.. Hehe.

Men vad fick ni betala ink frakt? Hur lång tid tar leveransen? (enligt dem)
får man med DB killer?

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Haha Jepp! Perfekt, jag antar att ni båda kommer bli så nöjda så att ni inte kan säga att jag inte ska köpa ett.. Hehe.

Men vad fick ni betala ink frakt? Hur lång tid tar leveransen? (enligt dem)
får man med DB killer?

Haha, mycket riktigt ;) Förhoppningsvis kommer du kunna göra en rättvis bedömning själv, utifrån div. inspelningar!

Jag får för mig att JonathanD skrev att han betalade 6700:- inkl frakt tidigare i tråden, och då köpte han direkt från dom. Ingen mellanhand i form av återförsäljare eller så. Är jag inte helt ute och motorcyklar heller så tror jag att de utgår från Italien, så jag vet inte vad en leverans tar tidsmässigt. Allt detta kan han svara bättre på.

Man får med dB-killer, ja.

I mitt fall så högg jag när JonathanD länkade till en auktion på eBay, en kille sålde sitt splitternya system då han missat att man inte kunde ha centralstöd med detta helsystem. Auktionen slutade med att jag vann och att jag fick betala 5400:- inkl frakt.

EDIT: De listar systemet från 730 euro till 760, beroende på vilken variant du vill ha. "Stainless steel"; "Black stainless steel", "Carbon", o.s.v. Med dagens kurs översätter man 740 euro till 6600 SEK.

Last edited:

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Korrekt, 6700kr med frakt och allt.

Tillverkning sa de ca 20 dagar, men det gick lite snabbare än så. Sen tar frakt 2-5 arbetsdagar.

Tips är att beställa en dag då euro ligger lågt, det kan hoppa ganska mycket dag till dag. Bara några ören skiljer ju flera 100lappar i stora summor!

Kolla ebay annars, tyskland/england. De säljer ganska mycket. GPR fullsystem för 7000kr t.ex.

Ligger ett Shark ute också för ett bra pris, va riktigt sugen på den egentligen! :p

Last edited:

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Det är det som kallas en riktig teaser. Haha. Du får föreställa dig hur det låter över tills vidare ;)

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Korrekt, 6700kr med frakt och allt.

Tillverkning sa de ca 20 dagar, men det gick lite snabbare än så. Sen tar frakt 2-5 arbetsdagar.

Tips är att beställa en dag då euro ligger lågt, det kan hoppa ganska mycket dag till dag. Bara några ören skiljer ju flera 100lappar i stora summor!

Kolla ebay annars, tyskland/england. De säljer ganska mycket. GPR fullsystem för 7000kr t.ex.

Ligger ett Shark ute också för ett bra pris, va riktigt sugen på den egentligen! :p

Okej! Men alltså egentligen hur fan ska man tänka och resonera kring detta med helsystem. Det finns ju fan en uppsjö av system till dessa hojar nu. Vilket man än köper så tror jag inte att man blir besviken.Det kan ju omöjligt vara så stor skillnad mellan typ GPR och SC Projekt om dom ligger i typ samma prisklass och är gjorda av typ samma material?
Har sett att en svensk handlare säljer Ixil system till xj6-n för 7500. Bra pris men som sagt ytterligare ett märke att ta ställning till. Sen har vi ju DEVIL system etc men dom kosar fan uppemot 12000 så dom lirar i en annan dimension enligt mig men sen är ju det kolfiberprylar också tror jag och det ger ju såklart bättre ljud. Men ni som har kollat runt en del kanske vet mer om /vilken skillnad det verkligen är på dom respektive systemen?

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Okej! Men alltså egentligen hur fan ska man tänka och resonera kring detta med helsystem. Det finns ju fan en uppsjö av system till dessa hojar nu. Vilket man än köper så tror jag inte att man blir besviken.Det kan ju omöjligt vara så stor skillnad mellan typ GPR och SC Projekt om dom ligger i typ samma prisklass och är gjorda av typ samma material?
Har sett att en svensk handlare säljer Ixil system till xj6-n för 7500. Bra pris men som sagt ytterligare ett märke att ta ställning till. Sen har vi ju DEVIL system etc men dom kosar fan uppemot 12000 så dom lirar i en annan dimension enligt mig men sen är ju det kolfiberprylar också tror jag och det ger ju såklart bättre ljud. Men ni som har kollat runt en del kanske vet mer om /vilken skillnad det verkligen är på dom respektive systemen?

Ett ixil system för 7500 kr är verkligen inget bra pris, du kan beställa ett från england för lite mer än 5000kr. Såg även ett Devil på ebay för 7500-8000. Så köp fan inget i Sverige, sjuka överpris de har...

http://www.motorcycle-exhausts.co.u...ystem_YAMAHA_XJ_6_2009_on--product--8440.html

Last edited:

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Ett ixil system för 7500 kr är verkligen inget bra pris, du kan beställa ett från england för lite mer än 5000kr. Såg även ett Devil på ebay för 7500-8000. Så köp fan inget i Sverige, sjuka överpris de har...

http://www.motorcycle-exhausts.co.u...ystem_YAMAHA_XJ_6_2009_on--product--8440.html

Okej tack för hjälpen Mannen!!
Såg ju bättre ut, runt 5lax då i svenska kronor för ett sånt.
Frågan är vad frakten blir? Max 1000kr eller vad betalar du för ditt från Italien eller vart det nu var?

Finns det ännu billigare märken än Ixil?

Last edited:

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Okej tack för hjälpen Mannen!!
Såg ju bättre ut, runt 5lax då i svenska kronor för ett sånt.
Frågan är vad frakten blir? Max 1000kr eller vad betalar du för ditt från Italien eller vart det nu var?

Finns det ännu billigare märken än Ixil?

Ixil är det billigaste, vad jag har hittat. Fanns något annat med ca likadant pris på hemsidan jag länka innan, men personligen så tyckte jag att det va ganska fult. Tror Ixil är mycket mer prisvärt!

Jag betala 200kr frakt från Italien, blir kanske en lite större peng från England men tror verkligen inte att det blir mer än 500kr.

ScaniaR580

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2010
Hoj
Kawasaki Z750 09
Ixil är det billigaste, vad jag har hittat. Fanns något annat med ca likadant pris på hemsidan jag länka innan, men personligen så tyckte jag att det va ganska fult. Tror Ixil är mycket mer prisvärt!

Jag betala 200kr frakt från Italien, blir kanske en lite större peng från England men tror verkligen inte att det blir mer än 500kr.

320 kr frång england ;) jag har provat två ggr

Kimbokub

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6
Woho!
Jag var på Oves Motor igår och köpte min drömhoj! :D Känns fortfarande lite overkligt om jag ska vara ärlig.
Längtar som fan nu till jag kan hämta den vilket är om ungefär en vecka.
Kan skicka upp en bild på den så fort jag får den :)

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Woho!
Jag var på Oves Motor igår och köpte min drömhoj! :D Känns fortfarande lite overkligt om jag ska vara ärlig.
Längtar som fan nu till jag kan hämta den vilket är om ungefär en vecka.
Kan skicka upp en bild på den så fort jag får den :)

Grattis! :) Den känslan är så oerhört härligt fantastiskt bra! Nu hoppas jag innerligen att jag får se en annan gul xj6a innan sommaren tagit slut (gott om tid) :D Det skulle vara lite som att återse sin förlorade tvilling ;)

Last edited:

Kimbokub

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6
Grattis! :) Den känslan är så oerhört härligt fantastiskt bra! Nu hoppas jag innerligen att jag får se en annan gul xj6a innan sommaren tagit slut (gott om tid) :D Det skulle vara lite som att återse sin förlorade tvilling ;)

Hehe jo har faktiskt inte sett några gula ute på vägarna. Är vi de enda? :O:yoparty

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Tjena! Tog bort min tankpad idag men den ser lite missfärgad ut under. Det är inget lim eller sådär kvar, lacken är jämn och fin men lacken är lite mörkare än resten av tanken. (vit tank) Några tips?

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    108.8 KB · Visningar: 93
Last edited:

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
Nån som har något tips ang vart man kan köpa drev till xj6:an. Några taggar mindre bak vore fint så man slipper ligga och varva så jävligt när det går över 100.

Kimbokub

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6
Tänkte kolla om det är någon som har koll på en sak. Jag undrar hur mycket bensin det går i tanken och hur mycket den drar per mil ungefär?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024