Yamaha XJ6-Tråden

xide

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2013
Hoj
Yamaha XJ6N 09
Hej, jag har en Xj6-13 och har lite problem med att strypa den till 35Kw.
Är det någon har gjort samma sak som skulle kunna guida lite så skulle det uppskattas mycket :)

jag har gjort det. jag fick lämna in hojjen hos yamaha center i gbg, och fick beställa ett stryp kit för ca 1500kr och det var ett intyg samt en bricka. sen var man tvungen att regg besikta den med så allt gick på runt 3000kr

xide

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2013
Hoj
Yamaha XJ6N 09
dax för däck byte på bakdäcket. orginalet är 160/60-17 men det känns som att fälgen skulle klara av ett litet bredare däck, någon som har bytt till bredare??

Jarmo

Ny medlem
Gick med
11 May 2014
Hoj
2014 Yamaha XJ6 N
Även jag har införskaffat mig en XJ6-N -14. Som relativt ny är jag inte så insatt ännu och har inte hittat svaret på min fråga så jag testar här.

Jag har strypt den till 35kw och funderar på nytt avgassystem. Som jag förstår fungerar det inte med slipon, utan det är helsystem som gäller? Funderar på ett arrow system (vet ni något bra/billig ställe så länka gärna). Det jag funderar på är om det är någon skillnad när den är strypt och något man bör tänka på? Även läst att jag måste mappa den för att garantin på cykeln ska gälla? Någon som vet vad kostnaden för det brukar ligga på?

Tacksam om någon sitter inne på något av svaren! :)

Last edited:

SammyW

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2014
Hoj
2012, Yamaha xj6
Även jag har införskaffat mig en XJ6-N -14. Som relativt ny är jag inte så insatt ännu och har inte hittat svaret på min fråga så jag testar här.

Jag har strypt den till 35kw och funderar på nytt avgassystem. Som jag förstår fungerar det inte med slipon, utan det är helsystem som gäller? Funderar på ett arrow system (vet ni något bra/billig ställe så länka gärna). Det jag funderar på är om det är någon skillnad när den är strypt och något man bör tänka på? Även läst att jag måste mappa den för att garantin på cykeln ska gälla? Någon som vet vad kostnaden för det brukar ligga på?

Tacksam om någon sitter inne på något av svaren! :)

Slip-on funkar, men det gör ingen vidare ljudskillnad, utan är snarare för utseendes skull.
Bra sida jag tänkt köpa ifrån (och många här på forumet rekommenderat) är http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/.

Påverkan av strypning är lite beroende på vad du har för strypning. Min är strypt direkt på gasvajern vilket innebär att jag inte behöver oroa mig för att den kommer påverkas. Jag vet inte om man stryper i avgassystem längre men det är nog enbart ifall att du har en plugg där som du behöver oroa dig.

Vad det gäller mapping och garanti så har jag ingen aning, men själva bågen tar ingen skada av att inte mappas om så länge det inte kommer för mycket smällar och missljud från systemet. :tummenupp

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
tja, min hoj ska in på 100 mila service på måndag, den har rullat 95 mil nu, har ca 4 mil till service stället, min fråga lyder vågar jag köra mer i helgen? hur långt vågar man köra "över" 100 mil intervallen för att garanti ska gälla? eller är det så illa att den får stå i helgen?:hej

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Kronan Cykel
Har en kompis som är ute efter ett slipon till sin yamaha xj6 2009, nån som har ett till salu? Eller nån som tänkt sälja hojen o e villig att sälja sliponet separat?:banana

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Söker gamla passagerar handtaget till min xj6. Någon som vill byta mot nya? Peace:arsele

Hantoft

hantoft
Gick med
28 Aug 2014
Hoj
YAMAHA XJ6N -2013
jag äger o kör en sådan nu =) min första hoj, o jag tycker den räcker till mer än gott o väl =)

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Det borde väl gå men vore det inte lättare att bara köpa en hoj med större motor?

hålller med sammyw, det är ju som att säga varför köpa en volvo turbo när man kan köpa Porsche eller Ferrari.

avamc i sthlm har/hade förövrigt en kawa er6-n med turbo förut.

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Är det någon som har ett helsystem underliggande ljuddämpare typ (leovince, ixil osv) som vill byta mot mitt termignoni system?, gjort i titan väger under 5 kilo hela systemet, uttag för lambda finns självklart.

xide

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2013
Hoj
Yamaha XJ6N 09
Säljer mitt IXRACE exhaust YAMAHA XJ-6 09-14 OVALE X-Pure BLACK.
det är ett helsystem med en avtagbar db killer. skit skönt ljud och stilren
Köpte den i våras och kört runt 50mil med denna! ni kan nå mig på xide@live.se eftersom jag är inte så ofta inne på forumet

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Ni som har monterat PC-V vart har ni satt den? Jobbigt å koppla in? Någon som har bilder? Mvh Raawbin

Dnl92

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2015
Hoj
2011, Yamaha, XJ6
Har ett oanvänt ixil system till xj6 2009-2013 om nån är intresserad. http://www.xj6-forum.de/wcf/images/photos/thumbnails/large/photo-1611-d15b571a.jpg Sånt är det o de ligger i kartong o har inte provmongerats lr nåt sånt

5000 vill ja ha iaf, hämtade ut de för 7000 för en vecka sen men fick fel system, ja skulle ha ett svart.. så åkte på att beställa ett nytt eftersom de är omöjligt att lämna tillbaka. Finns i östergötland men kan väl även skickas.

0762002829

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM