Lånar tråden, har ett tag varit på jakt efter en GSX 1400 men "råkade" provköra en xjr 1300 häromdan(kallt). Den var riktigt skön att köra men det blev bara en liten runda. Den har ju fått lite kritik för att den saknar 6:ans växel, är det något som ni xjr-ägare upplever som ett problem eller funkar det fint ändå. Det andra som jag funderade över var hur den är för oss längre(1,93) att köra. Jag provade som sagt bara en kortrunda och då kändes det ok men GSX:en känns större samtidigt lite svårare att bocka in i svängarna. Tackar på förhand.
Var inne redan från början på en xjr1300 men när de var dags så tillät inte ekonomin detta. Nu undrar jag hur dom är, hantering ? Är de en raktfram hoj eller går den bra genom kurvor med så den är en allround ?!
Vilken årsmodell är att rekommendera ?!? nån som funkar bättre än en annan ? När man ser till beg ska man titta på så orginal som möjligt eller även moddade hojjar men mer beroeende på vad som gjorts ?
Hade en XJR1300Sp svart/gul och Acra 4-2-1 titan i somras, finns nog nån bild tidigare i tråden, är ca 190 cm i strumlästen och tycker jag satt perfekt.
XJR är enligt mig en riktigt bra hoj, skottsäker motor, Yamaha kvalitet när den är som bäst.
Har man inte behovet av att köra fram och tillbaka framför korvan eller tycker det är fränt att lägga bombrepor på Bogan etc. så är det en härlig hoj med massor av bottenvrid. Optimal hoj om man mest kör kurviga 70 vägar.
Dessutom så ser den ju ut som en "riktigt" motorcykel.
Med ett öppnare avgas så snackas det om ca 115-120 hk.
En del upplever att det blir varmt/hett, av motorn, kring smalbenen och det ligger lite i det, det blir ganska varmt men det funkar.
Visst letar man iland efter en 6e växel men inget som jag retade mig på.
Bara att handla om man gillar muskel retro stuket på hojar.
Går själv och funderar på om jag inte skulle prova en GSX1400 i sommar, också en ball hoj om man gillar stuket.