[Yamaha XSR 900.
Har funderat sedan jag såg denna xsr900 på Bike igår så ruggigt snygg caferäser ett samarbete mellan yamaha o Fiat koncernen för att fira sammarbetet in om mc racing.
Svart något knepigt svart. Mittemellan natt o blank svart.
Kolfiber detaljer som verkligen faller in i chassit övriga detaljer, varenda liten pinal som är ditskruvad på hojen sitter monterad med eftertanke att helheten skall bli vacker att smeka med ögat.
Yamaha har kostat på ett helsystem i titan från accra så XSR är inget snik bygge utan rejält påkostat med kvalitets bitar från kända tillverkare.
Att italienska Abarth har designat dessa åt yamaha o dessutom byggt om dessa måste betyda att yamaha har börjat inse att deras hojar är till viss del androgyna och därmed inte tilltalar på rätt sätt.
Yamaha körde således upp ett gäng Fz09 till Abarth fabriken, mer exakt 695 st för modifiering och med detta så är ju maskinen byggd på ett relativt kompetent chassi.
Motorn är ju Yamahas 3 cylindriga 900 Samma bus motor som i Mt09 så denna XSR bör vara en riktig bus och bakhjulsåka maskin av rang.
Mycket bekväm sittställning trots mina 184 cm o 94 kg känner ett stort sug efter denna maskin..
Ser ni en titta noga den är absolut värd att studera o klämma på att råka parkera bredvid en likadan är nog liten risk med tanke på antalet som är tillverkade.
Dessutom är den så brutalt mycket snyggare än alla gammla söndersågade bratt cafelik av gammla honda CB,s.
Mvh
Har funderat sedan jag såg denna xsr900 på Bike igår så ruggigt snygg caferäser ett samarbete mellan yamaha o Fiat koncernen för att fira sammarbetet in om mc racing.
Svart något knepigt svart. Mittemellan natt o blank svart.
Kolfiber detaljer som verkligen faller in i chassit övriga detaljer, varenda liten pinal som är ditskruvad på hojen sitter monterad med eftertanke att helheten skall bli vacker att smeka med ögat.
Yamaha har kostat på ett helsystem i titan från accra så XSR är inget snik bygge utan rejält påkostat med kvalitets bitar från kända tillverkare.
Att italienska Abarth har designat dessa åt yamaha o dessutom byggt om dessa måste betyda att yamaha har börjat inse att deras hojar är till viss del androgyna och därmed inte tilltalar på rätt sätt.
Yamaha körde således upp ett gäng Fz09 till Abarth fabriken, mer exakt 695 st för modifiering och med detta så är ju maskinen byggd på ett relativt kompetent chassi.
Motorn är ju Yamahas 3 cylindriga 900 Samma bus motor som i Mt09 så denna XSR bör vara en riktig bus och bakhjulsåka maskin av rang.
Mycket bekväm sittställning trots mina 184 cm o 94 kg känner ett stort sug efter denna maskin..
Ser ni en titta noga den är absolut värd att studera o klämma på att råka parkera bredvid en likadan är nog liten risk med tanke på antalet som är tillverkade.
Dessutom är den så brutalt mycket snyggare än alla gammla söndersågade bratt cafelik av gammla honda CB,s.
Mvh
Bifogat
Last edited: