*JIMPA*
Legitimerad spökjägare
Ja är det en Gubb hojj eller har jag slagit i huvudet och letat fram 2 gråa strån och blivit gubbe???
Förra fredagen så var jag nere på den lokala Mc firman här i Nässjö som säljer Yamaha.
Fastnade för Super Teneren, har som sagt läst överallt på de flesta ställen att hojjen är för tung väger 261kg fulltankad. Den är för slö lite tråkigt mellanregister på landsväg den går inte köra offroad med...bla bla bla......
Tänkte för en skull att jag skulle ta och ge denna hojjen en chans.
Det kan juh inte annat bli mer än en touringsväng genom några goa vägar och sen inget mer.
Teneren var helt enkelt utrustad med det nya carbonpaketet worldcrossing, leo vince slipon och aluminium korvlådor + att det var originaldäck som satt på vanliga landvägsdäck mer eller mindre.
Försäljaren förklarade för mig att jag skulle ta en ordentlig tur och gärna pressa den på grus bara ställ dig upp och gasa det ska inte vara några problem....jo hej du tänkte jag med en självrisk på 8400 kr om jag skulle smaha den här besten.
Så då hoppar man upp på Teneren, tanken kändes mega stor men jag med min 170 cm över marken fick ner båda benen i lägsta inställning av sadeln..shit det var juh inte igår om man jämför med 690'n *hehe*
Helt klart så är det en stor hojj vi snackar om , men vikten har de verkligen gömt kändes inte alls som 261 kg. Börjar rulla ut från firman med touringläget i och tc ställt på 1
Den beter sig som en Touringhojj i det läget så jag byter snabbt över till sport läget och det blir bättre respons i maskineriet. Visst nu är det juh fan ingen racerhojj eller supermotard vi snackar om men det flyttade bra på sig upp till 170-180. Snabbt tar jag mig in på mindre vägar lägger i tc2 och gasar på mina små 70 favoritvägar ...i med 3 ans växel å bara gasa ...fan var har de gömt kilorna ..allt var som borta hojjen rörde sig faktiskt riktigt smidigt för att vara en stor Touring hojj = GubbHojj + att man kunde lägga ner den riktigt bra.
När jag kom in på grusvägarna så vart jag lite rädd med hur org. däcken och Abs:en skulle funka. I med touring läget och tc 1 ...ställde mig upp fan va bra balans det är i hojjen efter en liten stund i med tc2 och sport läget och upp i attack position och dra på gasen ....JÄVLA I HAVET vad den gick fort och stabilt farter över 100 km/h kändes juh knappt på de små grusvägarna. juh mer jag pressade cykeln mer imponerad blev jag av den. Fick lite beroende framkallning där ute i skogen på grusvägarna
Så slutsumman är nog som i de flesta fall man ska skaffa sig en egen uppfattning om de hojjar man är intresserad av
Jag blev bara positivt överraskad av denna hojj.
Förra fredagen så var jag nere på den lokala Mc firman här i Nässjö som säljer Yamaha.
Fastnade för Super Teneren, har som sagt läst överallt på de flesta ställen att hojjen är för tung väger 261kg fulltankad. Den är för slö lite tråkigt mellanregister på landsväg den går inte köra offroad med...bla bla bla......
Tänkte för en skull att jag skulle ta och ge denna hojjen en chans.
Det kan juh inte annat bli mer än en touringsväng genom några goa vägar och sen inget mer.
Teneren var helt enkelt utrustad med det nya carbonpaketet worldcrossing, leo vince slipon och aluminium korvlådor + att det var originaldäck som satt på vanliga landvägsdäck mer eller mindre.
Försäljaren förklarade för mig att jag skulle ta en ordentlig tur och gärna pressa den på grus bara ställ dig upp och gasa det ska inte vara några problem....jo hej du tänkte jag med en självrisk på 8400 kr om jag skulle smaha den här besten.
Så då hoppar man upp på Teneren, tanken kändes mega stor men jag med min 170 cm över marken fick ner båda benen i lägsta inställning av sadeln..shit det var juh inte igår om man jämför med 690'n *hehe*
Helt klart så är det en stor hojj vi snackar om , men vikten har de verkligen gömt kändes inte alls som 261 kg. Börjar rulla ut från firman med touringläget i och tc ställt på 1
Den beter sig som en Touringhojj i det läget så jag byter snabbt över till sport läget och det blir bättre respons i maskineriet. Visst nu är det juh fan ingen racerhojj eller supermotard vi snackar om men det flyttade bra på sig upp till 170-180. Snabbt tar jag mig in på mindre vägar lägger i tc2 och gasar på mina små 70 favoritvägar ...i med 3 ans växel å bara gasa ...fan var har de gömt kilorna ..allt var som borta hojjen rörde sig faktiskt riktigt smidigt för att vara en stor Touring hojj = GubbHojj + att man kunde lägga ner den riktigt bra.
När jag kom in på grusvägarna så vart jag lite rädd med hur org. däcken och Abs:en skulle funka. I med touring läget och tc 1 ...ställde mig upp fan va bra balans det är i hojjen efter en liten stund i med tc2 och sport läget och upp i attack position och dra på gasen ....JÄVLA I HAVET vad den gick fort och stabilt farter över 100 km/h kändes juh knappt på de små grusvägarna. juh mer jag pressade cykeln mer imponerad blev jag av den. Fick lite beroende framkallning där ute i skogen på grusvägarna
Så slutsumman är nog som i de flesta fall man ska skaffa sig en egen uppfattning om de hojjar man är intresserad av
Jag blev bara positivt överraskad av denna hojj.