Yamaha XT125 05a

Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
prulle skrev:
2176012 Inte orginal men jag antar at om man är mc intreserad kör man inte orginal.

Varför inte det? Att bryta mot lagar är inte kravet för att vara mc intresserad. Jag körde själv moped som inte gick fortare än 35/40 km/h.

4-takt låter väldigt bra, men i dessa små motorvolymer ger det inte världens effekt. Men man kanske inte alltid är ute efter bara effekt? Bekvämlighet, hållbarhet och trevlig ljud, det sätter jag ganska högt. Och som första hoj, varför inte? :)

Tröttnar man går det att byta, fast räkna med en värdeminskning. Lätt mc är trots allt endast två år, inget livsval precis!

Mvh
Johan
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
y@m@h@ skrev:
2203606 Jaja de e klart vi måste ut å köra :yoparty snart e ju skolan slut å då kan jag cruisa varje dag :banana




90?? maxade du den verkligen då :confused: Jag har fått upp min i 115 och då hade den fortfarande lite kvar o ge. Vad har du för årsmodell? kanske e en annan drevning på din.
Förresten har jag också börjat snegla lite på 2-takt :hihi får väl se vad jag kör för hojj efter sommarn.

Du har inte funderat på ett högeffektsmonster alá RGF?

/P.romotar
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
tvålen skrev:
2203688 Jepp :gnissla Stört dåligt sug efter den... Och jag har ju inte direkt överpris.
Ne vad tråkit, får vi inte se dig performa på den mera nu då.... Men hoppas iaf att du får sålt den och vad blir det för nästa hoj? Eller har du redan det?
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
y@m@h@ skrev:
2203606 Jaja de e klart vi måste ut å köra :yoparty snart e ju skolan slut å då kan jag cruisa varje dag :banana

Jag kommer jobba fett mycket, men efter 16,30 kommer jag kunna köra :banana
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
y@m@h@ skrev:
2176630 Jaja,
Får väl tillägga att zundappen drar en vattenkyld scooter med 70cc.

Det finns en funktion på instrumentpanelen som visar accelerationen 0-40 km/h, när jag testade så klarade den av det på 3 sekunder och då är min inte inkörd + att jag nog kan förbättra tekniken lite så jag tycker inte att man ska klandra 4-taktarna för mycket.



Mycket bra nybörjarhojj. Hittils har jag endast stött på 2 nackdelar. Dels att den e ganska seg, dock samma motor som i ch-racing, yamaha ybr, derbi senda 125 (kanske nån mer?) så andra 4t 125:eek:r e minst lika sega. Men också att den e lite för tyst enligt mej, åtminstonde på låga varv. Men det finns många fördelar.

sitter samma motor i SMX 125:eek:rna åsså. min erfarenhet av 4-takt är begränsade till en XR 125 som är stryp till oändlighet, den dra ganska fint men har inget vrid what so ever och den är seg som satan i topp, men o andra sidan är det en körskole hoj och den är nog strypt till typ 8 KW. fast det är onekligen jävligt skönt att köra den, mjuk o fin o lättsvängd. testa hojen om du e sugen o bilda din egen uppfattning, klart att 2-t är snabbare men dom dricker också jävligt mycke mer.
 

PerSvensson

Maistro
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
FZ6N-06 +xt125x
Wargen skrev:
2175572 Som Prulle säger så går XT dåligt. Men en DT kanske? det är ju yamaha. Den har ca 25 hästar när du tagit bort strypningarna. Har även hört att om man byter förgasare får den nästan 30 häst (men det kan jag inte lova)

DT axxar som ett svin. (mot en moppe då)

Tja tja, ni får gärna rätta mig om jag har fel, men jag har kollat upp lite om xt, de är inte som alla säger. Om man plockar bort alla strypningar, har den 19 hästar, det är inte kass för en hojj för 30 papp, jag har själv en xt och tycker den går fint, dock inte så kul att köra på motorväg :tungan men när strypningarna är borta, ja har mitt giannelli, och mitt munstycke sitter i tror jag det kommer vara rätt fint krut. Dessutom har xtn ett väldigt kompakt chassi som är väldigt skönt att köra med, och hög komfort. vi ska inte ens börja prata om balansen i den, visst är det inte världens råaste hoj ( även om min kommer bli det :hihi ) men alla som har kört en vet att om det hade vatt mer krut i den, å lite gosigare ljud hade väldigt många fler köpt dom.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
PerSvensson skrev:
2237244 Tja tja, ni får gärna rätta mig om jag har fel, men jag har kollat upp lite om xt, de är inte som alla säger. Om man plockar bort alla strypningar, har den 19 hästar, det är inte kass för en hojj för 30 papp, jag har själv en xt och tycker den går fint, dock inte så kul att köra på motorväg :tungan men när strypningarna är borta, ja har mitt giannelli, och mitt munstycke sitter i tror jag det kommer vara rätt fint krut. Dessutom har xtn ett väldigt kompakt chassi som är väldigt skönt att köra med, och hög komfort. vi ska inte ens börja prata om balansen i den, visst är det inte världens råaste hoj ( även om min kommer bli det :hihi ) men alla som har kört en vet att om det hade vatt mer krut i den, å lite gosigare ljud hade väldigt många fler köpt dom.
Aldrig någonsin att XT har 19 hk orginal. De källorna du har fått det ifrån är ganska felaktiga.Möjligtvis trimmad för en 20-25 papp skulle jag gå med på de antal hästarna.
 

y@m@h@

FRAMÅT STOLTA AIK
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Nacka
Hoj
en krockad yamaha
PerSvensson skrev:
2237244 Tja tja, ni får gärna rätta mig om jag har fel, men jag har kollat upp lite om xt, de är inte som alla säger. Om man plockar bort alla strypningar, har den 19 hästar, det är inte kass för en hojj för 30 papp, jag har själv en xt och tycker den går fint, dock inte så kul att köra på motorväg :tungan men när strypningarna är borta, ja har mitt giannelli, och mitt munstycke sitter i tror jag det kommer vara rätt fint krut. Dessutom har xtn ett väldigt kompakt chassi som är väldigt skönt att köra med, och hög komfort. vi ska inte ens börja prata om balansen i den, visst är det inte världens råaste hoj ( även om min kommer bli det :hihi ) men alla som har kört en vet att om det hade vatt mer krut i den, å lite gosigare ljud hade väldigt många fler köpt dom.

Det där låter jävligt bra om det nu är sant :va Men vart sitter strypningarna i sånt fall? Jag känner bara till katalysatorn och något rör mellan avgasrör och luftburk (om de nu har en strypande effekt?). Du får gärna länka till sidan du hittade faktan på eller berätta var strypningarna sitter, vore ju grymt om de faktiskt va sant :banana
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
y@m@h@ skrev:
2237917 Det där låter jävligt bra om det nu är sant :va Men vart sitter strypningarna i sånt fall? Jag känner bara till katalysatorn och något rör mellan avgasrör och luftburk (om de nu har en strypande effekt?). Du får gärna länka till sidan du hittade faktan på eller berätta var strypningarna sitter, vore ju grymt om de faktiskt va sant :banana
Detta är väll effekten på XT om jag inte har fått fel information 7,3 kW (10 hk) / 8.500 rpm. Vilket innebär att den inte ens är uppe i 11kw som den får vara vilket också gör det mindre trovärdigt att det skall fungera. En så "billig" (31000) hoj kan omöjligt ha så mycket häst org. Det finns inte en chans.
 

EmilSegerblad

Guest
19 hästar? ur en 125cc 4-taktare? Visst, men då snackar vi seriös trimmning..
Däremot har jag får mig att avgasröret är så pass tätt så det funkar som en strypning, men det finns ju trimrör att köpa.. vilket bör ge lite mera effekt.

Vad säger Yamaha?
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
EmilSegerblad skrev:
2238195 19 hästar? ur en 125cc 4-taktare? Visst, men då snackar vi seriös trimmning..
Däremot har jag får mig att avgasröret är så pass tätt så det funkar som en strypning, men det finns ju trimrör att köpa.. vilket bör ge lite mera effekt.

Vad säger Yamaha?
En kille här på forumet fick ut 24 häst på slangen ur en mz 125cc motor :yoparty det är mer än en dt med trimkrök!



(Kostade 30-40000)
:död
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Cyren skrev:
2238967 En kille här på forumet fick ut 24 häst på slangen ur en mz 125cc motor :yoparty det är mer än en dt med trimkrök!



(Kostade 30-40000)
:död
Trimma dt:n för 30-40000 och du får troligtvis runt 50 häst på slangen :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top