Yamaha XT500 review

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tur att man inte har någon bondgård för då hade jag blivit tvungen att köpa en XT.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Han är för jäkla hemtrevlig, den där Harry. Som Ernst ungefär fast med en viss dragning åt ökenrally-hojar. Förklarar precis lagom ingående vad som utmärker varje modell.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Ja det är ju en sån man vill ha. Nu har jag en 1981 Honda XL500s som jag lyckades fånga häromåret, den verkar vara nåt i stil med XTn här. Man vill väl egentligen ha alla dom japanska märkena i den kategorin, och från dom åren.
Kan man kanske säga att det var dom gyllene åren för dessa hojar?
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Haft både XL 250 och XL500. blivit orimligt dyra de där offroadhojarna typ XT och XL.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Haft både XL 250 och XL500. blivit orimligt dyra de där offroadhojarna typ XT och XL.
Ja, lite trist att de inte blir lika lättåtkomliga för vem som helst. Men om man
hittar den där perfekta lilla grusvägen, så tycker jag att körglädjen då står lika högt som på vilken bandag som helst med sporthojen. Så på sätt och vis tycker jag att körglädje och användbarhet motiverar ett högre pris för fina offroadhojar. Buskhojar och stugmoppar är en annan sak.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Är inte XL250 ett bättre val av dessa två? Visserligen mindre effekt, men också mindre vikt att hantera och säkert lättare att kicka igång. Dessvärre är 250an ännu ovanligare än 500an.
Jo, när jag kickat mig svettig på xl500:an så vek sig stödet och jag for i backen... sen sålde jag den. 12 år sedan ca, fick alldeles för lite, men så var den rätt buskig. 250:an svek mig aldrig dock!
 
Gick med
16 Mar 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 450SX
Jag hade en XT400 som jag körde hårt och mycket, här på Mälarens is. Den var skottsäker men svag.

1618080017918.png
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top