Yamaha XV950, vad säger ni?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Håller med Veritas, köp och njut.
Visst pekar trenden mot lite softare hojar nu när det kostar ve och förbannelse att försäkra.
Döp om SH till Softhoj.com vettja :tummenupp

ps: själv lurar jag på en ny Hypermotard

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Hojen skulle bara kosta 1700 för hel/hel. Service varje år på 2500. Jag vill ha en hoj som är billig att äga om man i perioder inte kör den...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Billigast i slutändan blir väl att köpa nåt lätt begagnat, tex Yamaha med 5 års garanti. MT-07, mysig motor med lättsvängt chassi. Man får ju en för drygt 50 med ett par års garanti kvar.

Håller dock med om att XV950 verkar vara en mysig hoj.

Den rena sporthojen är snart ett unikum - läge att öppna upp för andra hojtyper på sporthoj.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Har någon kapat svenskens konto ?

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Jag kör själv numera en mindre glidare. Suzuki vz800 för att vara exakt. Tycker man blir mer harmonisk när man saknar allt vad effekt heter. Och samtidigt om man vill köra skiten ur hojen så är det ju nästan så man slipper oroa sig för att ens köra för fort. Förutom det så suger det fett att åka japps custom.

Har också en vz800, fast bobberstukad. Kör man småvägar i hundra knutar är det en massiv nära-dödenupplevelse.

Bolten ser jäkligt fräck ut men är i grunden samma koncept, en lättare japancustom som är byggd för att se tuffare ut än en Virago.

Men låt oss vara ärliga: hojar med lutande framgaffel KÖR man inte, man försöker hindra dom från att välta i varje sväng:hihi

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag fattar helt din grej, har du kikat på denna?

http://www.yamaha-motor.eu/se/produkter/motorcyklar/sport-heritage/xsr900.aspx

Gillar svart/gula kombon och tycker den ser coolt ut. Även Hondas CB 1000 i retro struk är fin.

Jag har haft gathoj förr i sportigare karraktär, och ärligt så kan jag inte hålla igen. Denna XV950 erbjuder inte mycket hästar, begränsar kurvhastighet och inbjuder till cruising snarare än hyperdrive, vilket är vad jag söker. En Fikahoj :D

Sen ljudet från V-twin klår 3-cylindrig 4-takt (haft en Triumph Street tripple).

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har också en vz800, fast bobberstukad. Kör man småvägar i hundra knutar är det en massiv nära-dödenupplevelse.

Bolten ser jäkligt fräck ut men är i grunden samma koncept, en lättare japancustom som är byggd för att se tuffare ut än en Virago.

Men låt oss vara ärliga: hojar med lutande framgaffel KÖR man inte, man försöker hindra dom från att välta i varje sväng:hihi

Så lätt är den inte, 240 kg :gnissla MEN, det inger lite stabilitet dock. Vilket är nice vid cruising. Vindfånget blir inte så överdrivet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har haft gathoj förr i sportigare karraktär, och ärligt så kan jag inte hålla igen.

Du skulle tjöra ijäl dig DireCkt? :fakta

Denna XV950 erbjuder inte mycket hästar, begränsar kurvhastighet och inbjuder till cruising snarare än hyperdrive, vilket är vad jag söker. En Fikahoj :D

Sen ljudet från V-twin klår 3-cylindrig 4-takt (haft en Triumph Street tripple).

Kolla också på Triumphs klassiska modeller. Otroligt belönande att köra och finfint ljud.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ojdå, jag är en präst som syndar! Råkade visst köpa en ändå :D blev via MC varuhuset. Fick inte rabatt för att säga deras namn! Bara rakt igenom en schysst deal!
c03a9e3957d3e4e2cc42e39468cd1d91.jpg

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Börjar redan fundera på köpa ett Slipon och sätta powercommander :D

Någon som dock vet av ett eftermarknadsrör som bara låte pyttelite mer? Snarare bara ökar luftflödet så jag kan sätta ett mer öppet filter?

Jag har småbarn så vill inte varken väcka dom på morgonen, eller störa grannarna för mycket. Jag är inte heller mycket för HD-dilemmat. Att låta som f-n, men det knappt rör på sig. Ska bara låta bra.

Dragkedjan

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Street triple R -14
Orginal akrapovic (stavning?) slipon låter inte så mycket... lite "mulligare" ljud bara.
Sen gör det gött med nytt luftfilter och PC/flashning.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det var bättre förr, osv. Så. Sagt det.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ska ru ha nåt billigt å snabbkört så ere juh ba att flukta på nåra äldre sporthojar av bättre kvalisort å uppgradera stöt å fjädring :tummenupp
Släng kepsen åt h-e å vakna upp :D

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Grå metallic
Börjar redan fundera på köpa ett Slipon och sätta powercommander :D

Någon som dock vet av ett eftermarknadsrör som bara låte pyttelite mer? Snarare bara ökar luftflödet så jag kan sätta ett mer öppet filter?

Jag har småbarn så vill inte varken väcka dom på morgonen, eller störa grannarna för mycket. Jag är inte heller mycket för HD

Köp akra dämparen till den, låter lite mer och mulligare ljud.:)

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jag har lånat och kört med Bolt runt 50-60 mil senaste två åren, den kom väl 2014..?:va
Tycker det är en rätt så mysig hoj att puttra omkring på. Inget som är kul i längden men jäkligt gött litet komplement till en sport eller racehoj.
Provkörde XSR900 häromdagen och den imponerade stort! Men den uppmuntrar till bus och är en helt annan hojtyp så klart..

Kul att du kör hoj igen Swedie:tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...