Yamaha YZF-R-125

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Någon som har nån bra info om delar, styling, trimning o.s.v.
Eftersom det är en ganska ny modell så uppskattas lite info om vad som kan förbättras med den.:)

dennishusell

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2009
Hoj
Yamaha XT125X -05, Yamaha TZR125 -87
Vet att Leovince har helsystem till den och så finns det skylthållare så du slipper den där "armen", fast den är nog universal.
Va in på Yamaha Center en dag å då vare en kund som köpt en ny R125 som dom monterade Leovince och moddade bort "armen" åt. :)

Last edited:

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Vet att Leovince har helsystem till den och så finns det skylthållare så du slipper den där "armen", fast den är nog original.
Va in på Yamaha Center en dag å då vare en kund som köpt en ny R125 som dom monterade Leovince och moddade bort "armen" åt. :)

OK! Tack så länge.

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
Det första jag gjorde va att beställa en evotech hållare http://www.evotech-performance.com/acatalog/yzfr125_tail_tidy_yamaha.html , kostar 700kr inkl. frakt, tar bara cirka 2-3 dagar att få hem det:yoparty

Sen har jag köpt ett leovince rör också, men det ska jag sätta på efter uppkörningen, men på all right mc kostar röret 5500kr vilket är jäkligt dyrt, men på den här sidan http://www.motorradteile-hamburg.de/ så kostar det 3700kr, men det är utan fraktkostnad

Vet inte vad det blir med frakt för jag köpte det på plats i tyskland, men tror inte att det blir så dyrt ändå, inte 5500 iaf.:)

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
Hur går hojen då? väldigt intressant att veta :)

btw: du vet väl att effeksystem knappt ger någon effekt på fyrtakt? Blir goare ljud o kanske några km i toppen då man slipper katten men i övrigt så blir de i normala fall inga stora skillnader

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
Strypningen?

Hur trollas strypningen bort och behövs det ändras nåt annat då? Vanligtvis brukar det bli att man ska ändra på insprutning/förgasare om man byter till ett "öppnare" avgassystem.

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
Hur trollas strypningen bort och behövs det ändras nåt annat då? Vanligtvis brukar det bli att man ska ändra på insprutning/förgasare om man byter till ett "öppnare" avgassystem.

Om de finns nån strypning ?

De sitter ju insprut och ja tycker att det borde kunna klara av en liten ändring. Enda "strypningen" ja vet är katten i ljuddämparen...

De sitter säkert slöa kammar på den också som på alla andra fyrtaktare ^^

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
Det finns inga strypningar, vilket e därför som den går så bra.

Leovince ger mest effekt jämfört med andra rören som finns till den:)

Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Min grabb har en som vi gjorde om i vintras:) Det som är ändrat är: Scorpion effektsystem, rökfärgat "double bubble", xenon ljus, fälg rims och en tailtidy ifrån Evotech.
Det är ingen större effektförbättring med systemet men häftigt ljud. Det finns att köpa Power commander till den och möjligen gör detta lite extra. Men knappast värt pengarna. Förövrigt så blev den jäkligt fräck med de förändringar vi gjorde:yoparty
Du köper allt med fördel på www.ebay.co.uk då det även med vår taskiga valuta är minst 30% billigare även inkl. frakt.

Lycka till med hojen:tummenupp Kanonhoj förövrigt!

Lite bilder på grabbens hoj som inspiration:

Bifogat

• YZF R-125 1.jpg
    YZF R-125 1.jpg
    43.4 KB · Visningar: 368
  • YZF R-125 2.jpg
    YZF R-125 2.jpg
    45 KB · Visningar: 316
  • YZF R-125 3.jpg
    YZF R-125 3.jpg
    39.1 KB · Visningar: 264

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
Min grabb har en som vi gjorde om i vintras:) Det som är ändrat är: Scorpion effektsystem, rökfärgat "double bubble", xenon ljus, fälg rims och en tailtidy ifrån Evotech.
Det är ingen större effektförbättring med systemet men häftigt ljud. Det finns att köpa Power commander till den och möjligen gör detta lite extra. Men knappast värt pengarna. Förövrigt så blev den jäkligt fräck med de förändringar vi gjorde:yoparty
Du köper allt med fördel på www.ebay.co.uk då det även med vår taskiga valuta är minst 30% billigare även inkl. frakt.

Lycka till med hojen:tummenupp Kanonhoj förövrigt!

Lite bilder på grabbens hoj som inspiration:

Kanoon! Men hur ser sheriffen på lyset, äre lagligt eller blire bara lite ombes. å nån krona i böter? Snyggt vart det i alla fall. Slutburken ser ju bra ut åxå. Grabben köpte en gul-vit 08:a så vi får se vad det blir för godis.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Kanoon! Men hur ser sheriffen på lyset, äre lagligt eller blire bara lite ombes. å nån krona i böter? Snyggt vart det i alla fall. Slutburken ser ju bra ut åxå. Grabben köpte en gul-vit 08:a så vi får se vad det blir för godis.

Jag tror inte dom är enbart positiva till xenonet men fördelen är att han syns kanonbra i trafiken. Han har kört snart 800mil:D Och ännu har ingen stoppat honom. Kolla på ebay i UK som sagt för att få rätt priser på prylarna.

Henrikzzon

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
honda nsr 125-00 Yamaha YZF r-125-08 Triumph street triple R-09
tjena, undrar bara om det är någon som är sugen på att köpa en yzf 125 r -08 leo vince system, evoteck skylthållaren och fälgstripes. priset ligger runt 34-35 k

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
KÖP LEOVINCE!!!!!

Just monterat på det, låter grymmt:yoparty

Ska ta en provtur sen och se om man märker nån skillnad:banana

Edit: Har tagit en test tur, ger faktiskt märkbar skillnad.

Trodde flera gånger att jag hade en lägre växel för den drog så pass bra:D

Last edited:

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
Om de finns nån strypning ?

De sitter ju insprut och ja tycker att det borde kunna klara av en liten ändring. Enda "strypningen" ja vet är katten i ljuddämparen...

De sitter säkert slöa kammar på den också som på alla andra fyrtaktare ^^

4 ventiler och vätskekylning, går lättare att få fram kusar ur den där än ur ttr motorn. dock inte värt det, (tror jag) :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0