Yamaha YZF-R125 Diskution

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Jag kör 0-100 på 9-10 sekunder med min DT125X. Jag är dock inte den bästa på att accelerera, sen är jag också ganska tung och lätt motorcyklar påverkas en hel del av vikt. :D
Men av alla fyrtaktare så skulle jag ha valt YZF-125:an, snyggast och går bra för en 4-takt. :D (Yamaha är grejer de :tummenupp)
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Cirka 7 sekunder blankt körde jag då min RS125 0-100 på, med lite mer fokus på just det skulle man säkert lätt kunna kapa en halv sekund. Och då är jag knappast varken den bästa eller lättaste föraren.

Kolvbyte 1600 mil, inspektion 800 mil enl. instruktionsbok. Att säga när kolvbytet ska ske är ju egentligen jättesvårt, vissa kan ju behöva byta mycket tidigare medans det finns andra som kör över intervallen utan problem. Mycket beror på hur man kör och hur cykeln är skött genom åren.

Jo deklart, allt beror ju på hur man behandlar hojen!

Men skulle ni föredra en Yamaha YZF-125?
Fördelar?
Nackdelar?

Tack i förhand :D

Men skulle ni föredra en Yamaha YZF-125?
Fördelar?
Nackdelar?

Tack i förhand :)

Jag skulle ta en RS125/annan 2 takt över YZF-R125 alla dagar, men det är jag det. :)
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Men skulle ni föredra en Yamaha YZF-125?
Fördelar?
Nackdelar?

Tack i förhand :)
Det beror helt på vad du är ute efter för hoj.
Skulle du vilja köra ostrypt för att få bra acc?
Är soppaförbrukning en viktig faktor?
etc etc.

Rada upp lite önskemål så är det lättare för oss andra att avgöra
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
Du är helt ute och cyklar! Det är inget skitsnack utan idag får man en extra bilaga till serviceboken där det framgår. Och vi som köpte innan får informationen vid nästkommande service.
Men fortsätt att cykla du:tungan

okej :) tycker det låter onödigt mycket bara, men det kanske krävs till en sån här högeffekts maskin :rolleyes: ;)
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
okej :) tycker det låter onödigt mycket bara, men det kanske krävs till en sån här högeffekts maskin :rolleyes: ;)

Kan inte annat än att hålla med och samtidigt undra vad som föranleder de nya direktiven?:) Några problem måste dom ha haft men våran gick som en klocka innan vi sålde den vid 1200 mil.
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
Kan inte annat än att hålla med och samtidigt undra vad som föranleder de nya direktiven?:) Några problem måste dom ha haft men våran gick som en klocka innan vi sålde den vid 1200 mil.


tror också att de klarar sig mycket längre än 300 mil :tungan för yamaha är ju faktiskt ganska duktiga på motorer :) men om de var något fel så borde det vara fixat tills 2010 ju :) fast rekomenderar ändå 2 taktarna :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top