Yamaha YZF R125

Xtremebiker

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2011
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Tjeena

Dags för 125:a. Nån som vet om YZF R125 e nåt att ha eller? Om det e nån som har en får du gärna skriva va du tycker om den. Är den skön att köra? Är själv ganska kort så e det nån som vet om den e bra anpassad för dem som e lite kortare? Har bara provsuttit den 1 gång för längesen så kommer inte riktigt ihåg hur den kändes men har för mig att man fick ganska ont i ryggen i och med att man får sträcka sig så långt fram men det kanske bara va att jag knappt har suttit på en sporthoj innan. Man vänjer sig väl. Skriv vad ni tycker helt enkelt, bränsleförbrukning, accerelation med mera:tummenupp
Sen undrar jag även hur svårt det är att få sålt den. Marknaden för 125:eek:r e ju inte jättestor så jag antar att den inte e hur lätt som helst att få sålt. Man vill ju inte stå där om några år och inte få sålt den när man behöver pengarna

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Finns trådar för detta.

Söööööööööööööök! innan du postar.

waga95

Guest
Kan lägga till lite av vad jag vet.

Bränsleförbrukning ligger väl på 0,3-0,4 dl milen blandad körning.
Acc: 0-100 på 14sek.
0-50 på 5sek.
0-80 på 8sek.
Den har deltabox ram och det finns helsystem att köpa till den för ca 5k tror jag det ligger på.
Har ingen aning om effektökning men det blir ballare ljud helt klart :)
Den har bränsleinsprutning och den finns ute på blocket för 28000-45000 kr

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Samma motor som WRR/WRX hundratjufemmorna, bra skit!
En kille på skolan har en R125 och den är ungefär lika hög som min RS125, jag som är 180 lång har inga problem med att nå ner, inte kusinen som är 160 heller.
Körställningen är inget problem, fartvinden kommer avlasta din rygg, om du inte ligger ner över tanken (vem sitter upp på en sporthoj?:huvet)

Tidigar trådar som behandlar ämnet:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=209534
Vet att där fanns en till på några sidor, men hittar inte den nu.
Stod lite på Bikes hemsida i forumsdelen också men då den består av moppepojkar som påstår att strypta 2-taktare är långsammaste fordonet man kan rulla med så hade jag inte lyssnat på något jag läst där:D

Xtremebiker

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2011
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Samma motor som WRR/WRX hundratjufemmorna, bra skit!
En kille på skolan har en R125 och den är ungefär lika hög som min RS125, jag som är 180 lång har inga problem med att nå ner, inte kusinen som är 160 heller.
Körställningen är inget problem, fartvinden kommer avlasta din rygg, om du inte ligger ner över tanken (vem sitter upp på en sporthoj?:huvet)

Tidigar trådar som behandlar ämnet:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=209534
Vet att där fanns en till på några sidor, men hittar inte den nu.
Stod lite på Bikes hemsida i forumsdelen också men då den består av moppepojkar som påstår att strypta 2-taktare är långsammaste fordonet man kan rulla med så hade jag inte lyssnat på något jag läst där:D

aa, jag såg den, men startade en ny som handlade lite mer om info om mc:n, de va mest om styling och sånt på den sidan

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
aa, jag såg den, men startade en ny som handlade lite mer om info om mc:n, de va mest om styling och sånt på den sidan

Jo tyvärr så är det ju så, det fanns en skitbra tråd om hojen men som sagt, hittar inte den nu...
Ifall du har kortet så kan du ju åka och provköra en, annars kan du ju sitta på den och känna hur den känns etc.

Erik L

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
YZF1000R -01
HEJ1
Yamman är mycket bra att köra på vägen, lättkörd med perfekt väghållning.
Passar även korta. Tyvärr så blir den inte så rolig efter ett tag när man märker
att alla kör ifrån dig. Trimmning är mycket dyrt! Ett effektavgassystem kostar mer
än vad får ut i kraftökning (=knappt märkbart) Ska du ha mer så får du byta ut
cylinder, förgasare med mera.... Pris? 25000:- kanske räcker?
Men jag rekomenderar att som 16-åring håll dig till otrimmat!
(det är dyrt att laga efter en lätt omkullkörning tom.)
Lycka till! /Erik

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
HEJ1
Yamman är mycket bra att köra på vägen, lättkörd med perfekt väghållning.
Passar även korta. Tyvärr så blir den inte så rolig efter ett tag när man märker
att alla kör ifrån dig. Trimmning är mycket dyrt! Ett effektavgassystem kostar mer
än vad får ut i kraftökning (=knappt märkbart) Ska du ha mer så får du byta ut
cylinder, förgasare med mera.... Pris? 25000:- kanske räcker?
Men jag rekomenderar att som 16-åring håll dig till otrimmat!
(det är dyrt att laga efter en lätt omkullkörning tom.)
Lycka till! /Erik

Som ungdom är väl bästa hojen en streethoj?

tex Cagiva raptor/planet, plus du kan få ut 30-32 häst när du stryper av :)

Erik L

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
YZF1000R -01

Det finns ett flertal hojar som blir mkt vassa med enkla medel..
Jag tycker dock att man ska köpa en typ endurohoj isf.:va
Många resor hamnar ju i diket i varje fall.....
Streethoj är ok också, mindre kåpor som går sönder :)

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!

Varför skulle Streethoj vara det bästa valet? Jag själv tycker inte att det är värt å lägga dom pengarna på en hoj som ger 15 häst..:)

Hade jag varit du hade jag köpt en av dom nyare Aprilia Rs 125 och strypt av dom och smällt på ett arrow rör eller liknande, betydligt mer hoj för pengarna:tummenupp

/Petai

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Varför skulle Streethoj vara det bästa valet? Jag själv tycker inte att det är värt å lägga dom pengarna på en hoj som ger 15 häst..:)

Hade jag varit du hade jag köpt en av dom nyare Aprilia Rs 125 och strypt av dom och smällt på ett arrow rör eller liknande, betydligt mer hoj för pengarna:tummenupp

/Petai

Har inget med 125or och göra det jag skrev förutom tipset på vilken hoj han kunde köra :)

Menade bara att om man har streethoj är där lite repor på något handtag och ram och möjgligtvis något annat om man välter den/tappar den snällt, men inga dyra kåpor som måste repareras/bytas

eller ja enduro och motard är ju samma sak om man tänker så :rolleyes:

juste du e killen som skulle komma ner och nita mig, hur går de?

Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Har inget med 125or och göra det jag skrev förutom tipset på vilken hoj han kunde köra :)

Menade bara att om man har streethoj är där lite repor på något handtag och ram och möjgligtvis något annat om man välter den/tappar den snällt, men inga dyra kåpor som måste repareras/bytas

eller ja enduro och motard är ju samma sak om man tänker så :rolleyes:

juste du e killen som skulle komma ner och nita mig, hur går de?

Ja, fuck kåpor.
Min aprilia blev inlöst för att ena sidokåpan var repad, lol.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Hahaha va? det ska det ju inte göras, kan det inte repareras byts de ut, blir de för dyrt att byta ut så blir de inlösen,

Vad sa dom?

Skulle bli för dyrt antar jag.
Det var en -03, vet inte hur lätt det är att få tag på originalkåpor då.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
R125:an är troligen den bästa 4t sport125:an i sverige. Bra ram, bromsar & fjädringskomponenter samt har all effekt som är tillåten för A1 kortet. Vill du köra och inte skruva så skippa 2t.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
R125:an är troligen den bästa 4t sport125:an i sverige. Bra ram, bromsar & fjädringskomponenter samt har all effekt som är tillåten för A1 kortet. Vill du köra och inte skruva så skippa 2t.

Nu ska vi inte överdriva..

En 2-taktare behöver inte farligt mycker mer "skruvningar" än en 4-taktare, förutom KTM och GASGAS o liknande

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...