Yamaha YZF-R125

RIOT-HL92

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2015
Hoj
KTM Duke 125 2017
Hej!
Funderar på att köpa mig själv en Yamaha YZF-R125 och undrar om det är ett bra val av lätt mc?
Det ända är att jag har hört hur den låter och det är ju inte det goaste ljudet om man säger så :/ Och undrar också då vilket avgas rör man ska köpa för att den ska göra det?
Har tittat lite på LeoVince men vet inte riktigt vilket avgasrör man ska köpa och är tacksam ifall jag får några bra hemsidor som säljer LeoVince (gärna svenska sidor).
Tack i förhand :) :banana
Hälsningar RIOT

RedlineRide

Långsam fartdåre
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
-09 Suzuki GSXR 1000 -99 Yamaha R6
Jag hade en Yamaha yzf r125 -08 som första hoj. Gillar du sport så är den helt rätt! Sittpositionen är väldigt lik r6an bara smalare över tanken och lite kortare till styret. Min favorit sak med den var att många misstog den för en r6a:kär Tyvärr är den inte speciellt bra komfortmässigt men det är överlag en bra hoj att lära sig sport körning på:) angående systemet så kolla vilket ljud du kan få på youtube. Tyvärr så får man inte sporthojs radfyran ljudet i den, men med ett eftermarknadssystem får du iallafall ett högre och djupare sound:)

moddlaren

Guest
Det går en sådan sak i våran by o den låter mest som en gräsklippare med slipon .. Att sedan ungarnas moppar går bättre o fortare är ju rent tragiskt.

RIOT-HL92

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2015
Hoj
KTM Duke 125 2017
Gillar du sport så är den helt rätt! Sittpositionen är väldigt lik r6an bara smalare över tanken och lite kortare till styret. Angående systemet så kolla vilket ljud du kan få på youtube. Tyvärr så får man inte sporthojs radfyran ljudet i den, men med ett eftermarknadssystem får du iallafall ett högre och djupare sound

Tror att det är en väldigt bra mc att starta med och ja, jag vill helst ha en sporthoj. Har kollat lite på YouTube och har hittat ett väldigt gött LeoVince avgasrör https://www.youtube.com/watch?v=MKAru4DJ4WA vet dock inte vad du menar med eftermarknadssystem (kan inte svin mycket om såna saker).
Tack för svaret :)

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Tror att det är en väldigt bra mc att starta med och ja, jag vill helst ha en sporthoj. Har kollat lite på YouTube och har hittat ett väldigt gött LeoVince avgasrör https://www.youtube.com/watch?v=MKAru4DJ4WA vet dock inte vad du menar med eftermarknadssystem (kan inte svin mycket om såna saker).
Tack för svaret :)
Eftermarknadssystem = ljuddämpare eller helt avgassystem som inte är original, som de i videon :)

En polare hade en sån ett tag, tyckte den va rolig och smidig. En bra hoj att börja med:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept