Yamaha yzf750r -93 startar inte.

dblup

Ett hjul.
Gick med
3 Oct 2013
Hoj
Yzf750r -93
Hej.

Jag har precis vart och införskaffat mig en Yamaha YZF750R, och som rubriken lyder så startar inte åbäket men jag vet att motorn går runt.

Och jag kan endast dra ur min nyckel ur hojen ifall tändningen är igång?
Tidigare ägare påstår att det skulle kunna vara några sladdar som glappar (går till tändningslåset), när jag rycker ut en utav sladdarna så är hela hojen död och det är ända sättet jag kan ha instrumenten släckt & ha nyckeln urdragen? Kan det möjligtvis hända med felkoppling?

Soppapumpen går, all belysning funkar osv, motorn går runt men han hoppar liksom inte igång :(

Förövrigt är jag mycket nöjd över hojen och ser fram emot att slita ut han till våren :hihi

Tack på förhand!

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Tändlåset verkar ju inte vara helt friskt så jag hade nog börjat med att byta det. Vart bor du? För bor du nära så kan du få låna mitt och testa. Tar bara några minuter att skruva bort.
Annars funkar tändlås från FZR, YZF och tidiga R1, man får byta kontakten bara.

Posta gärna en bild på pärlan i YZF750 delen. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?188572-Yamaha-YZF750R

dblup

Ett hjul.
Gick med
3 Oct 2013
Hoj
Yzf750r -93
Jag har kollat lite närmre på det och det känns som att det har vart någon provisorisk dragning utav kablaget, kom över ett el-schema och skall testa att byta ut sockerbit & kablage imorgon och se ifall det löser någonting.

Uppskattar verkligen din omtanke, jag hojtar till imorgon, och jag bor i närheten utav Norrtälje förövrigt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati