Yamahacenter i Sundsvall

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Gillar inte heller Yamaha center, köp en Honda istället och handla på moped o motor där finns det trevlig personal.

Kringlan

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
hoj på rep i 8 veckor
whee ser att fler är lite fundersamma om denna firma.. skulle kanske spanat här först

jo jag köpte den där R6 och sedan dess på rep

Last edited:

Effsätaett

Z som i sårrå
Gick med
18 May 2008
Hoj
2008 Yamaha FZ1n
Yamaha är ju förjävla bra cyklar överlag.. Men på Yamahacenter är dom nog mest inne på att sälja båtar. Det är synd med tanke på att dom skulle kunna tjäna bra med stålar på hojjarna oxå om dom la manken till.
Men jag testade en sprojlans FZ1n och vart kär på en gång.
Och mot mig var dom jättetrevliga från att jag ville provköra till att jag köpte den. Jag är nöjd. Man måste nog kanske åka dit och prata lite med dom först. Smörja lite.
Men dom sagt.. Dom är säkerligen mer inriktade på båtfolket.

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Yamaha är ju förjävla bra cyklar överlag.. Men på Yamahacenter är dom nog mest inne på att sälja båtar. Det är synd med tanke på att dom skulle kunna tjäna bra med stålar på hojjarna oxå om dom la manken till.
Men jag testade en sprojlans FZ1n och vart kär på en gång.
Och mot mig var dom jättetrevliga från att jag ville provköra till att jag köpte den. Jag är nöjd. Man måste nog kanske åka dit och prata lite med dom först. Smörja lite.
Men dom sagt.. Dom är säkerligen mer inriktade på båtfolket.
Tveksamt det, gick själv runt och kollade på en båt i 20 minuter och säljaren bara satt och kollade på mig, samma sak när jag var båtägare för ett tag sedan och skulle ha delar, totalt ointresserade. Nä, dom är nog mer inriktade på att sitta och snacka skit med varandra och äta bullar tyvärr.

Effsätaett

Z som i sårrå
Gick med
18 May 2008
Hoj
2008 Yamaha FZ1n
Haha.. ta på dig kavaj och lite glitter så blir det nog fart på dom;)
Nä, men det var ju illa.
Jag vart väldigt trevligt bemött. Förhoppningsvis i fortsättningen oxå..
Däremot Molin bil.. det är ett jävla ratställe. Skulle plocka ut en flångny BMW 120di och ville provköra. Men det fick jag inte. "dom hade inga bilar inne" sa killen. Greger hette han. Men på nätet hade dom 9 bilar stog det.
Sen skyllde han på att alla kör sönder bilarna. FUCK! Dom är ju försäkrade.
Behöver jag säga att det inte avrt någom ny BMW? Jävla griskarl..
Så ska du köpa kärra - köp inte på Molin! Sprid det vidare;)
Hoppas du hittat en Mc-handlare som du trivs bättre med än Yamahacenter:)

Tveksamt det, gick själv runt och kollade på en båt i 20 minuter och säljaren bara satt och kollade på mig, samma sak när jag var båtägare för ett tag sedan och skulle ha delar, totalt ointresserade. Nä, dom är nog mer inriktade på att sitta och snacka skit med varandra och äta bullar tyvärr.

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag lämnade in hojen för lite garantifel... delen kom förra tisdagen, och dom tog in den på torsdagen innan midsommar. Fick igen den samma dag. Dom blev tvungen att tappa ur oljan ur hojen och eftersom jag hade ett oljefilter hemma drog dom på det utan extra kostnad. Visst, inget jättejobb att byta filtret, men det var sjysst ändå.

Nordda

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -00
Drar upp en gammal tråd, sorry men måste få dela med mig.

Drog en vurp i augusti. Lite repor o.s.v. Gick inte fortsätta köra den säsongen ut för tempen steg rejält. Lämnade in i början av september.

Först dröjde det innan besiktningsmannen var dit och bestämde om det skulle bli inlösen lr lagning. När det var bestämt med lagning så dröjde det med lacken.

Har åtskilliga gånger varit in och ringt. De har lovat att ta in min hoj som nästa. Nu först ska de påbörja reparation.

Nyss ringde besiktningsmannen och berättade att han varit dit och kollat och frågade om jag ville lösa in den !? eller laga. Blir riktigt förbannad för jag har ju fått höra tidigare att det var lagning som gällde. Frågade om man ska behöva vänta 7 månader. -Dom har haft mycket med skotrar nu, fick jag till svar. Men det är ju ingen ursäkt.

Kommer aldrig lämna in nåt där igen!

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad

April, april, Aprillia .... HEHEHE .... :fyllisar

Att folk orkar hålla på och gnälla på allt och alla, det spelar ingen roll vart du går så ibland har dom inte tid att kasta sej över en hugad spekulant.
Jag tycker att man får det bemötande man förtjänar oftast.
Och speciellt mycket hojåkande är ju inte aktuellt under vintern ändå.

Eller hur Tompa :krama

Last edited:

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Ja som vanligt har man ju inte gjort det man ska i vinter med hojjen :huvet Ska börja nästa vecka är planen, men jag siktar på att den ska vara klar till mc dagen:banana

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept