Yamahacenter i Västerås

Afriberg

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2007
Hoj
ktm 625 -05
ang varför det inte finns r1, r6 som demo hos yammacenter är det för att det varit så mycket olyckor med dom modellerna... samma sak med raptorn..

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Att köra en ny R-hoj är trams, begagnat och surhojar är väl en annan femma.
Inte så många förare som kan ställa tillbaka vilken ny R-hoj som helst och säga att det var inte tillräckligt för mig men tack för turen.

Förresten, hur får man sin hoj beslagtagen?

Detta är i princip en principfråga.

Ravens

Har ny hoj :)
Gick med
28 Jul 2008
Hoj
BMW F800R
Men allvarligt, inte fan kan man känna av körställningen när hojjen står still, inte ens med centralstöd.
Klart man måste provköra för att få en känsla för alla reglage, hur växellådan chassi och sånt uppför sig osv...

Jag vet enligt erfarenhet att jag skulle ha köpt helt fel hoj om jag inte provkört innan.

+1 på Lillemans, alla hojjar som jag ville testa fanns inne och det var inga problem att provköra.
Bra återförsäljare!

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
JAG citerar
"De var inte så pigga på att beställa hem en ny färgsättning åt han heller, om han inte köper den"
:2cool

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen
Hmm och jag som trodde det var idé att ta sig till Stockholm och kolla Yamaha center där för att få bästa service, men den resan kan man alltså ställa in? Var på Lelles idag och kika lite på både Honda och Yamaha, inte en enda säljare fråga om jag behövde hjälp, jag som snart ska köpa hoj, men får väl läsa på forum istället, får nog bättre svar där

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Lite underligt att det inte finns internetbutiker som säljer mc och bilar. Om man inte kan provköra och bara har 2 färger att välja på vad skall det då finnas en fin butik med en massa personal för. Vore bättre att få hem hojen på en pall direkt från fabriken till ett lägre pris.:va :va

linds7rom

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
R6 racehoj
Självklart vill man känna på hojen på riktigt innan man handlar.

Var med om en annan rätt lustig sak hos YamahaCenter i V-ås när jag skulle köpa hjälm. Jag bad säljaren hämta en medium, fanns bara large framme. Han kom tillbaks med en small som han bad mej prova. Mot min förmodan provade jag den, men som sagt så var det medium jag skulle ha. Han gick iväg och kom tillbaks med en medium... i barnstorlek. Då gick jag bara därifrån...
:fyllisar

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Skulle jag handla en ny båge är det allt provkörning först - motorkaraktären, och hur låda, bromsar och reglage "känns" är inget man provar stillastående.
Det kan ju stå mellan ett par bågar...och små saker avgör, trots allt är det en bunt slantar man går back på ett byte inom kort från nyköp.

Visst dyker det alltid upp saker man stör sig lite på senare, men har man inte provat alls finns risken att det blir helt fel.

Lösningen är enkel, kör med riktigt elak självrisk på försäkringen - då tar folk det varligt.

/J

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Förresten, hur får man sin hoj beslagtagen?[/QUOTE]

blev nerklubbad me batong och pepparsprayad för att nån åkt ifrån dem lite tidigare i veckan..

sen anhållen.. hojen o stället i beslag:mad: :mad:

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Hmm och jag som trodde det var idé att ta sig till Stockholm och kolla Yamaha center där för att få bästa service, men den resan kan man alltså ställa in? Var på Lelles idag och kika lite på både Honda och Yamaha, inte en enda säljare fråga om jag behövde hjälp, jag som snart ska köpa hoj, men får väl läsa på forum istället, får nog bättre svar där

Om man nu vill ha hjälp så frågar man ...eller???? :va
Finns ju ingen anledning att fråga varje person ifall de behöver hjälp då 99% bara kikar...Säljaren kan ju alltid fråga men vill man nått får man vara socialt kapabel nog att öppna käften först

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Finns ju ingen anledning att fråga varje person ifall de behöver hjälp då 99% bara kikar...Säljaren kan ju alltid fråga men vill man nått får man vara socialt kapabel nog att öppna käften först

Själv hatar jag påstridiga säljare när jag är ute och kollar något,tar kontakt när jag nästan bestämt mig för att fylla i luckorna och ev. göra affär och tills dess ska dom hålla sig på avstånd!

Henrik

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Yamaha center verkar suga i största allmänhet...

När jag skulle handla begagnad R6 för några år sedan hittade jag ett lämpligt objekt på nätet som fanns på Yamaha center i Kallhäll. Jag åkte dit med min hoj jag tänkt lämna som inbyte (en YZF600R -97), förklarade mitt ärende och nekades provkörning. När det gick upp för försäljaren att jag hade ett inbyte fick jag lyssna på en del suckanden och stönanden innan han meddelade att han inte kunde ge mig något inbytespris, han tog mitt nr och bad att få återkomma, vilket han naturligtvis aldrig gjorde.

Efter två veckor satte jag mig på hojen och åkte till Carlbarks i Kumla istället, där det också fanns en begagnad R6. Där blev man inte behandlad som en spetälsk utan man fick provköra, man fick ett bra inbytespris och dessutom ett vänligt bemötande av herr Carlbark himself. En bankörning ingick också i priset. Dit åker jag gärna igen.

Som R6:ägare fick man uppleva hur reservdelshanteringen (inte) fungerar på Yamaha center. En beställning av exotiska delar som bromsgrepp och clip-on hade en leveranstid på 1,5 månader, när delarna äntligen fanns på plats var det förstås fel grejor. Se till att beställa på hösten om ni räknar med att använda sakerna kommande säsong.

Tur man kör Suzuki numera, DinMC:s reservdelshantering rockar i en jämförelse.

/A

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Känns som ju större stad och större omsättning detso mindre respekt för kunden,kan ha fel men det verkar inte så.

Henrik

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen

Det minsta man kan begära är att få ögonkontakt och ett hej och kanske frågan vill du ha hjälp med något?, då känner man sig som kund välkommen, men jag kom på att jag är socialt handikappad och klarar inte av att prata med människor, lite läskigt det där :tungan

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Det minsta man kan begära är att få ögonkontakt och ett hej och kanske frågan vill du ha hjälp med något?, då känner man sig som kund välkommen, men jag kom på att jag är socialt handikappad och klarar inte av att prata med människor, lite läskigt det där :tungan

Då ska du dra till USA ;)
Jag kom knappt därifrån när jag visade intresse för en Evo IX....säljaren skulle tydligen ha min e-mail adress, mobilnummer, ge mig en jävla massa borschyrer och alla hans nummer, skulle övertala mig att provköra den, o ville veta exakt när jag var intresserad att komma in o göra upp affären om jag nu bestämde mig för den.

Själv ville man bara klappa till honom, stoppa in han i bagageluckan o kasta bort nyckeln.
Visa är bara för på

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen
Sådant förstår jag att du inte gillar, sådana som inte accepterar, jag vill bara titta osv det är sjukt störande.

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden

Har du testat Ducati sthlm..... visst man kanske ser ut som en snorunge i deras ögon då flesta ducceförare e 35+ och jag 22.....
Visst man får blick av den korta tjocka killen men det e inga glada blickar utan

Snorunge vad gör du här du har endå inte råd med en ducati så stick innan jag ringer polisen.....

Om jag som kund går fram till kassan så förväntar jag mig att kassören som står o glor mig rakt in i ögonen åtminstånde välkomnar mig med ett hej
Men nej så funkar det inte hos dem ialfall.

Sen finns det ju hmm Johan tror jag han heter som jobbar i verkstaden som e riktigt trevlig o grym :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring