Det finns säkert många olika sätt att göra detta på. Jag gör såhär när jag monterar bredare/nyare fälgar på mina gamla hojar.
Först centreras bakfälgen i ramen och dom distanser som behövs för att fälgen ska stanna där tillverkas.
Sedan ser jag till att bakhjulet är längst bak i svingen på båda sidorna, detta BÖR göra att fälgen sitter rakt.
Om bakdrevet sitter för långt ut från fälgen ordnas det till så att drevet kommer närmare fälgen.
Efter detta använder jag en laser som jag placerar mot bakdrevet som lyser fram till motorn. Där mäter jag med en tumstock och anpassar sedan framdrevet efter det.
Lycka till
Först centreras bakfälgen i ramen och dom distanser som behövs för att fälgen ska stanna där tillverkas.
Sedan ser jag till att bakhjulet är längst bak i svingen på båda sidorna, detta BÖR göra att fälgen sitter rakt.
Om bakdrevet sitter för långt ut från fälgen ordnas det till så att drevet kommer närmare fälgen.
Efter detta använder jag en laser som jag placerar mot bakdrevet som lyser fram till motorn. Där mäter jag med en tumstock och anpassar sedan framdrevet efter det.
Lycka till