Yamman Startar inte

KarlssonRobin

Blåbär :D
Gick med
6 Jun 2008
Hoj
Yamaha TTR600 -00
Gu va irreterad man kan bli när pärlan inte vill starta, vid sånna här lägen saknar man elstart.

problem då. Cykeln e en ttr600. Då det e roligt att åka i lerhål så blir cykeln rätt så skitig o häromveckan så sprutade ja av den me Högtryckstvätten som vanligt, sen startade ja och körde in i Garaget, ca 5 meter, sen morgonen efter när ja skulle till Jobbet så startade den bara till för att dö o sen dess vill den inte starta, jag har Gnista på stiften så vet inte hur jag ska gå vidare då jag e rätt så ny me Cyklen.

Tacksam för svar.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kicka några gånger med stiftet ur och full gas, montera stiftet, startgas

Kolla så du inte pepprade luftfiltret dyngblött oxå

Matmor_tt600

kolfiber mannen
Gick med
30 Aug 2008
Hoj
ktm 250, ktm 625
om du har sågat upp luft burken så får du in typ 20 liter där haha när man spolar av den :p
på min tt600 så rasa cdi boxen hela tiden då det var blött ute, tills vi kom på att det var en plast plut på tänd kabeln som saknades :(
men annars är det nog som inan skrev kanshe litte fukt i förgasarna, bara kika och få litte genomdrag genom förgasarna :)

KarlssonRobin

Gick med
6 Jun 2008
Hoj
Yamaha TTR600 -00
Kicka några gånger med stiftet ur och full gas, montera stiftet, startgas

Kolla så du inte pepprade luftfiltret dyngblött oxå

Har testat detta idag me samma resultat som tidigare, den förblir dö...

Suck varför köpte ja en Yamaha, Låter som en skördetröska i Kamkedjan och bråkar ständigt, men har ändast gått 150 mil :huvet

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Har testat detta idag me samma resultat som tidigare, den förblir dö...

Suck varför köpte ja en Yamaha, Låter som en skördetröska i Kamkedjan och bråkar ständigt, men har ändast gått 150 mil :huvet

150mil på åtta år? Fantastiskt!
Tror du förresten att en cykel av annat märke hade fungerat bättre efter att du pressat in vatten i elekronik, förgasare och luftburk med högtryckstvätten:tungan

Tycker du att den rasslar från kedjan kan det vara en idé att kolla så kedjectäckarens fjäder är ok så den orkar trycka ut jysteringen.
Vad kör du på för olja? Min rasslade med tunn olja

KarlssonRobin

Gick med
6 Jun 2008
Hoj
Yamaha TTR600 -00
150mil på åtta år? Fantastiskt!
Tror du förresten att en cykel av annat märke hade fungerat bättre efter att du pressat in vatten i elekronik, förgasare och luftburk med högtryckstvätten:tungan

Tycker du att den rasslar från kedjan kan det vara en idé att kolla så kedjectäckarens fjäder är ok så den orkar trycka ut jysteringen.
Vad kör du på för olja? Min rasslade med tunn olja

Luftburken o Förgasaren e vatten fritt, elektroniken måste de va som lagt av någon stans,

jo cykeln har inte gått längre då den första ägaren "jag e 2a" skadade knäna i arbetet precis efter han fått hem cykeln och istort sett bara låtit den stå.

Det är troligvis kamkedje spännaren som får den att väsnas och enligt meknikerna på Mascot i Nässjö så ska dom låta så, Jag åkte dit för jag tyckte det lät lite välans mkt, kanske är känslig men när folk kommer fram o frågar va som e fel så blir man ju lite fundersam, fast brorsans Raptor 660 låter ju rätt mkt den med iförsig.

Men oljan ja kör på e quakerstate mineral 10W-40.

Matmor_tt600

kolfiber mannen
Gick med
30 Aug 2008
Hoj
ktm 250, ktm 625
min tt600 åt cdi boxar när den blev blött ett tag, det va inte billigt utan de kostar typ 7000kr, mums för plånboken säjer jag bara och jag har bytt 5 stycken hehe garanti som tur va på dem
vi hitta felet farsan och jag och det var att en plast plutt på tändkabeln som var felet så det blev blött ine i hålet där tändkabeln satt och då så leddes stömen över till ramen och då funka det inte :(
jävla beviks :(

ps: nu senast har de sabbat min motor efter att jag bada den i grus, de hadde satt luft filtret fel så det knäcktes och jag sög in 2 kilo sand i motorn, kosta ju bara 18000kr att fixa, men när de fixat den så drar den typ 2 dl olja per 10 mil, nu ska den in igen, längtar verkligen efter den räkningn :( ds:

KarlssonRobin

Gick med
6 Jun 2008
Hoj
Yamaha TTR600 -00
min tt600 åt cdi boxar när den blev blött ett tag, det va inte billigt utan de kostar typ 7000kr, mums för plånboken säjer jag bara och jag har bytt 5 stycken hehe garanti som tur va på dem
vi hitta felet farsan och jag och det var att en plast plutt på tändkabeln som var felet så det blev blött ine i hålet där tändkabeln satt och då så leddes stömen över till ramen och då funka det inte :(
jävla beviks :(

ps: nu senast har de sabbat min motor efter att jag bada den i grus, de hadde satt luft filtret fel så det knäcktes och jag sög in 2 kilo sand i motorn, kosta ju bara 18000kr att fixa, men när de fixat den så drar den typ 2 dl olja per 10 mil, nu ska den in igen, längtar verkligen efter den räkningn :( ds:

Ajajaj låter lagom roligt för dig...

Hur kan ja göra för att felsöka i elsystemet, går de testa hurvida cdi boxen funkar ?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!