Yeah right! (blocket)

Sniper

Guest
Det är iaf ingen merit att den inte gått över 150, den lär ju va slö om den
är så sungkit körd i 700 mil :kocko

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
man tycker ju synd om hojen... riktigt sorgligt tom att neka den att utnyttja sin fulla potential...

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Den går säkert inte över 150, igensotad av att ligga på 2000 varv i fyran varje dag

(lite överdrivet kanske :p)

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kan ju vara så att den är till salu för att han/hon som ägt den kommit på att köra fort inte var hans/hennes grej? Folk har gjort impulsköp förr.

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
philsson skrev:
var det inte någon här på forumet som tryckt upp sin R1 i 167 mätarfart på 1an? :va

Min GSXR-1000 -04 visade ca 160km/h på mätaren i ettan innan varvstoppet gick in.

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
philsson skrev:
och sen är det bara 5 växlar kvar. :huvet

[m.f. mode]
Men då bara måste den ju göra 334km/h på tvåan ju, bah...
[/m.f. mode]

:tungan

Inte menat åt dig, Philsson. Utan bara ett uttalande man hört
som jag tyckde passade in här.

Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Webspy skrev:
Swedies R1 -04 har jag för mig....
Mmm... med två kugg mindre fram kanske, vilket gör att mätaren visar öhh, orkar inte räkna men säg 10-15% för mkt mot orginal, 15% mindre blir ca 140km/h sen visar mätaren orginal också ca 10-15 km/h för mkt, så 120-125 kanske den gör på 1:an.... Sen har swedie mph mätare på sin R1:a så han kan aldrig sett 167km/h på den... snarare 104-105 mph...
Men.. who cares... dreva åt andra hållet så kan du säkert få den att göra 180 på ettan... :tungan

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Vintern 2000 köpte jag en R6'a för att, som jag tänkte, köra skiten ur den men när jag sålde den två säsonger senare hade merparten av de 1300 milen spenderats med slirande koppling på ettans växel i bilköer i centrala Stockholm på vägen till och från jobbet. Endast vid enstaka tillfällen på busiga outlawkörningar med PMC gick det fortare än 150. Om man är mogen, ansvarskännande, inte har något att bevisa och inte gillar att tokköra på vanliga vägar så ser jag det inte som något konstigt alls att man håller sig under 150 km/h. Kanske kom han helt enkelt på att R1'an inte var hans kopp te?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
fezt skrev:
Mmm... med två kugg mindre fram kanske, vilket gör att mätaren visar öhh, orkar inte räkna men säg 10-15% för mkt mot orginal, 15% mindre blir ca 140km/h sen visar mätaren orginal också ca 10-15 km/h för mkt, så 120-125 kanske den gör på 1:an....
Drevningen påverkar ju inte vad som visas i displayen, det kommer ju att stå 167 när utgående axel snurrar med en viss fart oavsett vad du har för fram- och bakdrev.

152 ärliga är min 10:a uppmätt till av tyska tidningen Motorrad (har för mig att jag såg 164 vid varvstoppet). Antar att R1:an ligger i de trakterna också.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Neutral skrev:
Drevningen påverkar ju inte vad som visas i displayen, det kommer ju att stå 167 när utgående axel snurrar med en viss fart oavsett vad du har för fram- och bakdrev.
Grejen är den att hastigheten mäts på framaxeln. Drevar du ner hojen fram, kommer axeln att snurra snabbare vid 100km/h än vad den gör vid oginaldrevat och således visa FEL....
Jag tror inte.... jag vet iom att jag drevat min egen r1-04 fram å tebax..
Tänk dig en vanlig trampcykel med växlar... Om du har lägsta växeln får du trampa som fan för att komma upp i 15km/h. Framaxeln som hastighetsmätaren mäter på kommer snurra väldigt fort...
Växlar du däremot upp... då kan du trampa sakta som fan och ändå rulla fram i 15km/h... framaxeln kommer snurra saktare, och visa en lägre hastighet..
:tummenupp

edit: verkar som ja inte alls vet... :va blir snurrig nu :hihi

Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Jag körde nog aldrig snabbare än ~185km/h med min R6:a. Vet inte varför, men jag hade inget behov av det helt enkelt. Att köra snabbare än så är bara jobbigt. Det är accet som är kul och en 600cc accar inte så jäkla bra i de hastigheterna.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Hmmm denna hojen känner jag inte igen :va

Måste vara någon äldre herre som äger den :)

Ligger väl en till retta från LBG till salu nånstans med väldigt få mil, den vet jag att det stämmer iaf... Ägaren fick nytt jobb, kids och blev med hus på typ samma gång och då fick hojen stå tillbaks... Så ibland finns det logiska förklaringar...

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawa er6 -06
Haha, påminner om min hoj. Första ägaren på den är född 1928. Sedan hade han trajjan i två år för att sedan köpa en Retta. Lite coolt..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
fezt skrev:
Grejen är den att hastigheten mäts på framaxeln. Drevar du ner hojen fram, kommer axeln att snurra snabbare vid 100km/h än vad den gör vid oginaldrevat och således visa FEL....
Jag tror inte.... jag vet iom att jag drevat min egen r1-04 fram å tebax..
Tänk dig en vanlig trampcykel med växlar... Om du har lägsta växeln får du trampa som fan för att komma upp i 15km/h. Framaxeln som hastighetsmätaren mäter på kommer snurra väldigt fort...
Växlar du däremot upp... då kan du trampa sakta som fan och ändå rulla fram i 15km/h... framaxeln kommer snurra saktare, och visa en lägre hastighet..
:tummenupp
Det går inte att resonera med en som inte begriper sina egna poster. Du bestrider mitt uttalande genom att säga samma sak på ett betydligt krångligare sätt så att du själv inte ser likheten längre.

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Teddy skrev:
Vintern 2000 köpte jag en R6'a för att, som jag tänkte, köra skiten ur den men när jag sålde den två säsonger senare hade merparten av de 1300 milen spenderats med slirande koppling på ettans växel i bilköer i centrala Stockholm på vägen till och från jobbet. Endast vid enstaka tillfällen på busiga outlawkörningar med PMC gick det fortare än 150. Om man är mogen, ansvarskännande, inte har något att bevisa och inte gillar att tokköra på vanliga vägar så ser jag det inte som något konstigt alls att man håller sig under 150 km/h. Kanske kom han helt enkelt på att R1'an inte var hans kopp te?

Spendera tid i bilköer på en hoj? :va

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Neutral skrev:
Det går inte att resonera med en som inte begriper sina egna poster. Du bestrider mitt uttalande genom att säga samma sak på ett betydligt krångligare sätt så att du själv inte ser likheten längre.
Jag tar fram ett studiecirkelmaterial till i maj så kan vi reda ut detta med framaxlars hastighet på kvällstid i stugan :lol

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring